Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pią 20:15, 29 Lut 2008 Temat postu: Zmiana oleju/Wybór Oleju do paliwa |
|
|
Wiem że ostatnio był podobny temat na forum ale chcialem się o coś zapytac... Otóż: Mam jawkę na dotarciu (jak niektórzy wiedzą ) i bardzo wiele osób, znajomych, mechaników mówi mi żebym zmienił olej (Jeżdzę na Orlen 2T semisyntetic) no i chyba mają racje bo za dobry to ten olej nie jest... No i w związku z tym pytałem się ich czy moge teraz zmienic olej na Mobil 1 Racing 2T (taki mi polecają) bez rozbierania cylka No i każdy mówil ze tak bez problemu tylko musze caly bak wyjezdzic, albo wylac tą mieszanke co mam obecnie Dodam ze dopiero zrobilem około 20km po remoncie kapitalnym silnika i nie wiem czy moge jeszcze zmienic olej Bardzo chcialem sie was poradzic bo jezeli jest jeszcze możliwosc zmiany oleju (bo przecież 20km to jest maleńko ) To bardzo chętnie bym go zmienił własnie na ten Mobil 1...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lopez dnia Czw 20:23, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MichalF
Wymiatacz
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: sie wziol ramzes?
|
Wysłany: Pią 20:19, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
ja bym polecał jeździć na mixolu bo on jest typowo do takich motorowerów. Apropo słyszałem kiedyś o jakimś dodatku do paliwa i wlewa się go jak sie ma moto na dotarciu ( podobno mieszanka lepiej smaruje silnik czy coś )ale tylko gdzieś mi sie obiło o uszy że coś takiego jest...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:23, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Te dodatki to czasami coś dają a czasami nie... Mixol to jest zlewek wszystkich odpadów i jeszcze parę toksyn... Ja chcesz zmienić olej to rzeczywiście musisz wyjeżdzić cały bak i najlepiej by było jakbyś już po wyjeżdzeniu starej mieszanki przepłukał gażnik. Potem nalać już nową mieszankę. Tylko pamiętaj, że jest pewna możliwość, że gdy zmieniasz olej zmieniasz stosunek oleju do benzyny... I w czasie dotarcia lej trochę więcej tego oleju...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mangus dnia Pią 20:25, 29 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pią 20:23, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Mixolu na pewno nie kupie bo bym kupil jeszcze cos gorszego niz mam Każdy mi odradza mixol A jesli chodzi o ten dodatek to nie słyszalem o czyms takim tylko slyszalem o dodatku do starych motocykli, samochodow itp. to jest jakis dodatek ze jak tankujesz bezołowiową to dolewasz tego zeby ci gniazda zaworów się nie popsuly... Ale kazdy wie ze w 2 suwach nie ma gniazd zaworó więc nie trzeba tego lac
Aha i jeszcze jedno: Czy jak kupie ten Mobil 1 Syntetyk to bede mógl lac w stosunku 1:35-1:40 na dotarciu? Bo słyszałem ze mozna tak na dobrych olejach... Bo na mixolu to odrazu bym zatarł
Do mangus: to jest olej syntetyczny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lopez dnia Pią 20:24, 29 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 21:59, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Stosunek olej/benzyna zależy też od tego jakie łożysko masz w główce korbowodu. Jeżeli jest to łożysko ślizgowe (panewka) to trzeba mu trochę więcej oleju. Jeżeli masz łożysko igiełkowe, to oleju może być trochę mniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ramzes
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:06, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
yyy ten olej kosztuje 50zł a wiem bo sam leje do dozownika go... wydaje mi sie ze nie ma sensu lać takiego oleju do jawki, tłok ze złota masz??
