Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FIBO91
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Nie 21:01, 24 Maj 2009 Temat postu: 350'tkę na zarejestrowana na 50ccm?? |
|
|
No właśnie jak to jest widziałem już moto 125ccm rejestrowane na 50ccm z ograniczeniem obrotów(sachs 125).
Czy tak samo można zrobić w 350'tce??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Nie 21:09, 24 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Legalnie nie ma szans.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
FIBO91
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Nie 21:12, 24 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
OK
A wtedy te 125 też są nielegalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Nie 21:34, 24 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Procedury rejestracji poszczegolnego pojazdu nie znasz; najczesniej jest tak, ze po prostu "przeszlo" i tyle, udalo sie zalatwic na przegladzie i na tym sprawa sie konczy. Malokiedy Wydzial Komunikacji podwaza ekspertyze STP (jeszcze jest rzeczoznawca - ale to inna bajka).
W Polsce wszystko jest mozliwe, jedni tworza przepisy, chore ustawy, by inni mogli je omijac. Prawo czesto jest naginane do max. "mozliwosci", lecz 350ccm podsztemplowac jako 50ccm musialby prawdziwy Kamikadze
Pozniej moga wyniknac klopoty w trakcie rutynowej kontroli drogowej, czy w momencie wypadku - wowczas jest ugotowany.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
FIBO91
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Nie 21:55, 24 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pon 4:55, 25 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
nawet jak by ci sie udalo jakims cudem to zrobic bd mial nie ciekawie podczas przypadkowej kontroli policji na drodze ... ala ;/ oni sie nie nabiora ze to 50'tka xD za wielki motorek a jaki ogromny silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zgredzik11
Częsty bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Czerwin (nie daleko Ostrłęki)
|
Wysłany: Śro 15:50, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A co ma do tego wygląd? Przeciez w papierach jest jak wół 50ccm! Tzn ze jak masz w legitymacji szkolnej ze masz 16 lat a nie wyglądasz to sie ciebie ktos czepia? No nie no bo tak masz i tyle tak samo glina moze i wie ze to jest bajka ale nie moze nic ci zrobic bo przeciez biórokracja w polszy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 16:07, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
zgredzik11 napisał: | A co ma do tego wygląd? Przeciez w papierach jest jak wół 50ccm! Tzn ze jak masz w legitymacji szkolnej ze masz 16 lat a nie wyglądasz to sie ciebie ktos czepia? No nie no bo tak masz i tyle tak samo glina moze i wie ze to jest bajka ale nie moze nic ci zrobic bo przeciez biórokracja w polszy... | Nie masz racji. Policja już taka głupia nie jest. Na garze jest wybita pojemność (najczęściej), pozatym tabliczka znamionowa itp. W najlepszym przypadku zabierają dowód i moto idzie na przegląd, jednak zwykle zostaje przeprowadzona ekspertyza. Jak wyjdzie, że na lewo jest rejestracja, to zostaje sporządzony przeciw właścicielowi wniosek do prokuratury o fałszowanie dokumentów. Nie mówię tu o mandacie za jazdę bez prawka, jednak takie cuś również właściciel dostanie. Tak samo pomijam fakt przekroczenia prędkości, bo wtedy najczęściej wychodzi, że motorower leciał stówkę w mieście.
Rekord Polski w rejestrowaniu motocykla na 50ccm to RS 250. 125/50 to też ogromny debilizm- policja już bardzo ostro ściga posiadaczy takowych pojazdów (i bardzo dobrze!). 80/50 to już mniejsze zło, a rzekłbym nawet, że takie coś poprawia bezpieczeństwo. Zawsze lepiej tłuc się 10konnym moto, niż 2 konnym rometem; tym pierwszym zawsze można przyspieszyć i uciec z rejonu niebezpiecznego (przykładowo wyprzedzanie).
