Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Nie 13:19, 15 Kwi 2012 Temat postu: objawy zacieranie, grzanie się-piski z cylindra |
|
|
Witam,
Mam takie pytanie ponieważ moja jawka jest na dotarciu mieszanke robię 1:25 na iglicy pierwszy rowek od gury( na drugim grzała się bardziej).po przejechaniu drogą utwardzoną 3-4km z cylindra dochodzą dziwne "piski" jawka jest trochę osłebiona a szczególnie przy niedużych obrotach. Czy gdy to się dzieje trzeba studzić silnik czy można jechać dalaej czy jawka przez to się nie zatrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 13:49, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Zły dział, twój problem należy opisać w dziale "usterki".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Nie 14:15, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
miałem tam napisać ale to jest raczej pytanie czy gdy te piski zaczną się dziać to czy można dalej jechać i silnikowi nic sie nie stanie. I jeszcze mam pytanie czy to jest normalne w czasie docierania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 16:40, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
a powiedz mi z jakimi luzami spasowałeś tłok i pierścienie podczas remontu? czy wygrzewałeś tłok i ewentualnie obrabiałeś po wygrzaniu? Twoje pytanie jest raczej bezzasadne bo jak dla mnie silnik jest do rozbiórki, choć wielu woli to rozruszać. A co do dawki to jeśli masz zapięty rowek na górze to dałeś najmniejsza dawkę, możesz próbować dać na dół i ustawić mniej agresywnie zapłon (dać później). Mocy przy tym nie będzie ale może jakoś dasz radę te paredziesiąt km przejechać i jakoś to rozetrzeć, choć to tylko prowizoryczne rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Nie 17:55, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
mam przejechane 125km i do 100km tak nie było więc to raczej wina nie tłoka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 18:29, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
badziewne paliwo? gaźnik się przytyka na zaworku i jest za mała dawka paliwa, skoro tyle przejechałeś i było ok to faktycznie tłok może być ok. Wyczyść gaźnik, daj więcej paliwa i zrób jazdę próbną, oleju nie podejrzewam bo dawkę dałeś konkretną. Ewentualnie ten zapłon trochę później żeby silnik się mniej grzał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Nie 18:57, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
zapłon jest w porządku ponieważ jest 2mm przed GMP mierzone suwmiarką a gażnik jest czysty (przy remoncie wsadziłem go do słoika z benzyną i tam siedział cały dzień) spalanie wynosi 3,0-3,5 l/100km agdy miałem ustawiony 2 rowek od góry na iglicy to świeca była dookoła mokra a elektrody były oczywiście suche, dodam jeszcze że niedawno czyściłem filtr powietrza więc on problemem nie jest, muszę sprawdzić tylko jeszcze tłumik i tu mam pytanie jeśli w tłumiku dziura przelotowa żadna zapchana nie jest tylko wrzędzie powiecmy jest 1mm osadu to tłumik jest do czyszczenia bo gdy odkręciłem tą część na końcu tłumika to to zauważyłem i nie wiem czy go czyścić ponieważ także gdy jawka była w remoncie tłumik wyczyściłem porządnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 20:17, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ja nie piszę że masz źle zapłon tylko jak zaradzić na nadmierne przegrzewanie, opóźnisz to silnik powinien być zimniejszy, jak wygląda świeca wokół to świadczy o jej jakości i szczelności połączenia, raczej nie ma znaczenia na pracę silnika, byle była dobrze dobrana i byle elektrody były odpowiednio wypalone. Co do gaźnika odkręć zaworek nad pływakiem i wyczyść bo to że zamoczyłeś gaźnik na cały dzień aż tak dużo nie znaczy, pytanie co zrobileś po wyciągnięciu bo jeśli tylko wysuszyłeś to ledwie połowa roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Pon 17:32, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
gdy wcisne ten pipek w tym zaworku to paliwo cieknie więc czyścić nie trzeba a tłumik wyczyściłem bardzo dobrze a silnik dalej się grzeje, co się mogło mu tak nagle stać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 18:47, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
a to nie czasem powinno być odwrotnie? gdy się naciśnie nie powinno lecieć, poza tym to nie tak się sprawdza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Pon 19:17, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
z tym zaworkiem może być tak jak napisałeś a tak poza tym jawka prawidłowo po ilu kilometrach na dotarciu i po dotarciu powinna się tak zagrząć, i ile jawka powinna palić na dotarciu bo moja pali 3,0-3,5 l/100km na 1 rowek od góry na iglicy a na 3 rowek od góry to pewnie z 4,5l/100 km to chyba przy dużo może paliwa za dużo dostaje i się grzeje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 21:34, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
zdarzyło się już nieraz że tłok kilkukrotnie wygrzany zaczął puchnąć.
z takim objawem trafił do mnie do garażu jakiś czas temu ogarek . po wymianie cylka i tłoku na czeskie z starych czasów problem jak ręką odjąć zniknął. teraz młody na zmianę jeździ raz ogarkiem a raz jawką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 8:15, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
z paliwem jest odwrotnie, im wiecej tym zimniej. Najlepiej bedzie jak sprawdzisz ten zaworek naczyniami polaczonymi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|