Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:04, 21 Wrz 2013 Temat postu: 4 kanały płuczące |
|
|
Witam
Jeśli rozwiercamy dojście do 4 kanału w cylindrze, to przechodzimy nad otworem na szpilkę, więc łatwo można zrobić dziurę na wylot jak na rysunku. Jak można wywnioskować, jedynym sposobem będzie zrobienie tego tak jak na 2 linku, bo inaczej ten kanał będzie miał 3mm wysokości?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 17:35, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Kanały z drugiego linku tworzą niepotrzebne zawirowania, ja zawsze robię tak jak w linku. Pamiętaj, że przekrój okna nie może być większy od przekroju kanału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:57, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
ale na tym linku to chyba tak jest. Przecież ile tam tej tule jest zebrane? 3mm? to chyba za mało, nie?
PS. Ta twoja mapka robiona ołówkiem jest godna polecenia czy to jakaś próba?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20:53, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
O moim linku mowa? U mnie wysokość kanału miała chyba 7mm, chociaż już dobrze nie pamiętam. O której mapce mowa? Bo mam tam dwie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:00, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
7mm? to na pewno wszedles na otwór pod szpilke. bo tan w tulei to zebralles tylko 3mm pewnie. Nie pojmuje. Oczywiście cały czas mowa o kanale do 4 i 3 pluka .tak chodzi o twoj kanał z linku. ta mapa robiona ołówkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 21:11, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co mi wychodzi na mapkach to jest koło 6 mm a nie jak wcześniej pisałem 7. Wiem przynajmniej, że przekrój okna a kanału nie był większy. Jeżeli mowa o mapce bez wymiarów to jest ona prawidłowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:35, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
ok, zostawmy na chwilę mapy. chodzi mi o to, jaka jest wysokość kanału odchodzącego do 3 i 4 pluka. Jeśli jest to 6mm to na pewno przecina on otwór na szpilke cylindra. jak rozwiązać ten problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 21:39, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dałem zdjęcie- kanał jest zarówno w radiatorze i w tulei, sumując te dwa kanały da się uzyskać 6mm wysokości kanału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:40, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dobra, już mi zostały dwa ostatnie pytania. jeśli te kanały są naprzeciw wybuchu to mieszanka będzie wypychanana tlumika, i czy to noego bd robić dziury w obrotach No? Zadaniem boost portu jest wyciąganie mieszanki z gaznika przez podcisnienie z tlumika, czy ma on kierować spaliny na świece?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateuszrjzr dnia Nie 10:50, 22 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 11:25, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Kanały naprzeciw wybuchu? Rozprężające się gazy naciskają możliwie jak najbardziej równomiernie na tłok i wszystkie wychodzą naprzeciw wybuchowi, pozatym okna a nie kanały. Kanał wraz z oknem ma być tak wyprofilowany aby mieszanka była kierowana na denko tłoka i delikatnie w górę. Część niespalonej mieszanki zawsze trafia do wydechu i tu już swoje zadanie ma komora rezonansowa, która cofa pewną część mieszanki do komory spalania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:31, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
kurcze ten słowik... Chodziło o wydech
Czyli boost różni sie tym od pluka że jest zasilany z zebrany? i czy boost jest kierowany na świecę czy na boost wydechowy? Bo jedni mówią tak inni tak... Jeśli 3i4 kanał jest kierowany na wydech, to będzie chyba dziura w obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateuszrjzr dnia Nie 11:41, 22 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 11:37, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę mylisz ciągle pojęcia.. Kanał to jest miejscem na przepływ mieszanki przez radiator do okien. Okna są otworami w tulei, zaś bosst port jest oknem, które jest zasilane wyłącznie z gaźnika (pomijając komorę wstępnego sprężania). Każdy kanał dolotowy wraz z oknem (również i bosst port) powinien być tak profilowany aby mieszanka wpadała na denko tłoka lub była kierowana w 'górę' cylindra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:47, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
A możesz mi jeszcze powiedzie jak to będzie z ta dziura w obrotach? bo te boczne kanały nie były kierowane na wydech a tutaj większą część pójdzie na wydech... Chyba zastosuje kanał centralny jak na rysunku
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateuszrjzr dnia Nie 11:49, 22 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 12:50, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależne od wydechu. Układ ze schematu jest sterowany membraną i jest tam okno zasilane zarówno bezpośrednio z gaźnika jak i z komory wstępnego sprężania przez kanał nad tłokiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:28, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
nie nasz jakiejś książki o silnikach 2t, ich projektowaniu wyliczaniu okien itp?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|