Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzik722
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miejscowość
|
Wysłany: Śro 20:13, 12 Maj 2010 Temat postu: cyl czeski do rozwiertu??? |
|
|
witam...
znalazłem ostatnio na strychu cyl do jawki i tata mówi że to jest jeszcze czeski. Ma on głebokie 2-3 rysy bo ojcu poszły segery tłoka i porysały cyl. I sobie obmyśliłem tak że dam go tokarzowi żeby mi zrobił szlif na 40.50mm a potem do tego dopasuje tłok i pierscienie. I teraz nasuwa się moje pytanie czy opłaca się to robić(ile kosztuje szlif) czy lepiej kupić z allegro cyl 60ccm???
z góry dzięki za odpowiedż pzdr...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Śro 20:18, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
z tego co mi wiadomo to do szlifu oddajesz razem z tłokiem wtedy tokarz sobie dokładnie przypasuje.-Moge sie mylić
szlif nie kosztuje dużo, 20-30zł u mnie, jak masz możliwość zrobienia czeskiego to rób, taniej chyba wyjdzie.
czeski wiadomo że lepszy, na polskim też bedzie jechał jednak to zamiennik- jakość ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszeek
Początkujący
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: Śro 20:57, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
robiłem taki cylinder, oryginał czeski rozwiercony na 40mm, z tłokiem wygotowanym w oleju, szlif zrobiony z luzem 0,05mm (ciaśniej się nie da ze względu na marnej jakości polskie tłoki). Co prawda przejechałem na nim dla próby tylko kilkaset metrów, ale silnik chodził bdb:) Tak, że taka przeróbka jest możliwa, zdecydowanie polecam bardziej od chłamu z allegro słabej jakości, z wąskimi kanałami płuczącymi taka mała uwaga, zapomnij o szlifie robionym przez tokarza na tokarce, chyba że ma kamienie do szlifów. W przeciwnym wypadku pierścienie tłokowe zużyją się w tempie ekspresowym!! warto dopłacić za porządnie zrobiony szlif ( płaciłem 35zł w krk) pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszeek dnia Czw 9:06, 13 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kondzik722
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miejscowość
|
Wysłany: Pią 13:26, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
ej a czy po takim rozwiercie trzeba docierać cylinder?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pią 15:10, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
tak ! a tez pomysl zrobisz szlif i dasz uzywany tlok i pierscienie ? dociera sie zawsze ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiano341
Początkujący
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:17, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
no zdecydowanie zrob szlif lepiej na tym wyjdziesz a tak mi sie obilo o ucho ze te wszystkie cylindry 60 z allegro to jest wlasnie tylko zrobiony szlif + tlok od simsona z 2 szlifu nie wiem ile w tym prawdy ale kolega kupil wlasnie taka pseudo 60tke padl mu tlok wal korbowod po 2 tygodniach tlok dopasowalismy wlasnie z simsona teraz ma wzmacniany korbowod i wal rowniez z allegro ;p i tez zastanawiam sie czy to wgl jest wzmacniane bo cena od zwyklego jakos duzo sie nie roznila
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kondzik722
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miejscowość
|
Wysłany: Wto 19:06, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ej a duża bedzie różnica mocy między 40.00mm a 40.50 mm??? bo chciałbym mieć zapas np jakbym go zatar czy się porysował żeby wtedy zrobić szlifa???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Wto 20:21, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wątpię żeby były w sprzedaży tłoki powyżej średnicy 40mm.
Jak będziesz dobrze użytkował i nie przegrzewał na dotarciu to będzie chodzić i chodzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kondzik722
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miejscowość
|
Wysłany: Śro 5:37, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
w sprzedazy są tłoki nawet 40.75 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 11:48, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cylindrów NIE TOCZY SIĘ NA TOKARCE, tylko WYTACZA SIĘ NA WYTACZARCZE, A PÓŹNIEJ HONUJE. Zapamiętajcie sobie to raz na zawsze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sportlen
Wymiatacz
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie
|
Wysłany: Śro 14:23, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
apropos czy można kupić czeski tłok pasujący do jawki
np na 41mm do cyla po szlifie bo polskie puchnął
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 19:31, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
41mm nie zrobisz z oryginału, albo inaczej, jest to zabójstwo dla tulei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kondzik722
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miejscowość
|
Wysłany: Śro 19:48, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
powie mi ktoś wreszcie czy będzie wielką różnica mocy między 40.00mm a 40.50mm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|