Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mostasz
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Sob 13:47, 03 Mar 2012 Temat postu: za duży sworzeń tłokowy |
|
|
witam, co zrobić jeżeli sworzeń tłokowy nie chce wejść w tłok - tłok jest ze starych zapasów fabryczny a sworznie dzisiejszej produkcji - czy może pilnikiem gdzieś podetrzeć, niestety do tokarki za bardzo dostępu nie mam - może przez imadło to by wszedł, ale boję się że tłok pęknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 14:40, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
w tłok nie wchodzi czy w korbowód ?
myślę że zamrożenie sworznia i podgrzanie lekkie tłoka powinno pomóc jeśli jest to niewielka różnica średnic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 16:05, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
a słyszał kiedy o czymś takim jak pasowanie? jak nie słyszał to nie powinien robić remontu, jeśli coś toczyć (bo to wyłącznie wchodzi w grę) to tłok, ale tak czy siak mikromierz trzeba by w rękę wziąć skoro nie kupuje się części z odpowiednimi oznaczeniami luzów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mostasz
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Sob 17:07, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
moskit na tłoku nie ma oznaczenia kolorem która jest to grupa selekcyjna, a o sworzniach powiem tyle, że dobrze że wogóle są - przecież to wszystko prywaciarskie, albo chińskie - mam dwa od różnych sprzedawców i są identyczne - oba nie wchodzą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 17:38, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jaka jest różnica ?
skoro mówisz że są identyczne to widać od razu że nie masz pojęcia. identyczne nie są nawet dwa z tej samej partii.
odchył typu 0.02mm jest dopuszczalną normą błędu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 17:51, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mostasz, ha Tu Cię zaskoczę! kilka miesięcy temu też twierdziłem że nie ma oznaczeń w jawkach a na forum dostałem odpowiedź że w oryginalnych częściach jednak są, choć w obecnej produkcji faktycznie tego nikt nie robi dlatego trzeba kupować z mikromierzem i naprawiać z tym samym narzędziem bo to że sworzeń wejdzie ciasno czy z luzem to też wszystko reguluję instrukcje napraw, luz nie może być ani za duży ani za mały (czy też wcisk, bo nie zawsze stosowany jest luz...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mostasz
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Sob 18:55, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mam oryginalny fabryczny tłok dwupierścieniowy na 3 szlif wraz z fabrycznymi pierścieniami z nabitym logiem CZ i numerem 3B - grupy selekcyjnej, tylko że sworznie do tłoków były jeszcze oznaczane kolorami - tak samo jak tłoki powinny pomimo znaczenia A,B,C mieć oznaczenie kolorystyczne - niestety nie jest ono na tłoku wybijane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 19:15, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli już tak czepiasz się tych selekcji, to pasowanie sworznia w tłok jest robione na wcisk i wynosi ono od 0,001 do 0,007mm. Teraz załóżmy, że tłok jest na selekcji a, zaś sworzeń na selekcji B (intuicyjnie zakładam, że taki jest teraz robiony aby wyśrodkować odchyłki luzowe) więc jest on większy o 0,005-0,009mm, czyli podgrzanie tłoka i wciśnięcie sworznia w niego nie powinno wyrządzić żadnych szkód w nim. ew. potraktować piasty tłoka rozwiertakiem ale nie wiem czy uda Ci się uzyskać odpowiednie luzy przy takim pasowaniu.
PS. Jak by coś:
sel A- kolor zielony,
sel B- kolor niebieski,
sel C- kolor żółty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 19:37, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
sworzeń proponowałbym najpierw zamrozić (doba lub dwie w zamrażarce) , a dopiero potem ewentualnie próbować podgrzać trochę tłok.
zamrożony sworzeń będzie miał niewiele , ale jednak mniejszą średnicę
^ ^ rozszerzalność termiczna stali
miałem kiedyś fajnego gościa od fizyki i to zapamiętałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek200
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Nie 17:12, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
może trzeba trochę drobniutkim papierem ściernym przetrzeć tlenek z tłoka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 21:58, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
tego tlenku jest tyle że zamrożenie sworznia to niweluje a co dopiero wygrzanie tłoka w oleju, ale to domyślam się że autor zastosował i po takim zabiegu nadal sworzeń nie chce wejść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|