Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mostasz
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Czw 12:04, 10 Mar 2011 Temat postu: prawidłowe docieranie silnika dwusuwowego |
|
|
docieranie - kiedyś na tym forum przeczytałem że tłok należy docierać 150 km, otóż w silniku dwusuwowym tłok należy docierać przynajmniej 500 - 1000 km - i jest to opinia a. ciechowskiego który jest góru jeżeli chodzi o motocykle z lat sześćdziesiątych i nie ma co z nim dyskutować
Przebieg ten dotyczy wymiany tłoka bez wymiany wału lub korbowodu, przy wymianie wału i korbowodu lepiej stosować górną granicę podanego zakresu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Mateusz222222
Wymiatacz
![Wymiatacz Wymiatacz](http://images32.fotosik.pl/317/2d91fd0089e5fe92.png)
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Czw 12:05, 10 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
od 700km do 1000km sie dociera silnik jak jest po wynianie np cylindra tłoka i pierścieni a jak sam tłok z pierścieniami wymieniony to 200km styka:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
mostasz
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Czw 12:55, 10 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
prawie nigdy dobrym rozwiązaniem nie jest wymiana samego tłoka z pierścieniami bo nie dopasuje się do wytartego już cylindra żeby wszystko było szczelne, ubytek mocy będzie znaczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
moskit122
Wymiatacz
![Wymiatacz Wymiatacz](http://images32.fotosik.pl/317/2d91fd0089e5fe92.png)
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 13:33, 10 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
wszystko zależy od wymiarów jakie zmierzymy, jeśli mieszczą się w granicach dopuszczających do dalszego użytku to można wymieniać sam tłok z pierścieniami, przykładowo w crossach wyczynowych robi się to co 8 roboczogodzin
co do docierania to decydujące jest pierwsze 50-80km, bo wtedy mamy największe ubytki materiału podczas docierania, i wtedy najłatwiej o zatarcie jeśli nie uważamy. Oczywiście docieranie dalej trwa tylko już dużo wolniej i delikatniej, jest wiele czynników które na to wpływają i nie można tu przyjąć sztywnej granicy iluś tam km. Jeśli ktoś dociera ostrzej, stosując gorszy olej to jego docieranie powinno się skończyć w okolicach 400km, jeśli ktoś dociera delikatnie to i 600km może docierać. Wartości podawane w książkach są uogólnione i przyjęte dla statystycznego użytkownika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|