Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ozzi99
Wymiatacz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 19:04, 30 Cze 2008 Temat postu: Zapłon |
|
|
Możliwe, że ktoś już to poruszył, ale w wyszukiwarce znalazło 444 odnośniki a mnie zależy na czasie.... Otóż chciałbym się dowiedzieć od kogoś doświadczonego czy zapłon w naszych czechosłowackich silnikach ( jawka-ogar ) powiedzmy co jakiś czas może się sam przestawić...a jeśli tak to z jakiego powodu Mam już Jawkę 4 lata i nadal mnie zaskakuje...
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
hary94
Wymiatacz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pieruszyce
|
Wysłany: Pon 19:12, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie ze sie przestawia samoczynnie... Niestety te drgania sa tak silne ze czasami srubki od trzymania zaplonu sie odkrecą i juz klopot gotowy... To wlasnie nazywamy czeską precyzją...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 20:14, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
hary94 napisał: | Oczywiscie ze sie przestawia samoczynnie... Niestety te drgania sa tak silne ze czasami srubki od trzymania zaplonu sie odkrecą i juz klopot gotowy... To wlasnie nazywamy czeską precyzją... | Nigdy mi się to nie zdarzyło, a jeśli się komuś rzeczywiście coś takiego dzieje, to proponuje zastosować śruby z łbem na śrubokręt krzyżakowy. UWAGA na gwint! Można mocniej dokręcić, ale z czuciem. Normalnie między iskrownikiem a karterem jest na tyle ciasno, że nie powinno uciekać, ale jak widać realia są inne. Może mieć z tym związek również luz na łozyskach wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pon 21:12, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Hmm..a czemu tu nikt nie wspomnial o nadpalaniu, wypalaniu sie platyny?
Przeciez to standard w tych silnkach; to rowniez wiaze sie ponownym ustawianiem zaplanu (czyt. regeneracja badz wymiania mloteczka#kowadelka).
Edit:
Zapomnialem wspomniec o plastiku, po ktorym pracuje mloteczek; rowniez lubi sie zuzywac..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Pon 22:20, 30 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 21:48, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
No i druga sprawa, to smarowanie filcu, bo sie cholernie wyciera ślizgacz i opóźnia zapłon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ozzi99
Wymiatacz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 8:31, 01 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info, bo się troszkę uspokoiłem.... że nie tylko ja tak mam....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|