Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 17:00, 07 Sty 2011 Temat postu: Zamek w kanale.. |
|
|
Witam.
Po wielu trudnościach związanych ze znalezieniem odpowiedniego tłoka, a później jego odpowiednim spasowanym do tulei natknąłem się na kolejną przeszkodę, której raczej sam nie rozwiążę. Mianowicie zamki na pierścienie w nowym tłoku, a raczej jeden zamek jest przesunięty o ok. 1,5mm od oryginału, dzięki czemu obawiam się, ze spotyka się z kanałem. Martwię się o mój drogi (dosłownie) cylinder i teraz pytanie, czy mogę to zostawić, tak jak rozwiązało to piaggio (jeden zamek pierścienia chodzi po kanale), czy może coś z tym zrobić? Tylko co? Gdzie mogę szukać pomocy? U tokarza, zegarmistrza?
pozdoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Mucie]
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Pią 20:45, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Stary zamek spiłować musisz. Bierzesz gwoździa do drzewa (taki cienki brązowy) mierzysz go i szukasz wiertła o o,1mm mniejszego wiercisz dziurkę w tłoku nowy kołek zamrażasz tłok podgrzewasz i wciskasz na gorąco.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 12:06, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Chciałem zrobić tak jak poradziłeś, ale pierw jeszcze wolałem się upewnić co do mojej tezy, ze zamki na serio są w kanale. Pilnik w łape i zaznaczyłem na tłoku gdzie wypadają zamki i wyszło coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] . Co o Tym powiecie? Chyba zostawię to..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mucie]
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Sob 19:06, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Wg mnie może być problem bo powinien być zamek 3-4 mm od okna , btw z czego to cyl?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 19:13, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Przesuwając zamek o te 3mm wszedłbym w drugi kanał. Zrobiłem wszystko od linijki i zamek do kanału ma ok 0,5mm czyli zostawiłem to jak jest, złożyłem i jak na razie wszystko spoko. Cylinder pochodzi od cagivy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mucie]
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Sob 20:15, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
To jest zamontowane w jawce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20:41, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie. Do silnika jawki bym nie pchał części tyle wartych..
PS. Żeby nie było, tutaj fota silnika w całej okazałości [link widoczny dla zalogowanych] , wtedy po awarii pompy wody, stąd mokry wydech..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Sob 20:51, 08 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AmaSoft
Moderator

Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Sob 20:41, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Hahahahaha ale jajca xD Cagiva to inna marka kolego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 20:41, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie odsmażyć kotleta. W razie jak by komuś by się przydało takie coś kiedyś, to odpowiadam jak sytuacja wygląda po paruset kilometrach- został wyłamany zamek i po zabawie, szczęście, że usterce uległ tylko pierścień i kawałek tłoka, a nie cylinder..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 23:51, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
szkoda, ze wcześniej tu nie zajrzałem, to było do przewidzenia 0.5mm to stanowczo za mało, zsumował się luz na główce i stopie korbowodu i już zamek był w oknie. Niestety jak drogi garnek to i tłok musi być drogi, jeśli nie oryginał to trzeba dorobić a to pewnie duży nietyp i to na pewno dużo kosztuje, do tego powłoki wzmacniające... można się i samemu pokusić o odlew ale to już wyższa szkoła jazdy i mało opłacalna i mocno czasochłonna. Pisz co dalej z tym fantem będziesz robił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 8:49, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Wprawdzie się obawiałem o to, ale przyjrzałem się teraz oryginalnemu tłokowi i tam zamki od kanałów mają odległość ok 0,8mm-1mm tak więc luz korbowodu sprawić tego nie mógł. Bardziej się obawiałem, ze jak pierścień się wytrze, to po prostu zahaczy o kanał. Dokładnie nie wiem jaka jest wersja, ale tutaj raczej zawinił pierścień i jego wykonanie, bo drugi pierścień zakończenia rowków na zamki ma lekko zawinięte, co niebywale mogło być tego przyczyną. Teraz to zapewne założę ten tłok lecz przesunę zamki i poszukam jakichś lepszych pierścieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 13:25, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
0.5mm a 0.8 to ogromna różnica przy takich odległościach, jeśli tuleja i tłok nie są przystosowane do tego że zamek wypada w oknie to jeśli tak się stanie będzie kolizja. 0.5mm przesunięcia na obwodzie tłoka przy średnicy 50-60mm jest zupełnie normalne nawet jeśli na korbowodzie nie wyczuwasz luzu lub jest on zupełnie minimalny. Do tego 0.2-0.3 może się sam pierścień w zamku przesuwać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 13:44, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Idąc Twoim tropem, to wg. takich szybkich obliczeń w głowie wychodzi, ze tłok w tym silniku moze przesunąć się maxymalnie o 0,7mm. Czyli i oryginalnie zamocowane pierścienie by poleciały, a jednak tak się nie dzieje. Ale dobra. nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, mam już naukę na przyszłość, składam tak jak przynajmniej powinno być i patrzę co dalej..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 14:27, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
pisałeś 0.8-1.0 więc nie powinien kolidować, poza tym ja przyjąłem większą granice błędu, luz na zamku zapewne jest mniejszy, a przy nowych łożyskach na korbowodzie graniczne wartości też nie powinny występować, jak będziesz się trzymał tego co producent wymyślił to powinno być dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 15:37, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
moskit122 napisał: | pisałeś 0.8-1.0 więc nie powinien kolidować. |
Dodać do tego luz na zamku pierścienia i już wypada on w kanale, ale to już jest czepianie się. Pod wieczór skończę silnik składać, więc powiem jak to teraz chodzi.
EDIT. Skończyłem katorgie ze składaniem silnika i zapalił, niby trzyma kompresję, ale za to pojawił się kolejny problem, który już sam rozwiążę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Sob 19:46, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|