Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mostasz
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Czw 8:13, 14 Kwi 2011 Temat postu: składanie silnika - uszczelki |
|
|
witam, czy jest ktoś kto składał kiedykolwiek silnik motocykla dwusuwowego np. jawki na klingieryt - obecnie to się nazywa gambit af-oil (zielony olejoodporny) i przejeździł na tym trochę kilometrów - czy nigdzie nie ciekło, czy powierzchnie dobrze do siebie przystały, czy nigdzie nie łapało lewego powietrza ? i czy robił to na sylikon czy sam klingieryt/ gambit - od razu zapytam jaką grubość stosowaliście - 0,5 mm czy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mateusz222222
Wymiatacz
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Czw 8:34, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie lepiej ci zwykłe uszczelki samemu nawet dorobić z końca bloku technicznego z tej okładki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 8:42, 14 Kwi 2011 Temat postu: Re: składanie silnika - uszczelki |
|
|
mostasz napisał: | witam, czy jest ktoś kto składał kiedykolwiek silnik motocykla dwusuwowego np. jawki na klingieryt - obecnie to się nazywa gambit af-oil (zielony olejoodporny) i przejeździł na tym trochę kilometrów - czy nigdzie nie ciekło, czy powierzchnie dobrze do siebie przystały, czy nigdzie nie łapało lewego powietrza ? i czy robił to na sylikon czy sam klingieryt/ gambit - od razu zapytam jaką grubość stosowaliście - 0,5 mm czy |
śmiało możesz robić. silnik od elci składałem na krengielitowe samorobne uszczelki i nie cieknie. nakulałem już 1300km od remontu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mostasz
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Czw 8:46, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
z kartonu z bloku - ciekną, przepuszczają powietrze - problem z odpalaniem, deformują się od wilgoci i jeżeli nie są impregnowane to wsiąka w nie olej, można tak robić ale jak się chce trochę pojeździć, a ja chcę zrobić tak że jak pojadę gdzieś dalej to żeby nie pchać spowrotem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 10:32, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie lepiej kupić zestaw uszczelek? Kosztuje 5zł i nie trzeba się bawić w wycinanie. Ale nie można wyciąć z bloku technicznego; jak ja dałem pod sprzęgło taką to przesiąkała... Nie ciekła ale przesiąkała. I nie dawaj żadnego silikonu ani nic takiego ;p tawotem posmaruj, żeby się przykleiła i git. ;pp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hondansr70
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Czw 10:35, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Mateusz222222 napisał: | Nie lepiej ci zwykłe uszczelki samemu nawet dorobić z końca bloku technicznego z tej okładki |
Z papieru toaletowego sobie wytnij uszczelki można najlepiej wyciąć z materiałów które są podane postach powyżej i na pewno są lepsze niż te kupne czy z bloku technicznego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 11:03, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
można wycinać z tektury ale trzeba zaimpregnować, kiedyś robiło się to naftą ale teraz są środki do tego. Ja do eli użyłem gambitu, cienkiego chyba 0.2mm bo im grubszy dasz tym więcej podkładek trzeba dać do dystansowania. Na kapy może być grubszy. Materiał dobry ale najważniejsze to mieć proste kartery, dlatego najlepiej położyć je na płytę traserską i szczelinomierzem zmierzyć. Jak są na prawdę proste to można się pokusić o brak uszczelki ale wątpie by ktoś miał tak idealne powierzchnie. Silikon jest dobry ale wyłącznie specjalny do silników, koledzy z forum SHL piszą że bez problemu stosują zamiast uszczelki (bo silikon jak się nałoży to musi on wyschnąć a nie na mokro skręcać) albo inne specjalnie przygotowane do tego kleje. Ja do gambitu użyłem kleju do silników Wurth'a coś na podobieństwo polskiego hermetyka ale nie polecam do codziennych zastosowań, mi zależało na oryginalności a hermetyk jest mało elastyczny dlatego do normalnego składania silnika lepiej użyć klejów do tego przeznaczonych. Oczywiście jak kartery są w miarę proste i damy samą uszczelkę (na tawot czy bez) to też powinno trzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 12:22, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
moskit rzucasz sformułowaniami które mogą wydawać się dziwne ludziom.
nie wszyscy muszą wiedzieć co to płytka traserska .
ja składałem elcie na kregielicie 0.3mm chyba. bo taki akurat miałem pod łapą
a kartery idealnie proste , bo to było pierwsze rozpoławianie silnika i było wykonane z sercem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 14:33, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wyguglać można co to jest, a taka znajomość jest potrzebna bo każda instrukcja napraw o tym wspomina, bez prostych karterów nie wolno rozwiercać tulejek na skrzyni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworznik
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Siemidarżno
|
Wysłany: Czw 21:32, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja jak składałem swój silnik w ogarze to kupiłem ten zestaw uszczelek na allegro i małą tubkę sylikonu czarnego którego dawałem trochę pod uszczelkę.Efekt; nigdzie nic nie cieknie ładnie trzyma same uszczelki można dać ale wiadomo lepiej dać niż ma cieknąć .Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 6:49, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja do aut daję zawsze na uszczelki taki preparat jak uszczelka w tubce tak prewencyjnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 9:44, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
jaworznik napisał: | Ja jak składałem swój silnik w ogarze to kupiłem ten zestaw uszczelek na allegro i małą tubkę sylikonu czarnego którego dawałem trochę pod uszczelkę.Efekt; nigdzie nic nie cieknie ładnie trzyma same uszczelki można dać ale wiadomo lepiej dać niż ma cieknąć .Pzdr |
można dać ale spoiwo musi być dobrej jakości, albo pasta/klej specjalnie do tego przygotowana albo specjalny sylikon. Jak dasz zwykły to on chętnie zareaguje z paliwem i olejem, efekt jest taki że różne smarki pływają później w oleju a czasem lubi się takie uszczelnienie przepalić od benzyny i cieknie. Ja każdy silnik składam na taki czerwony klej do silników (oczywiście tam gdzie nie muszę martwić się o kolor) Wurth'a nakładany pędzelkiem, jest dość elastyczny i po latach nie twardnieje, nie reaguje z żadnymi chemikaliami, bardzo trudny do zmycia. Choć na forum SHL kilka osób chwaliło specjalny klej do misek olejowych, nie dość ze kolor czarny to jeszcze na zaolejoną powierzchnię można nakładać. Oczywiście do SHL było coś innego zastosowane bo czego to się nie robi dla wysokiej oryginalności...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 10:39, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
no to ja moskit mam właśnie ten klej do misek olejowych i nie tylko.
silnik od wiesi składałem na tym tylko i jest lajcik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaworznik
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Siemidarżno
|
Wysłany: Pią 20:20, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ten sylikon co pisałem to K2 czarny wysokotemperaturowy.Ładnie się rozprowadzał i wgl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|