Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AndcRew
Początkujący
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:33, 24 Mar 2013 Temat postu: Jak jezdzic? :O |
|
|
Witajcie. Ukonczylem skladanie jawy, nie dzialaja swiatla ani wylacznik (gasze wrzucajac bieg i delikatnie puszczajac sprzeglo) a ze jest to pierwszy moj motocyklo-podobny pojazd, mam do was pare pytan.
- Ile gazu daje sie przy starcie? Gdy staralem sie ruszyc jawka na wzniesieniu przed garazem to zgasla, gaz musialbym odkrecic dosc mocno i delikatnie puszczac sprzeglo...
- Czy sprzeglo puszczacie szybko czy bardzo delikatnie?
- Czy moj sposob gaszenia jawki nie zepsuje silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kolis
Początkujący
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19:14, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chcesz zgasić motor - zakręć kranik.
Na wzniesieniu trzymaj tylni hamulec, daj troche gazu, jak będziesz ruszać powoli puść hamulec i sprzęgło.
Sprzęgło puszczaj tak, żeby nie dławić silnika i nie "strzelaj " sprzęgłem czyli od razu go nie puszczaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dede46
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 19:32, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
AndcRew jawka nie ma tyle siły przynajmniej na mnie żeby ruszać bez gazu z tego co wiem to ma 2 czeskie KM więc poprostu z wyczuciem im będziesz dłużej jeździł tym lepiej będziesz znał sprzęt a co do gaszenia to lepiej zrób stacyjke bo szkoda silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Nie 20:01, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ta, zakręć kranik i czekaj pół godziny aż wypali paliwo z gaźnika
Nie da sie powiedzieć dodaj tyle a tyle gazu, puść sprzęgło tak czy tak, pojeździj trochę i na pewno załapiesz. Pamiętaj - trening czyni mistrza Podstawa to płynność, zgranie, płynnie puszczasz sprzęgło i powinieneś robić to szybko, razem z odejmowaniem sprzęgła kiedy będziesz czuł że maszyna rusza dodajesz gazu i jedziesz Jeśli chodzi o ruszanie pod górkę może ruszasz biegu wyższego niż jedynka ? Na początku wielu osobom mylą sie biegi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 20:08, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
gasić można też poprzez zdjęcie fajki ze świecy. tylko trzeba uważać coby iskry nie załapać na palucha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndcRew
Początkujący
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:19, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzieki koledzy Instalacje elektryczna postaram sie niedlugo zrobic. Cos w stacyjce mam zle podlaczone. Jawka musi przejsc przeglad. Dzisiaj sobie nie pojezdzilem z powodu sniegu - wredny skurwiel, spadl akurat wtedy gdy poskladalem wszystko do kupy. Ogolnie chyba na przegladzie koles nie bedzie sprawdzal czy umiem jezdzic. Musze jeszcze upewnic sie co do sprzetu. Caly czas sie boje ze jawka zgasnie na wolnych obrotach. A regulowac dopiero sie ucze Nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dav6030
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 20:27, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A tam, ja odpalałem z pycha i nic nie mówił na przeglądzie, zależy też na kogo trafisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 20:55, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
przegląd na motorowery to banał. jak skręca , hamuje , niema nadmiernych luzów na główce ramy i ma światła to przejdzie.
