Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 14:13, 03 Cze 2012 Temat postu: Zapłon od piły |
|
|
Kumpel kusi żeby zacząć myśleć o zapłonie od piły motorowej, tam jest cewka na kole z magnesem wytwarzająca iskrę w momencie przejścia magnesu w pobliżu cewki (podobno, nigdy tego nie sprawdzałem). Teraz pytania:
-jakie to ma wady i zalety
-czy można to zabudować do jawki, czy są jakieś przeciwwskazania
Ogólnie powoli zaczynam planować styczniowy wyjazd i z kumplem doszliśmy do wniosku, ze jeśli to działa faktycznie tak jak mi to kumpel opisał to nie dość że nie będzie bardzo obciążało silnika to będzie także bardzo mało awaryjne a w razie czego wymiana całego układu zapłonowego będzie bardzo prosta i szybka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 14:33, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zapłon ten nie chodzi przy niskich obrotach i jest musowe cięcie karterów. Szkoda silnika na to. Lepiej dać zapłon, który nie wymaga ciecia karterów (a są takowe w sprzedaży).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ogarzysta200
Wymiatacz

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Nie 17:07, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak mówi Iwo. Zapłon nie chodzi wcale na niskich obrotach, widziałem już na yt i czytalem na jakimś forum, że ktoś włożył owy zapłon do silnika z wski 125 i z tego co pamiętam to wymagało to odwrócenia koła magnesowego (problem z biegunowością magnesów) gdyż w pile chodzi odwrotnie niż w np wsce. Jak znajdę filmik to wrzucę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 21:11, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
hmm ale piła na wolnych chyba az tak szybko nie chodzi, co do cięcia karterów to zależy co kupimy i w jakim stanie, bo jeśli była by to padaka ze skiereszowanymi karterami to i tak różnicy robić nie będzie, głównie chodzi o to żeby wyeliminować platynki i jak najtańszym kosztem uzyskać bezawaryjny zapłon, który pojedzie w zimie w każdych warunkach przez ok 1000km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 21:49, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Piła/kosa spalinowa ma obroty biegu jałowego ustawione na 2,5-3k rpm, czyli nie tak mało.. Kolejną sprawą jest póxniejsze trudne uszczelnienie miejsca po cięciu karterów no i brak jakiegokolwiek ładowania. Nie mogą się zebrać aby przetestować pewien zapłon z innego moto, który by pasował do jawki..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 22:59, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
hmm muszę przemyśleć też jakąś inną kombinację... bo jak by się uprzeć to elektroniczny zapłon też nie był by zły tylko ze droższy, do ładowania można by dać cewke więcej, światła na diodach (tu znów kasa), stratę mocy bym skompensował lepszym gaźnikiem (jikov nie wchodzi w grę)... dobra zawieszam temat do za miesiąc bądź dwa, będzie kasa to coś wykombinuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|