macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 23:32, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Co to główka?
Na początek troche teorii:
"Główka"- denko tłoka
"Nóżki"- płaszcz tłoka
Weryfikację tłoka zaczynamy od wzrokowej oceny. Jeśli rysy na płaszczu są głębokie i wyraźne, to tłok kwalifikuje się do wymiany (dodać trzeba, że niewielkie rysy są dopuszczalne). Później sprawdzamy czy widać przedmuchy pod pierścieniami (widać czarny nalot). Jeśli takowy występuje, to przynajmniej pierścienie są do wymiany
Najłatwiej, bez demontażu tłoka można go sprawdzić ściągąc głowicę i ustawiając go prawie przy ZZ (dla mniej wprawnych: "na górze"). Przy takim położeniu poruszamy tłokiem na boki (przykładając palec do denka). Jeżeli luzy są wyraźne (słyszać stuki przy poruszaniu), to należy przypuszczać, iż tłok jest do wymiany, a cylinder do szlifu. Dodatkowo można sprawdzić czy nie ma progu na cylindrze. Chcąc sprawdzić organoleptycznie stan tłoka, możemy odkręcić kolanko wydechowe, albo gaźnik z króćcem i tamtędy zajrzeć.
Co do tarcz sprzęgła, to są one lekko wypukłe, o tak ( . Po pierwsze po wewnętrznej stronie wypukłości sprawdzamy czy nie ma na obwodzie tarczy widocznych rys, czy zużycia materiału (robi się taki pierścień od przekładki). Jeżeli nie, to przykładamy do wewnętrznej strony tarczy jakiś płaski przedmiot (np linijkę, listewkę. Linijka czy listewka ma się opierać na okładzinach) i sprawdzamy odległość między dolną krawędzią linijki, a najwyższym punktem metalowej części tarczy, o tak:
Rysunek nie jest dość dokładny, no ale widać o co chodzi. Wymiar na rysunku powinien wynosić przynajmniej ze 2mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 23:39, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|