objawy zacieranie, grzanie się-piski z cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 13:19, 15 Kwi 2012    Temat postu: objawy zacieranie, grzanie się-piski z cylindra

Witam,
Mam takie pytanie ponieważ moja jawka jest na dotarciu mieszanke robię 1:25 na iglicy pierwszy rowek od gury( na drugim grzała się bardziej).po przejechaniu drogą utwardzoną 3-4km z cylindra dochodzą dziwne "piski" jawka jest trochę osłebiona a szczególnie przy niedużych obrotach. Czy gdy to się dzieje trzeba studzić silnik czy można jechać dalaej czy jawka przez to się nie zatrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 13:49, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Zły dział, twój problem należy opisać w dziale "usterki".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 14:15, 15 Kwi 2012    Temat postu:

miałem tam napisać ale to jest raczej pytanie czy gdy te piski zaczną się dziać to czy można dalej jechać i silnikowi nic sie nie stanie. I jeszcze mam pytanie czy to jest normalne w czasie docierania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 16:40, 15 Kwi 2012    Temat postu:

a powiedz mi z jakimi luzami spasowałeś tłok i pierścienie podczas remontu? czy wygrzewałeś tłok i ewentualnie obrabiałeś po wygrzaniu? Twoje pytanie jest raczej bezzasadne bo jak dla mnie silnik jest do rozbiórki, choć wielu woli to rozruszać. A co do dawki to jeśli masz zapięty rowek na górze to dałeś najmniejsza dawkę, możesz próbować dać na dół i ustawić mniej agresywnie zapłon (dać później). Mocy przy tym nie będzie ale może jakoś dasz radę te paredziesiąt km przejechać i jakoś to rozetrzeć, choć to tylko prowizoryczne rozwiązanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 17:55, 15 Kwi 2012    Temat postu:

mam przejechane 125km i do 100km tak nie było więc to raczej wina nie tłoka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 18:29, 15 Kwi 2012    Temat postu:

badziewne paliwo? gaźnik się przytyka na zaworku i jest za mała dawka paliwa, skoro tyle przejechałeś i było ok to faktycznie tłok może być ok. Wyczyść gaźnik, daj więcej paliwa i zrób jazdę próbną, oleju nie podejrzewam bo dawkę dałeś konkretną. Ewentualnie ten zapłon trochę później żeby silnik się mniej grzał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 18:57, 15 Kwi 2012    Temat postu:

zapłon jest w porządku ponieważ jest 2mm przed GMP mierzone suwmiarką a gażnik jest czysty (przy remoncie wsadziłem go do słoika z benzyną i tam siedział cały dzień) spalanie wynosi 3,0-3,5 l/100km agdy miałem ustawiony 2 rowek od góry na iglicy to świeca była dookoła mokra a elektrody były oczywiście suche, dodam jeszcze że niedawno czyściłem filtr powietrza więc on problemem nie jest, muszę sprawdzić tylko jeszcze tłumik i tu mam pytanie jeśli w tłumiku dziura przelotowa żadna zapchana nie jest tylko wrzędzie powiecmy jest 1mm osadu to tłumik jest do czyszczenia bo gdy odkręciłem tą część na końcu tłumika to to zauważyłem i nie wiem czy go czyścić ponieważ także gdy jawka była w remoncie tłumik wyczyściłem porządnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 20:17, 15 Kwi 2012    Temat postu:

ja nie piszę że masz źle zapłon tylko jak zaradzić na nadmierne przegrzewanie, opóźnisz to silnik powinien być zimniejszy, jak wygląda świeca wokół to świadczy o jej jakości i szczelności połączenia, raczej nie ma znaczenia na pracę silnika, byle była dobrze dobrana i byle elektrody były odpowiednio wypalone. Co do gaźnika odkręć zaworek nad pływakiem i wyczyść bo to że zamoczyłeś gaźnik na cały dzień aż tak dużo nie znaczy, pytanie co zrobileś po wyciągnięciu bo jeśli tylko wysuszyłeś to ledwie połowa roboty Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pon 17:32, 16 Kwi 2012    Temat postu:

gdy wcisne ten pipek w tym zaworku to paliwo cieknie więc czyścić nie trzeba a tłumik wyczyściłem bardzo dobrze a silnik dalej się grzeje, co się mogło mu tak nagle stać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 18:47, 16 Kwi 2012    Temat postu:

a to nie czasem powinno być odwrotnie? gdy się naciśnie nie powinno lecieć, poza tym to nie tak się sprawdza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pon 19:17, 16 Kwi 2012    Temat postu:

z tym zaworkiem może być tak jak napisałeś a tak poza tym jawka prawidłowo po ilu kilometrach na dotarciu i po dotarciu powinna się tak zagrząć, i ile jawka powinna palić na dotarciu bo moja pali 3,0-3,5 l/100km na 1 rowek od góry na iglicy a na 3 rowek od góry to pewnie z 4,5l/100 km to chyba przy dużo może paliwa za dużo dostaje i się grzeje? Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 21:34, 16 Kwi 2012    Temat postu:

zdarzyło się już nieraz że tłok kilkukrotnie wygrzany zaczął puchnąć.
z takim objawem trafił do mnie do garażu jakiś czas temu ogarek . po wymianie cylka i tłoku na czeskie z starych czasów problem jak ręką odjąć zniknął. teraz młody na zmianę jeździ raz ogarkiem a raz jawką


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 8:15, 17 Kwi 2012    Temat postu:

z paliwem jest odwrotnie, im wiecej tym zimniej. Najlepiej bedzie jak sprawdzisz ten zaworek naczyniami polaczonymi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin