za duży sworzeń tłokowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Sob 13:47, 03 Mar 2012    Temat postu: za duży sworzeń tłokowy

witam, co zrobić jeżeli sworzeń tłokowy nie chce wejść w tłok - tłok jest ze starych zapasów fabryczny a sworznie dzisiejszej produkcji - czy może pilnikiem gdzieś podetrzeć, niestety do tokarki za bardzo dostępu nie mam - może przez imadło to by wszedł, ale boję się że tłok pęknie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 14:40, 03 Mar 2012    Temat postu:

w tłok nie wchodzi czy w korbowód ?

myślę że zamrożenie sworznia i podgrzanie lekkie tłoka powinno pomóc jeśli jest to niewielka różnica średnic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 16:05, 03 Mar 2012    Temat postu:

a słyszał kiedy o czymś takim jak pasowanie? jak nie słyszał to nie powinien robić remontu, jeśli coś toczyć (bo to wyłącznie wchodzi w grę) to tłok, ale tak czy siak mikromierz trzeba by w rękę wziąć skoro nie kupuje się części z odpowiednimi oznaczeniami luzów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Sob 17:07, 03 Mar 2012    Temat postu:

moskit na tłoku nie ma oznaczenia kolorem która jest to grupa selekcyjna, a o sworzniach powiem tyle, że dobrze że wogóle są - przecież to wszystko prywaciarskie, albo chińskie - mam dwa od różnych sprzedawców i są identyczne - oba nie wchodzą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 17:38, 03 Mar 2012    Temat postu:

jaka jest różnica ?
skoro mówisz że są identyczne to widać od razu że nie masz pojęcia. identyczne nie są nawet dwa z tej samej partii.
odchył typu 0.02mm jest dopuszczalną normą błędu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 17:51, 03 Mar 2012    Temat postu:

mostasz, ha Tu Cię zaskoczę! kilka miesięcy temu też twierdziłem że nie ma oznaczeń w jawkach a na forum dostałem odpowiedź że w oryginalnych częściach jednak są, choć w obecnej produkcji faktycznie tego nikt nie robi dlatego trzeba kupować z mikromierzem i naprawiać z tym samym narzędziem bo to że sworzeń wejdzie ciasno czy z luzem to też wszystko reguluję instrukcje napraw, luz nie może być ani za duży ani za mały (czy też wcisk, bo nie zawsze stosowany jest luz...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Sob 18:55, 03 Mar 2012    Temat postu:

mam oryginalny fabryczny tłok dwupierścieniowy na 3 szlif wraz z fabrycznymi pierścieniami z nabitym logiem CZ i numerem 3B - grupy selekcyjnej, tylko że sworznie do tłoków były jeszcze oznaczane kolorami - tak samo jak tłoki powinny pomimo znaczenia A,B,C mieć oznaczenie kolorystyczne - niestety nie jest ono na tłoku wybijane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 19:15, 03 Mar 2012    Temat postu:

Jeżeli już tak czepiasz się tych selekcji, to pasowanie sworznia w tłok jest robione na wcisk i wynosi ono od 0,001 do 0,007mm. Teraz załóżmy, że tłok jest na selekcji a, zaś sworzeń na selekcji B (intuicyjnie zakładam, że taki jest teraz robiony aby wyśrodkować odchyłki luzowe) więc jest on większy o 0,005-0,009mm, czyli podgrzanie tłoka i wciśnięcie sworznia w niego nie powinno wyrządzić żadnych szkód w nim. ew. potraktować piasty tłoka rozwiertakiem ale nie wiem czy uda Ci się uzyskać odpowiednie luzy przy takim pasowaniu.
PS. Jak by coś:
sel A- kolor zielony,
sel B- kolor niebieski,
sel C- kolor żółty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 19:37, 03 Mar 2012    Temat postu:

sworzeń proponowałbym najpierw zamrozić (doba lub dwie w zamrażarce) , a dopiero potem ewentualnie próbować podgrzać trochę tłok.

zamrożony sworzeń będzie miał niewiele , ale jednak mniejszą średnicę

^ ^ rozszerzalność termiczna stali Wink
miałem kiedyś fajnego gościa od fizyki i to zapamiętałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz

PostWysłany: Nie 17:12, 04 Mar 2012    Temat postu:

może trzeba trochę drobniutkim papierem ściernym przetrzeć tlenek z tłoka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 21:58, 04 Mar 2012    Temat postu:

tego tlenku jest tyle że zamrożenie sworznia to niweluje a co dopiero wygrzanie tłoka w oleju, ale to domyślam się że autor zastosował i po takim zabiegu nadal sworzeń nie chce wejść

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin