Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dismaster
Początkujący
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Sob 22:54, 11 Kwi 2009 Temat postu: Cylinder 50 + tuleja s70? |
|
|
siema, mam takie pytanko:
mianowicie gdyby wsiąść cylek jawki oryginalny 50ccm i wybić z niego tuleje, rozwiercić u tokarza i wprasować tuleje simsona 60 lub 70 oraz zastosować simsonowski tłok. Wyszło by coś takiego? jak myślicie? Pewnie by trzeba było lekko rozwiercić kartery oraz przygało by się zastosować większy gaźnik np od właśnie simsona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Nie 6:47, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mi się wydaje że nawet silnik by nie odpalił ponieważ u simsona jest inny skok tłoka niż w jawce Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 7:59, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
krzysiek025 napisał: | mi się wydaje że nawet silnik by nie odpalił ponieważ u simsona jest inny skok tłoka niż w jawce Pozdrawiam | To źle Ci się wydaje.
Do założyciela tematu: Dobrze kombinujesz, ale na papierze wszystko jest piękne i proste. PRAWDOPODOBNIE tuleja z s70 nie wejdzie do cylka jawkowego- bo braknie materiału, żeby rozwiercić sam cylinder. Mówię, prawdopodobnie, bo koledzy z forum motocyklistów właśnie nie rozwiercali cylka, tylko go w poprzek ucięli, wsadzili tuleję od s70 i skręcili wszystko na śrubach (z zachowaniem odpowiedniej szczelności...)
Reasumując: Jest to możliwe, ale trzeba mieć trochę doświadczenia i czasu. Pieniądze to rzecz drugorzędna. Tłok od simsona również nie pasuje bez przeróbek- ma mniejszą średnicę sworznia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Nie 10:02, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Materiału nie braknie. Bo mierzył kolega średnice od S70 to by się w jawkowy zmieściła.
Co do sworznia, wystarczy jakaś tulejka i wio.
Miałem się za to zabierać, dzwoniłem nawet do almotu, czy by nie sprzedali samych tuleji, to się nie zgodzili. A całego cylindra dla samej tuleii szkoda kupować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dismaster
Początkujący
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 10:17, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
no właśnie, o to mi chodziło mam znajomego tokarza który bez problemu by mi lekko obrobił cylka, tylko czy to by miało sens? wydaje mi się że tak.. taka jawka 70cmm nieźle by pewnie jechała, do tego dorobić oczywiście kanały płuczące, a koszt tłoka s70 (polskiej produkcji, czyli nie najlepszej ale zawsze coś do testów) to nie tak dużo, ale co do tulei może być problem ale właśnie gadałem z ojcem i mówi mi że jego znajomemu tuleje DORABIALI pod wymiar, mojego kolegi ojciec właśnie pracuje w tym zakładzie więc zobaczymy co da się zrobić ;P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dismaster dnia Nie 10:21, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Nie 11:47, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tak. Tylko, że robienie okien od nowa jest trudniejsze od przerabiania okien już gotowych.
Druga sprawa. Kupując gówniany tłok popsujesz efekt. Jak już coś robisz, to rób to porządnie.
Sprawa numer trzy. Nie myśl sobie że jak będziesz miał 70cm3 to wejdzie Ci bez przeróbki karterów.
Sprawa numer cztery. 70cm3 + dodatkowe kanały zabiją wał w moment.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Nie 11:48, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal
Bywalec
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rozalin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Przywrócony_id:(1449)
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:21, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tak właśnie robią w Czechach, wbijają tuleje od s70, rozwiercają kartery, oczywiście wał wzmocniony, sprzęgło, większy gaźnik, ale napewno nie od simsona, ktoś tu powiedział, trzeba dużo doświadczenia i cierpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dismaster
Początkujący
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 18:28, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
oczywiście, wszystko brałem pod uwagę, kartery oraz sprawę wału, z tym 'niezniszczalnym wałem' też przeglądałem a co myślicie o tych 'wzmacnianych' wałach które można dostać np na allegro?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dismaster dnia Nie 18:37, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Nie 18:41, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wał seryjny dłużej pociągnie niż ten wzmacniany. Korbowód jest tylko w nich mocniejszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19:19, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Korba właśnie jest ważna, łożysko swoją drogą, ale z korbą może się stac coś takiego (właściwie na oryginalnej korbie+ S70 na 90% się tak stanie- zdjęcie mojego autorstwa):
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Nie 19:30, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Piękna fotka:P A po czym to się stało
\
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dismaster
Początkujący
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 19:31, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
aha:D a co myślicie o oryginalnym wale tylko go ZREGENEROWAĆ i wstawić łożysko igiełkowe zamiast tulei
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dismaster dnia Nie 19:31, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:40, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | aha:D a co myślicie o oryginalnym wale tylko go ZREGENEROWAĆ i wstawić łożysko igiełkowe zamiast tulei | Nie poprawi to zasadniczo sytuacji, bo to chodzi o dolne łożysko i korbę
Cytat: | A po czym to się stało | Jadąc pod górkę ok 70km/h zrobiło sałatkę- tłok to bezkształtna masa alu, wał to widzisz, sworzeń z główką powędrował w góre...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pon 7:25, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
fajna korba wygląda jak z gumy taka wygięta ale takie są skutki przeróbek Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|