Trzeba sobie zdać sprawę, że prowadzenie xx konnego motocykla ma się nijak do prowadzenia motoroweru. Nikt, kto jeździł nawet parę lat simsonem, jawką itp. nie opanuje np rs 125...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miłosz
Początkujący
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 16:56, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
zgredzik11 napisał: | A co ma do tego wygląd? Przeciez w papierach jest jak wół 50ccm! Tzn ze jak masz w legitymacji szkolnej ze masz 16 lat a nie wyglądasz to sie ciebie ktos czepia? No nie no bo tak masz i tyle tak samo glina moze i wie ze to jest bajka ale nie moze nic ci zrobic bo przeciez biórokracja w polszy... |
Gdy przekroczysz prędkość dozwoloną motoroweru policja sprawdza się Cię nie jako motorowerzyste a motocyklistę. W takim wypadku albo moto idzie na badania na których bankowo wychodzi, że to nie 50 -tka, albo zabierają papiery...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:19, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
[quote="macq"] zgredzik11 napisał: |
Trzeba sobie zdać sprawę, że prowadzenie xx konnego motocykla ma się nijak do prowadzenia motoroweru. Nikt, kto jeździł nawet parę lat simsonem, jawką itp. nie opanuje np rs 125... |
Z tym sie nie zgodze Takie rzeczy ma sie we krwi, chyba ze ktos jest ciamajda, ale mysle ze wiekszosc takich jawkowiczow dala by rade nsr 125 Tymbardziej ze latwiej tym jezdzic... (przynajmniej w moim odczuciu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Śro 21:20, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
to zalezy jak na to patrzec ;D moze jest trudniej ! ale na pewno latwiej bedzi mio czy wam dosiasc jakas 125 i nia smigac niz posiadacz mega chinskiego kibla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 23:26, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
galakty napisał: |
Z tym sie nie zgodze Takie rzeczy ma sie we krwi, chyba ze ktos jest ciamajda, ale mysle ze wiekszosc takich jawkowiczow dala by rade nsr 125 Tymbardziej ze latwiej tym jezdzic... (przynajmniej w moim odczuciu) |
Ta... chłopie, jeździłes kiedykolwiek 125? We krwi to można mieć alkohol, umiejętności zdobywa się robiąc kurs prawa jazdy i potem jeżdząc OSTROŻNIE. Po paru tysiącach dopiero w miarę człowiek opanowuje maszynę i może odkręcać do końca. Założę się, że jakbyś jechał 160 taką nsrką, tobyś się zesrał w gacie, nie mówiąc już o składaniu się w zakręt. Tak samo hamowanie. Zahamuj sobie tyłem (jak motorowerem) i co najmniej szpital masz murowany. Charakterystyka tych jednostek jest też inna, oddają one moc wręcz skokowo. Także trochę pokory w życiu, ja wiem, że polak to 'kutwa wszystko umi', ale przez właśnie takich niedoświadczonych kierowców giną na drogach ludzie. Wiem co mówię, bo zaczynałem zabawę z prawdziwymi motocyklami od 125, bez pokory do maszyny szybko ląduje się w prosektorium.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Śro 23:32, 27 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tonet
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kobiór
|
Wysłany: Czw 6:31, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Masz racje bo w wiekszych pojemnosciach to juz nie jest tak ze siadasz i jedziesz tam wszystkiego sie trzeba nauczyc i do wszystkich zmian przyzwyczaic:) Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:09, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jezu macq nie chodzi mi o jezdzie na tylnym kolem po miescie 130km/h gdzie jest 50...
Mowie tylko o "normalnej" jezdzie nie jakis ewolucjach powietrznych, myslisz ze nie wiem co sie stanie jak zahamuje na maxa tylnim kolem? A moze przednim? Chyba lepszy efekt...
Skladanie w zakret itd masz racje po kilku tysiacach, opanowaniu maszyny i przyzwyczajeniu sie do niej... TAK. Ale jak juz powiedzialem chodzilo mi... zreszta nie chce sie klocic.
A zreszta co to za roznica czy ma 50 czy 125? Predzej czy pozniej by mial wiekszy motor jakby chcial, a ze ma zarejestrowane na 50 to policji sprawa nie jego. Jak sie wyje*bie na bok lub w kogos to jego bedzie bolalo(no chyba ze w pieszego to szubienica)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 12:17, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak sie wyje*bie na bok lub w kogos to jego bedzie bolalo | Nie tylko dupa go będzie bolała, portfel też. Znam parę przypadków gdzie to się zakończyło bardzo nieciekawie. Po jakiejkolwiek stłuczce policja wnikliwie sprawdza motocykl pod kątem legalności. To nie jest kambodża, że niebiescy nie wiedzą gdzie szukać prawdziwych danych motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|