dobrze żeby się numery z tabliczki/ramy zgadzały z dowodem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bury159753
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 21:23, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dede46 napisał: | AndcRew jawka nie ma tyle siły przynajmniej na mnie żeby ruszać bez gazu z tego co wiem to ma 2 czeskie KM więc poprostu z wyczuciem im będziesz dłużej jeździł tym lepiej będziesz znał sprzęt a co do gaszenia to lepiej zrób stacyjke bo szkoda silnika |
No kolego, tu Cie ździwie moja jawa ruszała z 1 bez trzymania z gazu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bury159753 dnia Nie 21:23, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 22:18, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Co do ruszania to jest szansa że masz źle wyregulowana, druga rzecz to nie wymagaj za dużo od motoroweru nogą jak się odepchniesz to żadna ujma nie będzie, Co do gaszenia to podłącz wszystko jak trzeba, zawsze też możesz zatkać filtr powietrza ale będzie trudniej odpalić jak będziesz chciał od razu. Co do puszczania sprzęgła to w każdym sprzęcie trzeba wyczuć, ja dla każdego nawet najbardziej opornego mam metodę bez gazu i dłuższa jazda na półsprzęgle, im bardziej ogarniasz tym krócej sprzęgło i ewentualnie więcej gazu. Co do wolnych obrotów to nie wiem czy to jest w wymaganiach, poniekąd nie ma to za bardzo wpływu na bezpieczeństwo a co do sposobu odpalania to tylko poprawisz humor diagnoście jak będziesz pchał
zuzia: nie na początku... bo Ci czesi to byli poje&ani z tymi biegami, musiał byś widzieć mnie jak pokracznie ruszałem jawką po zrobieniu kilku tysięcy japończykiem a jak ślicznie z dwójki na jedynkę redukowałem jak się rozpędzałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndcRew
Początkujący
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:31, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To mnie rozbawilo z tymi biegami. Dla mnie na szczescie to nie ma roznicy, bo nie jezdzilem jeszcze innym motocyklem. I dla mnie stanowi to czesc jawowskiego klimatu. To jest maszyna wymagajaca swoistego "zintegrowania" zarowno jezdca jak i samego sprzetu. Chyba ze sie zepsuje na srodku zadupia, wtedy integracja sie oslabia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ruszi
Bywalec
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 23:25, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ale wtedy też jest dobra frajda generalnie tak jak mówią poprzednicy - musisz wszystko poczuć i wyczuć jak się sprzęt zachowuje gdy dasz np. więcej gazu a wypuścisz mniej sprzęgła przy wjeżdżaniu pod górkę itd itp. Ogólnie każdy moto jest inaczej ustawiony więc nie dostaniesz jedynego 'złotego środka' - ale próbuj
Co do przeglądu, to zazwyczaj patrzą czy są światła, hamulce i czy numery się zgadzają. Jak ja robię przegląd to po prostu o to pyta nawet nie spoglądając na sprzęt
A jeżeli chodzi o gaszenie to rzeczywiście warto zrobić tę stacyjkę. Ale jak póki co nie wiesz jak to zrobić lub po prostu nie masz czasu/chęci, to rzeczywiście lepiej jest gasić zamykając kranik niż zatrzymując na siłę silnik. I nie wierz, że pół dnia minie zanim Ci się wypali to co jest w gaźniku - daj na wyższe obroty i raz-dwa zgaśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pon 5:52, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Głupio gadasz z kranikiem i tyle... AndcRew a nie lepiej dac wyłącznik po drodze? I stacyjki nie musisz ruszać. A forumowicze zamiast sensownie coś powiedzieć walą pół środki! Najlepiej zrób instalacje;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dede46
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 6:50, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
bury159753 przy mojej wadze to też inna działka a co do przeglądu to u mnie wyglądał tak sprawdził nr ramy sprawdził kierunki światła krótkie długie i tylko się zdziwił ze nie ma stopu i ja swoja paliłem z pychu to był bardzo z zdziwiony ale podbił cena 61 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 8:33, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Co do ruszania: lekcja 1 (później już tak nie ruszaj bo to trochę komiczne), dajesz tak ciut mniej jak pół gazu, sprzęgło, I bieg i teraz po maluszku popuszczaj sprzęgła (najwolniej jak umiesz) gaz ciągle trzymaj, w końcu moto zacznie powolutku ruszać a silnik zacznie zwalniać to znak że trzeba dać gazu dokładnie tyle by wrócił mniej-więcej do stanu takiego jak przed chwilą. Ta metoda ruszania na dłuższą metę męczy silnik, ale jedną lekcję każde moto wytrzyma, a pozwoli ci dość dokładnie wyczuć gaz, sprzęgło i to kiedy moto zacznie ruszać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|