Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oloslawusus123
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 16:13, 19 Lut 2007 Temat postu: Kapitalka |
|
|
Mam Jawe z 74 z przebiegiem około 30 tys km, nie wiem dokładnie bo kilka razy licznik nie działał. Jawa jest użytkowana pokoleniami, kupił ja mój dziadek potem jeździł tata, wujek, kuzyn i teraz ja.
Chce zrobic kapitalke ale nie wiem czego sie spodziewać i ile kasy przeznaczyć i co sie opłaca kupić nowe a co dać do regeneracji (większosć częsci nie wymieniana od nowosci). Z tego co wiem to był wymieniony w tłok, pierścienie, łańcuch, obie zębatki i niedawno kupiłem stozka. Jeszcze chyba gaźnik jest jakiś nowszy.
Generalnie mam też drugi motor z 71 z przebiegiem około 19 tys km i moge z niego wziaść niektóre części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:28, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
na napewno musisz przezanczyć przynajmni9ej 200 zł i troche cierpliwości że by zrobić to dobrze...
Remont silnika powinno się przeprowadzić przed każdym tuningiem a najlepiej razem z nim.W czasie remontu rokręcamy cały silnik(nie powinno być z tym problemu, gożej ze złożeniem ) i wymieniamy następujące części łożyska :
-ŁOŻYSKO 6303 - WAŁ 2xcena ok.7zł szt
-ŁOŻYSKO 6202 - WAŁEK GŁÓWNY 6zł
-ŁOŻYSKO 6004 - WAŁKA ZDAWCZEGO 6zł
simmeringi:
-SIMMERING 15X35X7 - DEKLA 2,00 zł
-SIMMERING 17X30X7 - WAŁU 2x 2,00 zł
-SIMMERING 25X42X7 - MAŁEJ ZEBATKI 2,50zł
Kupić nowy wał albo oddać do regeneracji cena ok 100zł(jeżeli masz czeski oddaj do regeneracji, pod żadnym pozorem nie kupuj nowego Polskiego,rozpoznasz go po napisach)
Wymienić tarcze sprzęgłowe cena ok 7zł szt a są 2
Cylinder dać do przeszlifowania albo kupić nowy( tak samo jak z wałem, a i można od razu kupić 55(60) )
Złożyć silnik w czystości dając najlepiej uszczelki z korka jak dostaniecie w pozostałych przypadkach uszczelka + silikon
Po tych operacjach można zacząć spokojnie tuningować(btw silniki jawki wytrzymują 18tys kilometrów bez remontu to nawet jak pożądnie stuningujesz to powiecmy skrócimy czas żywotności o 50% to i tak zostaje 9tyś a żadko przez 20lat było tyle przejechane)
życzę miłego remonciku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oloslawusus123
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 16:36, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Thnx, za info. Własnie tak myśle, ze lepiej dać cylek i wał do zakładu, nawet dzwoniłem już do jendego w okolicy i mi facet powiedział, ze za 45 zeta to mi te obie rzeczy zrobi, A co myślisz o głowicy? Też raczej jej nie wymieniałem od nowości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:52, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no jak ma być kapitalka to niech bedzie kapitalka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oloslawusus123
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 18:38, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ale właśnie co według ciebie lepije rozplanować ta co mam czy kupic nową?
Bo mi osobiscie sie wydaje,z ę jak by mieli z 10 zeta za to wziąść to sie bardziej opłaca rozplanować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 18:44, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim czy silnik wymaga kapitalki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:46, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no to też bardzo dobre pytanie bo po co wydawać prawie 250 zł no cos co wogóle nie jest potrzebne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oloslawusus123
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 18:49, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
No według mnie to raczej tak, bo nierówno chodzą obroty, dzwonią pierścienie, raz odpala z 1 kopa a za 1h juz z 5. I wiele tago typu spraw, też sprzęgło juz nie wysprzegla, po z atym takie sprawy jak Simmeringi to od nowosci nie były wymieniane, czy np. łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:04, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
wiesz każda jawa jest inna ,biomoja np .: miała niedawno robione pierścionki i nie wymaga remontu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oloslawusus123
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 20:09, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Nie no u mnie musze wymienic tarcze to jak juz mówiełm moge przy okazji zrobic przegląd i wymienic reszte tego co do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|