Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:11, 15 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Moja teoria dotycząca pierścieni jest taka:
uwżam że lepej mieć tłok 3 pierścieniowy ponieważ są wtedy 2 pierścienie uszczelniające i 1 zgarniający, a w przypadku 2 pierścieniowego jest 1 uszczelniający i 1 zagarniający. A więc marałjest taki że większe sprężanie zależy od ilości pierścieni uszczelniających tzn. im większa ich liczba tym większe sprężanie. Ale czytając wypowiedzi i nnych użytkowników sam straciłęm pewnośc. JAWKOWICZ wiem że w dwusówach stosuję się od 1 do 4 pierścieni więc spróbuj może akurat twojej jawce poprawi to osiągi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 20:03, 15 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie ma pierścieni zgarniających w dwusuwach, kolego...
Edit: naczy zwykle nie ma (pomijam tu np. ruskie lokomotywy, ale co nas to obchodzi)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pon 20:05, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Damian
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:55, 15 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A nie sory, pomykiło mi się. Chodziło mi o pierściennie zbierające (służy on do zbierania paliwa do komory korbowej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 22:40, 15 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie słyszałem jeszcze takiego określenia. Jeśli już, jest ono umowne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Damian
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:35, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Może i tak, ale gdzieś NAPEWNO czytałem i mi to w panięci pozostało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 14:25, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Niema w dwusuwie nic takiego jak pierścienie zbierające.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Damian
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:46, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Już wiem gdzie to czytałem, tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vince
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bro.
|
Wysłany: Wto 13:37, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ja mam 3 pierścieniowy i jest bardzo dobry.
Pierścienie mi nie pękają ani nic bardzo dobrze sie sprawuje mój ogar na 3 pierścieniach.
Odświeżyłeś temat starszy niż 2 mce nie wnosząc nic do dyskusji.
Motórzysta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 5:30, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Wiec tak. Im wiecej pierscieni, tym wieksze sprezanie. Ale zaraz ktos powie ze im wiecej pierscieni tym wieksze tarcie. Moim zdaniem te sprezanie jest wieksze niz wytworzone tarcie, ktore jest znikome. Gdyby tak nie bylo to po co w ciagnikach montuja po 5 pierscieni? A gdy peknie wam pierscien to zaraz odczuwacie roznice bo nie ma sprezania. Wiec im wiecej pierscieni tym lepsze sprezanie = lepsze osiagi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mrcrow
Bywalec
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 18:52, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
to czemu w wyczynowych silnikach krosowych stosuje sie 1 pierscien i strasznie lekki tłok?? tutaj chodzi o jak najmniejsze tarcie bo sprezanie jest jeszcze bardziej minimalnie zwiekszone z 2 na 3 pierscienie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mrcrow dnia Śro 19:00, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 6:36, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Tak kolego, bo w wyczynowych krosach maja tak dobre czesci ze sprezania juz nie mozna zwiekszyc bo wypluje swiece I zreszta tam licza sie obroty, a jak powiedziales chudszy tlok je zwieksza.
Zreszta zaloz sobie tlok 1p i zobaczysz roznice. W jawce obroty nie sa wymagane bo ma znikoma moc i lepiej jest zwiekszyc sprezanie. Zreszta jakies tarcie musi byc bo tlok by plywal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mrcrow
Bywalec
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 16:08, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
obroty wiecej dadza niz to sprezanie moim zdaniem a planowanie glowicy do tego i tak zwiekszy sprezanie plus 1 pierscieniowy tlok obroty i tym samym moc silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Strzelba95
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 18:06, 22 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam tłok 3 pierscieniowy i mam kompresje i obroty tez są rekordów Ginesa nie pobije ale mi wystarcza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Nie 20:25, 22 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja zmieniając tłok z 3p na 2p odczułem różnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Pon 8:49, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Podam przyklad. W Tzrce jest silnik dwusuwowy z 1 pierscieniem, a mimo to ma sprezanie ponad 12;1.... W motocyklach z lat 80 zalezalo od jakosci wykonania..... Simsony maja 2 i maja stopien sprezania(o ile sie nie myle) 9;1, a Jawki maja 3 piescienie i osiagaja stopien sprezania 9;2, a naprzyklad komary,motorynki itd, maja 2 pierscienie a stopien sprezania tylko 8;0....
Wszystko zalezy od precyzji wykonania,od materialow i mysli technicznej....
A co do tarcia to sadze ze ten 1 pierscien wiecej czy mniej az tak duzej roznicy nie zrobi, chociasz spodziewalbym sie, ze bez 1 pierscienia spadla by kompresja.... Chociaz z tego co czytam(ten Komar z 1 pierscionkiem) rozne rzeczy sie moga zdarzyc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|