Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qczi
Częsty bywalec

Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Czw 13:14, 06 Mar 2008 Temat postu: Obalamy mity o tlokach x-pierscieniowych |
|
|
w tym temacie chcialem dowiedzieic sie jaki tlok jest wlasciwie najlepszy 1-pierscieniowy, 2-pierscieniowy czy moze 3-pierscieniowy
prosilbym, aby odpowiedzi uzytwkownikow w tym topicu byly podparte jakimis faktami, stronkami czy artykulami, w ktorych fachowcy twierdza, ze ten tlok jest zly a tamten jest dobry, czekam na wasze odpowiedzi
mam nadzieje, ze ten temat roztrzygnie spor miedzy userami tego forum, oraz zaspokoi moja ciekawosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mangus
Wymiatacz

Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:00, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Wg mnie nie ma żadnej różnicy w sensie jazdy. Jesli chodzi o to, że w sklepie jest 3-pierścieniowy a nie ma 2 to nie znaczy, że 2 jest gorszy. To znaczy, że sklep jest zaopatrywany w ten typ tłoka tylko dlatego, że hurtownia od której kupuje części nie ma 2 pierścieniowego tłoka. W jawce jest tak mała moc, że nie odczujesz czy jedzisz na 2 czy 3 pierścieniowym tłoku. Wsadzenie 2 nie jest żadnym tuningiem tak jak i wsadzenie 3. Wszystko zależy od tego jak dotrzesz silnik i jak potem będfziesz go eksplatował. Dam pewien przykład. Niektórzy wkładają cylki 60ccm, robią jakieś niesamowite tuningi w czasie docierania i co z tego mają? Wyciągaja ledwie 70. A taki motor który jest w miarę dobrze utrzymany, ma dobrze dotartą czeską 50 i odblokowany silnik leci spokojnie 75. I jaki w tym morał? Wszelki tuning trzeba robić po dotarciu to po pierwsze a po drugie, że Wszystko zalezy od stopnia dotarcia. Wybrażcie sobie, że jesteście takim silnikiem. Kupuje Was jakiś zapaleniec. Jeszcze Wasze części nie są dobrze spasowane a on już wami szarżuje i coraz bardziej się rozlatujecie i Wasze organy ulegają psuciu. A teraz inna bajka. Kupuje Was taki dziadek. Spokojnie dociera silnik. I potem omija takiego zapaleńca szerokim łukiem. A tak wracając do tematu. Nie ważne jaki tłok. Ważne jak dobrze jest dotarty. Z polskiej 50 tez można coś wycisnąc po dobrym doatrciu, które będzie na pewno trwać trochę dłużej niż oryginalnej czeskiej 50.
Ps.: To jest kawałek mojej wypowiedzi w innym temacie. Co do poparcie to raczej byś jusiał pojechać do jakiegoś specjalisty co naprawiał tamte sprzęty, ale raczej moją opinię podzieli większość mechaników...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qczi
Częsty bywalec

Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Czw 18:55, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
wiadomo, ze jakichs niesamowitych efektow nie przyniesie to czy tlok jest 2 czy 3 pierscieniowy ale jednak jakies znikome wady i zalety sa moze nie wielkie ale zawsze jakies i wlasnie po to jest ten temay zeby wyjasnic ktory z nich jest lepszy pod wzgledem wydajnosci jak i trwalosci
czekam na nastepne odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mandos
Wymiatacz

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 20:51, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie różnica będzie taka, że Jawka na 2 pierścieniach może się trochę szybciej wkręcać na obroty (mniejsze tarcie) ale będzie minimalnie słabsza na niskich obrotach. Jawka na 3 pierścieniach będzie miała lepszy "dół". Prędkość maksymalna będzie pewnie taka sama. Dodam, że moja Jawka miała od fabryki 3 pierścienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MichalF
Wymiatacz

Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: sie wziol ramzes?
|
Wysłany: Czw 21:30, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
a teraz ja sie wypowiem, Według mnie to jest bez rużnicy. kolega miał w kadecie 1 pierścienń i tak mu to zapier#$%^&* że nie wiem. jeździł tym polesie i każdy za nim nie nadonżał. a miał tylko 1 pierscien ja mam w jawce 3 pierścienie i nie widze rużnicy między 2 pierścieniami. Może jak są 3 pierścienie to jest wieksze tarcie ale też dobra komprecha, ale jak są 2 pierścienie to jest mniejsze tarcie ale kompresja też spada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GALA
Częsty bywalec

Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żywiec-okolice
|
Wysłany: Pią 12:48, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ja ma motorek po dziadku zaszanowany o mi jezdzi "IDEAŁ" i niewiem ile mam pierscieni. ale na 3 pierscieniowymjes lepsza komprecha ale za zniwelizowanie tarcia do minimum odpowiedzialny jest olej w mieszance.A i ja jezdze na MIXOLU a muj kumpel kupuje "gotowca" na cepeenie i spokojnie bym go wzial na prostej a on ma simka(rozlecianego)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
login342
Częsty bywalec

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek
|
Wysłany: Pią 14:26, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam 2 pierścienie i nie narzekam według mnie niema różnicy. chociarz 3 mogą dodatkowo obciążac silnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez login342 dnia Pią 14:29, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sorber
Tata:)

Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Pią 16:23, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
tak, daje az tak wielkie obciążenie jakbys ciagnął samochód na holu... weź nie gadaj głupot...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
login342
Częsty bywalec

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek
|
Wysłany: Pią 17:02, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ale tarcie większe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MichalF
Wymiatacz

Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: sie wziol ramzes?
|
Wysłany: Pią 17:54, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ale komprecha lepsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
login342
Częsty bywalec

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek
|
Wysłany: Pią 22:32, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
faktem jest że to niema różnicy przy tej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ramzes
Moderator

Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:50, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
jest tu jakiś moderator?!?! sorry za ot(dawno tu nie byłem jakiś rok ale gdy patrze co tu piszecie to mnie łeb boli, gdzie te czasy...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sorber
Tata:)

Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Sob 11:57, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ale wieksze tarcie.... minimalnie wieksze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
login342
Częsty bywalec

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek
|
Wysłany: Sob 12:21, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
przy 3 pierscieniowych masz wieksze koszty zakupu pierscieni tak o 2zł ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bartek_00
Wymiatacz

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 13:25, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Ramzes popieram wpadam tutaj raz po raz zobaczyc i wiara takie glupoty piepszy , ze szczena opada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|