Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pirozol
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: Wto 18:37, 01 Sty 2008 Temat postu: przed remontem...i tuningiem |
|
|
witam, szykuje mi sie generalny remont tej zimy..:] I mam kilka pytan:d Na allegro spotkalem sie z tzw: ,walem tuningowanym, wzmacnianym", czym on sie niby rozni od mojego oryginalnego czeskiego?:> bo z tego co zauwazylem to tylko ma lozysko igiełkowe...
ile ma wynosic 1 lub ( bo nie wiem czy poprzedni wlasciciel robil szlif) 2 szlif cylka?
a co do planowania glowicy...(przyjmując ze bede mial lozyska dorej jakosci) Czy po splanowaniu wal trzeba bedzie czesciej do regeneracji dawac?
Ostatnio wzialem stary kruciec, i go troche skrucilem:D o 2,5 cm. teraz czeka na zespawanie. Czy cos mi taki kruciec da?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 18:56, 01 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
ten wzmocniony wał jest typowo do cylindra 55ccm myślę że koszt szlifu cylindra razem z dopasowaniem tłoka i pierścieni kosztuje do 50zł a ja myślę że planowanie głowicy nie będzie miało większego znaczenie w zużycie wału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:28, 01 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Planowanie głowicy może trochę skrócić żywotność silnika, ale jak dobrze poskładasz i na dobrych częściach [jakość] to na pewno długo pojeżdzisz Króciec skrócony ao ile się niemylę to powienien dac to że będzie lepiej się kwręcał na obroty ale będziesz miał mniejszy V-max
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pirozol
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: Śro 8:47, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Piotrek napisał: | ten wzmocniony wał jest typowo do cylindra 55ccm myślę że koszt szlifu cylindra razem z dopasowaniem tłoka i pierścieni kosztuje do 50zł a ja myślę że planowanie głowicy nie będzie miało większego znaczenie w zużycie wału |
do normalnego cylka 50ccm ten wal tez chyba podpasuje?:>
z tym szlifem to nie chodzilo mi o jego cene tylko o to ile ma wynosic srednica cylka po 1 i po 2 szlifie:))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pirozol dnia Śro 13:09, 02 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 13:58, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
tak będzie pasować do zwykłego cylindra 50ccm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kala2191
Bywalec
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KOTLIN
|
Wysłany: Śro 16:11, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
średnica cylindra po pierwszym szlifie wynosi 38,25 a po drugim 38,50 po trzecim 38,75 i po czwartym 39
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 20:48, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Mam ten "wzmocniony" wał i powiem ze znaczącej roznicy nie ma w osiagach badz wogole jej nie ma
ale pod 55 pasuje idealnie , jest żywotniejszy No i ma łożysko zamiast tulejki ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:28, 03 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ale chyba już lepiej jest kupić korbowód wzamcniany jak dla samych łożsuyk kupiujemy go. Na allegro jest taki za 35zł firmy V-max
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Czw 23:08, 03 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
No tylko jesli nie masz gdzie przelozyc korbowodu, a sam nie poradzisz sobie z ustawieniem i "sprasowaniem" połów walu, to pozostaje albo zakup nowgo kompletnego ( moze i nawet "wzmacnianego"), lub tez (czego nie polecam) zalozenie starego wylatanego.. :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 18:39, 04 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Stary wylatany przy 55 ccm nie ma szans na długie życie , ja taki mialem jak zakladalem 55 ... potem musialem wydac kasy na remont
I po rozwaleniu tego wału kupiłem wlasnie ten wzmacniany mam nadzieje ze posluzy i dlugo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 18:44, 04 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
motórzysta masz rację stary oryginalny wał nie jest do 55 jak montować cylinder 55 to tylko jeśli ma się wał wzmacniany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pirozol
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: Czw 7:52, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
zaczalem remont...rozkreciłem silnik, wyjalem lozyska po za jednym, tym co siedzi w prawym deklu. Nie mam takiego sciagacza rozporowego zeby to wyciagnac, moze macie jakis sposób na to?
Druga sprawa. Niby do komory korbowej mozna dorobic podkowy, tylko ze u mnie przestrzen miedzy wałem a krawedzia komory wynosi ok 2mm...czyzbym mial mniejsza komore czy wiekszy wał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 8:05, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ja wyciągnełem śrubą zamkową , spiłowałem na kwadrat zeby weszło i jakos wyciągnełem
Co do drugiej rzeczy u mnie tez jest cos kolo 2mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:28, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ale podkowę dajesz w wał... jak masz tą przesterzeń taką w wale to tam jest podkowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bąbel021
Wymiatacz
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świetokrzyskie
|
Wysłany: Czw 19:31, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
podkowe dajesz na komore korbową tam pilnikiem robisz miejsca na kołki i podkowa ma sie na nich trzymac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|