juz lepiej kup sobie castrola stoi koło 38zł albo oleje shellowskie tez nie są najgorszej jakosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pią 22:11, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Nie 50 bo u mnie za 35zł stoi U mnie w mieście jest firma "Maxol" może ci to coś mówi A pozatym to ja decyduje jaki olej kupuje ;] Myślalem tez nad Castrolem i nad Valvoline i kupie jeden z tych trzech... A ja chcialem sie dowiedziec czy mozna zmienic olej (wszystko w 1 poście)... a nie jaki olej kupic :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 9:44, 01 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Jak zrobiłeś tylko 20 km po remoncie to nie musisz cześcić cylindra i reszty, bo nawet nagar nie miał prawa się osadzić. Skończ tą bajure co masz w baku z tym orlenoskim olejem a potem do nowej nalej juz Mobila. Ja leje Mobil Extra 2T-30,50zł. Jest jeszcze Mobil Extra 2T Reacingbike ale to już nie ma sensu bo to jest olej do silników wysoko obrotowych-45,50zł +Tego co ja używam jest to że:
-wpełni syntetyczny
-dobre smarowanie
-żadnego nagaru praktycznie
-mniejsza temperatura silnika
PS. Lopez co tak słabo idzie docieranie?? Ja docieram od od listopada i tylko chwila pogody to jazda:P Już zrobiłem ponad 270KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Sob 10:27, 01 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Aha dzięki A słabo idzie mi docieranie bo nie mam zarejestrowanej a u mnie nie ma takich polnych dróg żeby pieski nie jeździły :/ Ale za troche ponad tydzien jade zarejestrowac bo juz badanie zrobilem(62zł zapłaciłem) tylko mi teraz umowa potrzebna I rura potem
Ps. Ale na tym oleju co ty masz <b>Bazi</b> to pisze ze to jest pół-syntetyczny... to ja nie wiem bo jak byl to syntetyk to bym jego kupil
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lopez dnia Sob 10:29, 01 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 15:24, 01 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Sorka pomyliłem się przy pisaniu z rozpędu. masz racje to jest olej półsyntetyczny. Jak chcesz w pełni syntetyczny to albo Mobil Extra 2T Reacingbike albo Castrol 2T Reacingbike oba z najwyzszej półki po ok. 40zł za litr. Ja stwierdziłem, że o jawkę warto zadbać ale w pełni syntetycznego nie kupiłem bo za drogo. Jak będe miał 350TS to do niej oczywiście syntetyczny. Raczej Ten Castrola bo on jest dobry i sprawdzony. Mój kumpel leje do Yamahy TZR 80 i naprawdę idzie ona 125km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Sob 15:31, 01 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Aha to chyba zdecyduje sie jednak na ten co ma <b>Bazi</b> A ma ktos z was Valvoline SynPower 2T ? Bo to syntetyk ale też drogi :/ Chociaż znowu przecież jak doplace 10ziko i kupie ten Mobil 1 Racing 2T to będzie git A chyba syntetyki są najlepsze nie ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lopez dnia Sob 15:33, 01 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:14, 01 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Mineralne sa do zjechanych silników... Syntetyki do tych które jesscze tak dużo nie przejecahły, w miarę gdy się robi coraz większy przebiegi powinno się zmieniać na mineralny... Ale to jeśli chodzi o samochody bo Jawką chyba nie zrobisz 200 000 km ;p. Nie ma tak, że to jest dobre a to złe... W miarę przebiegu wszystko się zmienia ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Nie 11:47, 02 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
syntetyk najlepszy jest mineralny najgorszy. ja lałem syntetyk i tylko taki ci polecę. przestanies zmartwic sie o awarię ( no prawie ale łatwiej moto zapala, równiej chodzi nie muli go )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Nie 20:43, 02 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Aha ok wporządku to kupuje Mobil 1 racing 2T Jak sobie wyliczylem na jednej buteleczce tego oleju przy spokojnej jezdzie wyjeżdze około 1000km więc przez cały okres docierania I przynajmniej dobrze dotre silniczek bo ten olej co na nim narazie jeżdze to taki przecietny olej
pzdr
Nie chce zakładac nowego tematu to moze jeszcze zapytam was na jakich olejach jezdzicie i w jakim stosunku? [docieranie/normalna jazda]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pirozol
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: Pon 8:29, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
tez mam na dotarciu, juz 15 km.. na poczatku wlalem 1:20 polsyntetyka(jakis LOTOS, i zastanawiam sie czy nei zatzre mi silnika, bo nei czyscilem walu z nagaru) i pochodził na nim z pol godziny, a gdy zaczalem jezdzic to 1:25 i tak zamierzam jezdzic do 500km
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pirozol dnia Pon 8:30, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|