Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:16, 29 Sie 2007 Temat postu: Obrotomierz |
|
|
Dzisiaj zdobyłem obrotomierz (prawdopodobnie dedykowany Maluszkowi) i chciałbym go przetestować na Jawie tylko mam jeden problem... Mamm tam cztery kable:
-czarny idzie do masy
-czerwony ? (nie wiem gdzie)
-niebieski ? (nie wiem gdzie)
-żółty ? (też nie wiem gdzie)
Mam 3 opcje:
a) zasilanie
b) podświetlenie
c) kabel z przerywacza do cewki
I teraz który do którego nie wiem i chciałem się was poradzić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 18:24, 29 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
TO jest podlaczenie do malucha , znalazlem na jakims forum moze to Ci pomoze , ja sie za bardzo nie znam na elektronice ;/;/
kabelek nr 1 - do cewki (aktualnie czarny)
kabelek nr 2 - +12v (aktualnie czerwony)
kabelek nr 3 - masa (aktualnie bialy)
kabelek nr 4 - swiatla (aktualnie niebieski)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:26, 29 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
To może zamist białego jest żółty... ?? Proszę o wypowiedz kogoś obeznanego. Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Śro 19:41, 29 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
jezeli na 100% czarny to kabel na cewke to niebieski jest na 100% na mase (panowie podstawowe kolory... "-" zazwyczaj jest albo czarny albo niebieski)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Śro 20:58, 29 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Poszukaj na forum, Miki1002 robił juz taką przeróbkę i wszystko opisał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gruby33
Początkujący
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:11, 02 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Zakładałem taki do swojego malara. Czrny na cewkę. Czerwony na zasilanie (12V w malaru). Niebieski masa. Żółty do świateł.
Ten patencior zadziała w jawce ??? Może i ja bym sobie załozył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
milenium5555
Początkujący
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 8:58, 24 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
polecam rowniez latwiejszy do zdobycia obrotek od poloneza
jest on na ukladzie lumela czyli taki sam w srodku jak ten od maluszka
wystarczy przelutowac kondensator i wszystko dziala swietnie
tylko trzeba go wsadzic w jakas obudowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kaminiak
Nowy
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: Śro 6:11, 24 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
A ma ktoś schemat ppodlączenia tego obrotka??
na 6v zadziała??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marek123
Częsty bywalec
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Winda koło Kętrzyna
|
Wysłany: Czw 9:15, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jak poprowadzic instalację do obrotomierza
Do obrotomierza trzeba doprowadzić 4 przewody:
"+" po stacyjce,
"+" po światłach,
masę,
oraz sygnałowy z przekaźnika pompy paliwa.
Kolejność przewodów we wtyczce jest następująca (patrząc z tyłu obrotomierza od lewej strony):
pierwszy styk na folii idący górą do górnego styku niebieskiej wtyczki ma być podłączony do zasilania +12V po stacyjce,
drugi styk ma być podłączony do podświetlania (światła pozycyjne),
trzeci styk jest masowy - czwarty sygnał z przekaźnika pompy paliwa.
Zasilanie, masę i podświetlenie można wziąć ze złączki od elektrowentylatora: najbliżej i najszybciej.
znalazłem to na jakieś stronie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zwirex
Początkujący
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard szczeciński
|
Wysłany: Nie 13:22, 06 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Witam. Jak myślicie, czy byłby sens montować obrotomierz od poloneza w taki sposób, że miałby akumulator specjalnie dla siebie i reszta juz normalnie podłączone? Ile by ten akumulator bez ładowania wytrzymał? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 15:32, 06 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Czy jest sens to musisz sam ocenić, natomiast obrotek ciągnie bardzo niewielkie ilości prądu. Przy aku rzędu 4-5Ah, trzeba by go ładować ~co miesiąc- zależy ile będziesz jeździł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 15:34, 06 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zwirex
Początkujący
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard szczeciński
|
Wysłany: Pią 20:54, 11 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
A musze coś przerabiać w zapłonie, żeby był na 12v? Bo ja mam chyba standardowy, czyli 6v. Podłączyłem ten okrągły obrotomierz jak pisze i nawet nie drgnął. A jak trzeba to napiszcie co wymienić, czy trzeba wymieniać oby dwie cewki, czy jakaś przetwornica załatwi sprawę,... I co myslicie o tym obrotku? [link widoczny dla zalogowanych] Niby fajny, ale ciekawe czy by działał w 2 suwie... Napisze do gościa to dam znać jak coś
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zwirex dnia Wto 15:07, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|