Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
riley2pl
Częsty bywalec

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Wto 17:16, 21 Gru 2010 Temat postu: Tłok komar |
|
|
Witam robię remont swojego komarka i wyciągnołem silnik z ramy i mam kilka pytań.
Cylinder wraz z głowicą zaszły czymś czarno-brązowym-miedzianym i napewno nie jest to rdza i jak usunąć to z (nie wiem jak to się nazywa te żeberka na cylindrze) tych żeberek aby cylinder był czysty bo reszte silnika wypolerowałem na błysk tylko to mi zostało.I teraz takie pytanko jeszcze mam otóż zdjąłem cały cylinder wraz z głowicą i słyszałem że poleruje się tłok i jakies kanały czy coś i silnik jest mocniejszy przez to czy to prawda i jak to zrobić można filc na wiertarke lub boscha i wypolerować tak jak silnik czy jak?I jeszcze jedno na główce tłoka jest taka warstwa kilkumilimetrowa jakby sadzy czy jakiegoś nalotu i tak samo na głowicy w dołku gdzie wchodzi tłok jak to usunąć i czy zmieni to pracę silnika?Nie potrafiłeem lepiej wyjaśnić swoich pytań ale jak ktoś nie zrozumiał to moge wysłać zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mlody1432
Częsty bywalec

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:53, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Kanały płuczące poleruje się dla lepszego przepływu mieszanki, denko tłoka oczyść z nagaru i wypoleruj, to samo w przypadku komory spalania w głowicy, przez ten zabieg polepszy się równomierne rozprowadzanie "wybuchu" mieszanki na denko tłoka i nagar nie będzie się tak szybko osadzał.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
riley2pl
Częsty bywalec

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Wto 19:13, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A co z polerką tłoka jak i czym i co poprawi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 19:40, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Papierem ściernym poleruj aż do lusterka lub też multiszlifierką z odpowiednią końcówką.
Zabieg polerowania denka tłoka da Ci tak jak wyżej jest opisane- nie osadzanie się nagaru, łatwiejsze rozprowadzenie ognia wybuchu w komorze spalania łatwiejsze odprowadzenie ciepła no i zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia samozapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 0:18, 22 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
papierem o bardzo drobnej ziarnistości oczywiście, do kanałów dobry jest patent z kołkiem rozporowym i papierem przewleczonym na końcu zamontowane na wiertarce, a jeśli chodzi o czyszczenie żeberek to zależy jaki efekt chcesz uzyskać, najpierw proponuję myjkę ciśnieniowa i ciepłą wodę w później zależy od cierpliwości i tego czego oczekujesz, możesz szkiełkować, przejechać elektrokorundem, wełną stalową...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 9:53, 22 Gru 2010 Temat postu: Re: Tłok komar |
|
|
riley2pl napisał: | Witam robię remont swojego komarka i wyciągnołem silnik z ramy i mam kilka pytań.
Cylinder wraz z głowicą zaszły czymś czarno-brązowym-miedzianym i napewno nie jest to rdza i jak usunąć to z (nie wiem jak to się nazywa te żeberka na cylindrze) tych żeberek aby cylinder był czysty bo reszte silnika wypolerowałem na błysk tylko to mi zostało.I teraz takie pytanko jeszcze mam otóż zdjąłem cały cylinder wraz z głowicą i słyszałem że poleruje się tłok i jakies kanały czy coś i silnik jest mocniejszy przez to czy to prawda i jak to zrobić można filc na wiertarke lub boscha i wypolerować tak jak silnik czy jak?I jeszcze jedno na główce tłoka jest taka warstwa kilkumilimetrowa jakby sadzy czy jakiegoś nalotu i tak samo na głowicy w dołku gdzie wchodzi tłok jak to usunąć i czy zmieni to pracę silnika?Nie potrafiłeem lepiej wyjaśnić swoich pytań ale jak ktoś nie zrozumiał to moge wysłać zdjęcia |
najszybciej doczyścisz ją spryskując ją preparatem K2 AKRA . jest stosunkowo tani i sprawdzony przeze mnie na silniku . zarówno od jawki jak i od osobówek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|