Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk9926
Nowy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 5:20, 28 Kwi 2008 Temat postu: Czyszczenie baku |
|
|
Witam. Niedawno zabrałem się za odrdzewianie baku, użyłem w tym celu:
-benzyna ze szkłem
-fosol
-i na końcu ocet
benzyna ze szkłem poradziła sobie z rdzą bardzo dobrze, wyleciało mnóstwo rdzy, później gdy zalałem cały bak fosolem, bak praktycznie lśnił od środka. Niestety kumpel później mi doradził żeby zalac go octem i zostawic na dobę. Zrobiłem jak powiedział i na drugi dzień, gdy wylałem cały ocet okazało sie ze bak jest cały czarny, przepłukałem go wodą pod sporym ciśnieniem, ale bak sie nie oczyścił. Kolega mówił ze ocet rozpuści trochę rdzy i zakonserwuje bak. trochę racji miał, tylko ze teraz mam taki problem ze jak leje benzyny do baku, odpalam ją i próbuje jechac to strasznie muli, widzę jak ocet zmieszany z benzyną płynie do gaźnika, po czym ocet się tam osadza i wszystko zatyka. Teraz potrzebuje waszej pomocy, bo nie wiem jak mam wyczyścic bak z tego octu Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 5:28, 28 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
karcher, albo sprezarka. Jesli nie masz, to podlec na stacje/myjnie reczna i sobie doczyscisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bebot
Częsty bywalec
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 6:09, 28 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
szlałf z wodą i pod dużym ciśnieniem może wypłuka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 12:33, 28 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Bebot napisał: | szlałf z wodą i pod dużym ciśnieniem może wypłuka | No to napisalem, po co sie powtarzac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 13:17, 28 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Bebot napisał: | szlałf z wodą i pod dużym ciśnieniem może wypłuka |
Hmm weźcie pod uwage że w którymś miejscu blacha może być skorodowana i ciśnienie spowoduje nie szczelność baku , najnormalniej sie zrobi dziura
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patryk9926
Nowy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:33, 28 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Szlałf z wodą sobie nie poradził wiedz przejde sie na stacje. Slyszalem ze jak bym nalał tam gotującej sie wody to tez by sie wyczyscił.
Ps. korozji chyba nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 13:45, 28 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Patryk9926 napisał: | Szlałf z wodą sobie nie poradził wiedz przejde sie na stacje. Slyszalem ze jak bym nalał tam gotującej sie wody to tez by sie wyczyscił.
Ps. korozji chyba nie ma |
Kiedyś tez miałem bak oryginalny ,, dziadek malo jezdził jawką więc troszkie syfu sie zebrało ... Tata wziął do pracy , i chcial użyć karchera potem miałem dziurę . Więc twoje chyba może sie okazać za mało przekonujące .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patryk9926
Nowy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:56, 28 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Heh skoro tak mowisz to sprobuje sie pozbyc octu na domowe sposoby
Wrazie czego dam wam odpowiedz czy mi sie udalo:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr. J
Początkujący
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Pon 6:27, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Witam jawkowiczów! Nie chcę zakładać kolejnego tematu o tej samej nazwie więc postanowiłem pisać tutaj. Otóż mam parę pytań odnośnie baku i temu podobnych.
Jakieś dwa lata tem czyściłem bak za pomocą nakrętek i oleju napędowego. Podziałało ładnie, bo z baku wylał się gnój wraz z kawałkami rdzy. Tak więc 90% syfu zostało usunięte, ale mnie to nie satysfakcjonuje, bo paliwo dalej się brudzi. Czytałem wasze wypowiedzi i pomyślałem że warto by użyć tego fosolu.
Gdzie go mogę dostać? W sklepie budowlanym będą mieć? A jeśli nie fosol, to może być inny odrdzewiacz w takiej cenie?
Druga sprawa: przegnił mi oryginalny filtr paliwa w zbiorniku, wieć cały syf leci do gaźnika. Chciałbym kupić nowy, ale nie wiem czy potrzebny jest jakiś specjalny do Jawy 50, czy wystarczy jakiś uniwersalny filtr.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 8:40, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Chciałbym kupić nowy, ale nie wiem czy potrzebny jest jakiś specjalny do Jawy 50, czy wystarczy jakiś uniwersalny filtr. | Najlepiej zakup nowy filtr, który masz oryginalnie przy kraniku (a raczej pewnikiem cały kranik). Dlaczego? Ano dlatego, że nawet jak założysz filtr na wężyku, to będzie kranik zatykało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ramzes
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:46, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
zły, dział temat dobry - przenosze do "porady" - ramzes
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr. J
Początkujący
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Pon 14:09, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
macq, nie bardz rozumiem twoja odpowiedz :/ sugerujesz zebym kupil oryginalny filtr do Jawy? Gdzie ja takie cos dostane i za jaka cene...
O tym zatykaniu to mowisz tak tylko teoretycznie? Przeciez wielu z was podjrzewam kupowalo nowe filtry, jesli tak to wypowiedzcie się.
Takie cos bynie moglo byc?:
allegro.pl/item387698515_simson_mz_jawa_rome_filtr_paliwa_w_4_kolorach.html
albo
allegro.pl/item387698222_filtr_paliwa_firmy_bosch_wsk_mz_jawa_junak.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr. J dnia Pon 14:11, 30 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konek
Wymiatacz
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń/okolice
|
Wysłany: Pon 14:11, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Może być, zresztą: jawa nie miała oryginalnie filtra paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 14:16, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Konek456 napisał: | Może być, zresztą: jawa nie miała oryginalnie filtra paliwa | Mówie o filtrze w kraniku. Jeśli ta siateczka jest uszkodzona, to będzie nam zapychało kanaliki w kraniku- wiem, bo nie mam takowej siatki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr. J
Początkujący
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Pon 14:16, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
OK a co z tym fosolem, prędzej to znajde w motoryzacyjnym czy budowlanym sklepie
To siateczkę dorobiłem sobie z sitka do "cedzenia" paliwa, ale wiadomo, że ona wszystkiego nie zatrzyma.
No własnie, a jak szybko powinno spływać paliwo węzykiem? Ma płynąć całą średnicą węża czy raczej "sikać" małym strumykiem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr. J dnia Pon 16:47, 30 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|