problem ze zdjęciem zębatki z wału.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
japa1993r
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Dolnośląskie

PostWysłany: Wto 16:04, 17 Sie 2010    Temat postu: problem ze zdjęciem zębatki z wału.

mam charta z silnikiem od jawki 50 (dostałem od wujka bo chciał na złom oddać). chciałem sprawdzić w nim stan oleju ale nic nie poleciało tylko maź jaka powstaje po zetknięciu oleju z wodą. więc zdjąłem pokrywę, a tam cały silnik w tych brudach (skrzynia pewnie też) Dzisiaj wziąłem się za rozbiórkę ale nie mogę zdjąć zębatki z walu ani magneta. boje się mocniej podważyć śrubokrętem żeby nie uszkodzić karteru. poradźcie coś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Wto 16:18, 17 Sie 2010    Temat postu:

temat źle umieściłeś w złym dziale. najlepiej zaopatrzyć się w ściągacz ale możesz leciutko pukać młoteczkiem to powinno schodzić Wink PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Wto 16:23, 17 Sie 2010    Temat postu:

Zlap ja sciagaczem do lozysk; zapierajac o wal napewno sciagacz ja ruszy Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Wto 16:25, 17 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
japa1993r
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Dolnośląskie

PostWysłany: Wto 16:50, 17 Sie 2010    Temat postu:

nie wiem czy znajdę coś takiego w garażu ale poszukam. jak co odezwę się jeszcze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:15, 17 Sie 2010    Temat postu:

Zrobiłem inaczej.

Ustawiłem 2 rzędy desek po 10 cm grubości między nie położyłem karter. Chodziło o oto, żeby wał nie dotykał podłoża i miał gdzie wypaść.
Między zębatkę a karter (tam gdzie jest simmering) podłożyłem 2 klucze o jednakowej grubości. Zadziałały jak blokada zębatki. I teraz należy napie*dalać w wystającą częścią wału. Mi wystarczyło raz, 1,5 kilowym młotem. Posypał się tylko pył, zębatka została przytrzymana kluczami, a wał poleciał na dół, w pustą przestrzeń między deskami.

Mam nadzieję, że zrozumiałe Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
japa1993r
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Dolnośląskie

PostWysłany: Wto 19:08, 17 Sie 2010    Temat postu:

silnik już rozebrany. teraz czas na mycie. a tu parę fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:25, 17 Sie 2010    Temat postu:

Wymień łańcuszek sprzęgłowy, bo nawet na zdjęciu widać jaki jest luźny. Jeszcze trochę, a będzie obijał o karter.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
japa1993r
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Dolnośląskie

PostWysłany: Wto 22:11, 17 Sie 2010    Temat postu:

już obija. a ile możę kosztować (w sklepie) nowy łańcuszek i tarczki sprzęgła?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mimi
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żychlin

PostWysłany: Śro 9:06, 18 Sie 2010    Temat postu:

ja za swoje tarcze dałem ok. 18 zł (ze sklepu nie z allegro)

a co do łańcuszka to przyłączam się do pytania: ile on może w sklepie kosztować? bo też mam luźny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mimi dnia Śro 9:08, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
haker305
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:10, 18 Sie 2010    Temat postu:

Łańcuszek to zależy, czajna to ok. 15 - 20zł, czeski 30 kilka (favorit). Moim zdaniem warto dopłacić do czeskiego bo jak silnik dobrze chodzi to po co częściej ściągać pokrywę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:21, 18 Sie 2010    Temat postu:

W sklepie w moim mieście, czeski łańcuszek favorit kupiłem wczoraj za 28zł. Z początku się wkurzyłem, bo po przyłożeniu do starego łańcuszka (też czech, prawdopodobnie oryginalny, od nowości) ten nowy wydawał się dłuższy od tego rozciągniętego Sad

Jednak po założeniu siedzi idealnie, bez żadnych zbędnych luzów.

Wychodzi na to, że zużycie łańcuszka nie polega na jego wyciąganiu, tylko na wycieraniu ogniw od środka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Śro 14:23, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:33, 18 Sie 2010    Temat postu:

Po co rozbierałeś skrzynię do czyszczenia? Pół litra ropy i 10km wystarczyłoby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
japa1993r
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Dolnośląskie

PostWysłany: Śro 22:55, 18 Sie 2010    Temat postu:

i tak na razie nie mogłem jeździć bo baku niema i przednie zawieszenie uszkodzone, a rozebrałem żeby zrobić polerkę i sprawdzić jego stan w środku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin