ABC Rozpolawiania Silnika - Jawa 50 i Ogar 200
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ogarowiec 200
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:10, 06 Cze 2007    Temat postu:

no szkoda, ale może ktoś będzie tak miły i zrobi fotki po kolei albo jakiś filmik jak składać silnik Smile Czekamy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:25, 06 Cze 2007    Temat postu:

Tutaj masz jak złozyć szkrzynię biegów Wink :
[link widoczny dla zalogowanych]
A jak dostać się do skrzyni biegów to juz wytłumaczę... Otóż najpierw spuszczamy olej ze skrzyni biegów... Pod silnikiem jest taka śruba i ją sie po prostu odkręca. Gdy juz spuścimy olej to zdejmujemy pokrywę od strony zmieniacza biegów. Powiniśmy zobaczyć tam sprzęgło... "Masz tam 5zabezpieczeń bierzes srubokrent uginasz tą sprenrzyne a drugim srubokrentem śćiągasz zabezpieczenia jak sciągniesz pozbieraj se w 1miejsce żeby niepogubić i śćiągasz tarcze i najlepiej kupić nowe jak już robiż to fachowo, tam masz 2 tarcze jak bedą tarcze czarne to są przepalone to lepiej kupić nowe koszt jednej to kosztuje do 10zł i jak bedziesz sićagać to zobacz jak wyglonda kosz sprzegłowy i zobacz czy niema luzów a i na wale jest taka zębatka mała zobacxz czy niema czasem zebów z uzytych jak ma to lepiej wymienić i zobacz jak wyglonda łańcuszek i to powino być na tyle najlepiej jak juz robisz to wymienić tarcze bo to jest warzna sprawa no i uczywiście nową uszczelke " <-- Tekst garden92'a. ak będziecie czegos więcej potrzebowac to piszcie albo na gg albo tutaj...
Schemat sprzęgła :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek_00
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 12:08, 19 Cze 2007    Temat postu:

Dzieki za podwieszenie postaram sie kontynuwowac ten temat jak najszybciej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 17:05, 31 Lip 2007    Temat postu:

Jeśli ktoś kontyunuje jeszcze ten temat to mam pytanie : JAK ZDJĄĆ TĄ CHO***NĄ ZĘBATKĘ NA WALE OD STRONY SPRZEGŁA???? Prosze pomużcie. Crying or Very sad
Powrót do góry
cieply-kc
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 17:17, 31 Lip 2007    Temat postu:

witam nowego uzytkownika.

gdzies czytalem ze sie wrzuca bieg i sie normalnie odkreca(trzymajac zebatke) ale sie moge mylic wiec mnie poprawcie.

http://www.jawa50.fora.pl/kosz-sprzeglowy-zebatka-od-sprzegla-t1954.html tutaj masz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiooreck
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysucha

PostWysłany: Śro 7:49, 01 Sie 2007    Temat postu:

ja zrobiłem coś takiego: zdjąłem cylinder, głowicę i tłok i założyłem jakiś stary tłok. Później między tłok a karter włożyłem klucz 13 Smile i zablokowałem cały układ. I jak kwał sięnie kręcił to odkręciłem a później takim samym sposobem skręciłem Smile

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarowiec 200
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:27, 01 Sie 2007    Temat postu:

no i po co tyle roboty do odkręcenia jednej nakretki, trzeba troche pomyśleć, wystarczy że włożysz jakąś grubszą śrube pomiędzy sprzegło a łańcuszek sprzęgłowy i odkręcasz nakrętke, a do zdjęcia zembatki najlepij użyć ściagacza do łoz.ysk a jak takiego nie posiadacie to mozna bardzo łatwo zrobić samemu taki sciągacz do tej zembatki, ja taki zrobiłem, wystarczy profil zamknięty 3mm o dł około 6cm gumówka, śruba nakrętka, troche pomysłu i 15 minut czasu Very Happy ja taki zrobiłem i gwarantuje że scia gnie nawet najbardziej trzymająca sie zembatke na wale ;0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 13:45, 01 Sie 2007    Temat postu:

dzięki pożyczyłem od kolegi ściągacz i ściągnołem:))
Powrót do góry
bartek_00
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 21:00, 07 Paź 2007    Temat postu:

Mozna tez ja bylo wybic dwoma srubokretami na zasadzie podwazenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Pon 10:18, 08 Paź 2007    Temat postu:

oj śrubokrętami mozna tylk oze można pokrzywić czop wału :/ bo one nie są niestety zbyt dobrej jakosći i z resztą lepiej jest sciagaczem ponieważ centralnie podnosi jaa nie od promienia idzie siła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
capitan2
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)

PostWysłany: Nie 14:21, 14 Paź 2007    Temat postu:

Proponuje żeby ktoś wywalił te wszystkie posty i zostawił tylko te które opisują pracę nad silnikiem bo nie jasne to jest dal mnie a potrzebowałbym to .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
batmanek11
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:55, 14 Paź 2007    Temat postu:

zgadzam sie z capitan2 nie wiadomo o co chodzi !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek_00
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 18:17, 14 Paź 2007    Temat postu:

Nie jasne ? Zeby sciagnac ta zembatke od strony sprzegla albo kupujesz za 20 zl sciagacz albo podwazasz ja 2 srubokretami ... zadna filozofia jesli masz odpowiedni sciagacz ... no a srubokretami trzeba sie pobawic troche

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
capitan2
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)

PostWysłany: Nie 18:37, 14 Paź 2007    Temat postu:

ja pier... coraz częściej klnę czytaj to forum, chodzi mi o wywalenie odpowiedzi typu czekamy na fotki albo ja zrobiłem to tak niech jedna osoba to jakoś zbierze do kupy, a nie pisz mi jak mam ściągnąc zębatkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek_00
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 21:08, 14 Paź 2007    Temat postu:

Witam!

Coraz częściej na forum pojawiają się pytania o rozpoławianie silnika ... Z racji , że jest to dział tutoriali i innych takich cudeniek planuje zamieszczać tu kolejno etapy rozpoławiania silnika , wspierając to fotografiami . Choć sam mogę się pomylić więc za wszystkie poprawki z góry dziękuję! Dzisiaj wieczorem dam 1 edit....


Ok . Po 1 Jesli chcesz rozbierac silnik zaczni od sciagniecia go z ramy ...



Zazwyczaj silnik trzymaja 3 sruby , rozmieszczone sa tak :

1. Niedaleko skrzyni biegow , praktycznie kilka centymetrow od niej
2.Jest na wysokosci konca silnika ( od strony tylniego blotnika )
3.Jest troche nizej , niz 2

Ok . Po 2 Musimy odłaczyć instalacje elektryczną , co nie jest trudna rzeczą , po prostu odkrecamy pokrywe iskrownika i wyczepiamy z niego kabelki


Ok. Po 3 Gdy mamy juz odlaczona elektryke przychodzi czas na okrecenie wszystkiego co bedzie zbedne , zaczynamy od Glowicy , potem sciagamy cylinder , w przypadku jawki musimy takze odrecic nozki , ktore sa przykrecone do silnika , musimy takze sciagnac wajche od zmiany biegow , kopniaka , aha no i nie zapomnijcie odkrecic linki od hamulca ...

Tak w sumie chcialem napisac juz o wydechu ale zapomnialem ..

Ok. 4 Jak juz powiedzial molesta , musimy takze odkrecic wydech . Nic prosteszego pod cylindrem trzyma sie on na 2 nakretkach odkrecamy , zdjemujemy i po sprawie.

PS.molesta przestan robic Duble posty za to sa warny ... np . ja juz dostalem Smile

Ok. 5 Po sciagnieciu wydechu przychodzi czas na gaznik ... odkrecamy takze w srubki i po problemie ... gaznik warto przeczyscic bo zawsze nagromadzi sie nim troche syfu ...





PS. Przed rozpoczeciem czyszczenia warto wykrecic wszystko z gaznika , poniewaz male czesci moga sie rozkalibrowac



Ok. 6 Po sciagnieciu gaznika przychodzi czas na glowice i cylinder.. Glowica to nic prostszego odkrecamy 4 nakretki , ktore znajduja sie na szpilkach , po sciagnieciu glowicy ostroznie zsuwamy cylinder...







kilka rad:
1 przed ściąganiem z ramy spuśćcie olej, a jak działa to morzna wlwać ropy zamiast oleju odpalić niech pchodzi i spuścić te pomyje.
2 Łożuska można spokojnie wybić młotkiem tylko trzeba wiedzieć gdzie uderzyć i bić przez aluminiowy bądz miedziany pręt.
3 Roskrencając silnik nie zawsze trzeba wykręcać zapłon.
4 Kupując ściągacz za 20 zł nie liczcie na cuda, to jeden z techniki WiW ja mam za 120 zł i jeszcze nie jest całkiem dopracowany.
5 Radze wam wykręcone części układać kompletami wtedy na pewno nie będziecie mieć problemów ze złorzeniem.
Cool Very Happy Cool pozdro dla was



Sam nie wiem co w tym trudnego. Mam nadzieje, ze o to chodziło. Żeby nie było wątpliwości:
1 króciec
2 przewód paliwowy
3 linka gazu
4 filtr powietrza
5 regulacja wolnych obrotów
6 dysza
7 dysza Smile

6 to chyba dysza 38 a 7 to 68 jesli sie nie myle



Przedmuchaj dusze ... to pomoze

Jeżeli chodzi o zdjęcia sprzęgła:
Kosz sprzęgłowy z nakrętką i zabezpieczeniem:

Sprężynki i zabezpieczenia:

Pokrywa z miseczkami na sprężynki:

Tarcze sprzęgłowe i łańcuszek:

Podkładka między tarcze sprzęgła:

Zdjęcie rozłożonej skrzyni:



1. Wałek kopnika z półksiężycem
2. Wałek sprzęgłowy z zębatką 20z
3. Wałek pośredniczący (pośredni, jak kto woli) z zębatką 18z
4. Simmeringi
5. Grzechotka z tulejką
6. Zębatka zdawcza z tulejką, zabezpieczeniem i nakrętką
7. Zmieniacz biegów
8. Wodzik
9. Prowadnica wodzika
10. Nakrętka i podkładka sprężynująca na zębatkę wału
11. Zębatka wału
12. Sprzęgło
13. Łańcuszek sprzęgła
14. Wałek zdawczy
15. Kopnik
16. Oring kopnika
17. Sprężyna kopnika (tylko ta jest uszkodzona, powinna mieć zakończenie, które wchodzi na półksiężyc U, a nie L jak jest na moim zdjęciu)
18. Popychacz sprzęgła
19. Łożyska
20. Tulejka korbowodu
21. Zabezpieczenie łożyska sprzęgłowego
Jest jeszcze zabezpieczenie łożyska zdawczego, ale nie mam jego zdjęcia, bo nie mogłem wyciągnąć. Wygląda tak samo, tylko jest większe.
Pozdrawiam Jawkowicz Wink

Tu masz mangus jak po koleji składac skrzynie biegów ;]
[link widoczny dla zalogowanych]

No to kur** masz wszystko co w miare wartosciowe w tym temacie .. a jak tak wielce pragniesz mogles to sam poskladac w 1 post


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 7 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin