Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 17:58, 03 Kwi 2011 Temat postu: Super Jawa |
|
|
Witam
Mój kolega dostał od wujka jawke. I nic by było w tym dziwnego ale mój kolega chwali sie jaka to jego nie jest zaje*ista. I mam do was kilka pytań :
1.Czy jest możliwe aby jawka na standardowym cylindrze i (wątpliwie) zmienionych trybach w silniku i na zębatkach na prędkość osiągnela prędkość powyżej 90 km/h ?
2. Czy zdjęcie gumy od filtra powietrza (tej rurki) podczas jazdy zwiększyło jej osiągi ?
3. Czy możliwa jest zmiana trybów w skrzyni biegów ?
4. Czy przy prędkości powyżej 90 km/h linka od licznika się urywa ?
Chciałbym abyście odpowiedzieli mi na te pytania ponieważ podejrzewam że większość (a może wszystkie) te pytania to bujdy. Wiem wydaje się wam że to głupie że pytam sie oto was ale problem jest w tym że on tą jawką jeszcze nie jeździł ponieważ ma rozlegulowane sprzęgło. Za odpowiedzi będą pochwały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
yookez
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kąty walichnowskie
|
Wysłany: Nie 18:08, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
pochwały motywują a
1.nie
2.może zwiększyć może zmniejszyć
3.tak:D
4.nie
pozdro:D
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
arekd
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Nie 18:18, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
1. Niech weźmie się przejedzie 90km/h na ścigaczu to zobaczy co to 90km/h na motorze!!!
2.Powinno troszkę zwiększyć
3.Nie próbowałem ale może i się da ale to bardzo mało prawdopodobne
4.Zależy od linki po pierwsze a po drugie jawka nie jest w stanie jechać 90km/h
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 21:46, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie
Nie
Tak
Nie
1. mocy nie starczy, na forum wielu pisało że prędkość maksymalną podobną uzyskiwali przy różnych zębatkach co świadczy o tyk iż moc jawki wystarcza do max prędkości 65-75km/h (licznikowo przy silniku w dobrym stanie).
2. zdjęcie gumy skutkuje za dużą ilością powietrza w stosunku do paliwa, układ dolotowy w jawce jest także dobierany tak samo jak wydechowy, zwiększy moc jeśli masz na przykład ustawiony za wysoki poziuom paliwa w komorze pływakowej ale przy prawidłowej regulacji mocy nie zmieni.
3. Można jak najbardziej, tylko pytanie skąd dostaniesz takie tryby? Jedyna możliwość to wymiana całej skrzyni ale tu tez problem z dostępnością. Jak Ci się uda coś dopasować to oczywiście, ze można zmienić.
4. linka nie zrywa się nawet przy 200km/h tam jest małe obciążenie, takie linki (czasem o większej średnicy) stosowane sa w większości starszych samochodów i motocykli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 22:28, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
co do pkt. nr to poszukajcie na forum, bo pisałem i nie tylko ja..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 23:51, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
zmiana trybów jest jak najbardziej możliwa , ale nieopłacalna. materiał + frezer co ma pojęcie to koszt kilkuset złotych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pon 15:53, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
1. Jawka niezajechana osiąga maxymalne obroty w przedziale 8500-8700RPM. Na zębatce 12Z prędkość np. 30kph = 3000RPM, 50kph = 5000RPM itd.
Silnik igła (nie taki po nie wiadomo jakim remoncie) tylko dobry silnik (wał w świetnym stanie jak i łożyska) na 3-cim biegu osiąga maxymalne obroty czyli 8,7k RPM co się równa 85-87km/h. Na 13Z nawet taki silnik nie da rady pociągnąć więcej jak 85kph bo jest już to za duże obciążenie dla silnika (tylko 3,5 max 4KM)
Prędkość powyżej 90/h nie jest możliwa w standardowym silniku.
2. Przy niższych obrotach silnik będzie bardziej elastyczny ale przy wyższych będzie za mała dawka paliwa co będzie skutkować kochanym "buuuu" i przerywaniem.
3. Zapewne możliwa ale kto by się pokusił o dorabianie trybów za nie wiadomo ile
zł
4. Postaw Jawke na stopkach wrzuć 3-kę i daj gaz do oporu, na blacie będziesz miał z dobre 90/h ale linka nie strzeli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hondansr70
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Pon 16:08, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jawa i 9000tys rpm bardzo ciekawe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 16:52, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | 1. Jawka niezajechana osiąga maxymalne obroty w przedziale 8500-8700RPM. Na zębatce 12Z prędkość np. 30kph = 3000RPM, 50kph = 5000RPM itd.
(...) na 3-cim biegu osiąga maxymalne obroty czyli 8,7k RPM co się równa 85-87km/h. Na 13Z nawet taki silnik nie da rady pociągnąć więcej jak 85kph |
jestem ciekawy jak się odniesiesz do tego wykresu.
PS. jakbyście nie zauważyli moc jest podana w kW, czyli 2,7kW*1,36=3,264 KM.
PS2. Zamienić można oryginalne zębatki..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pon 17:59, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Moc osiągana jest przy 6,5k RPM, później moc musi spaść do 0 i wtedy są max obroty czyli te 8700RPM są wynikiem możliwym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 20:09, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Możliwym zapewne tak, po załamaniu krzywej mocy przy po najwyższym jej osiągnięciu moplik po prostu nie przyspiesza..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hondansr70
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Pon 20:30, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja tu widzę max 8tyś a nie jakieś 8700rpm poza tym i tak nie osiągnie tych obrotów podczas jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pon 20:52, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
hondansr70 napisał: | ja tu widzę max 8tyś a nie jakieś 8700rpm |
Spójrz na wykres i powiedz mi, w którym miejscu kończy się wykres... Powinien się skończyć kiedy moc spadnie do 0 czyli z wykresu wynikałoby ze jest to te 8700rpm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 22:57, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | hondansr70 napisał: | ja tu widzę max 8tyś a nie jakieś 8700rpm |
Spójrz na wykres i powiedz mi, w którym miejscu kończy się wykres... Powinien się skończyć kiedy moc spadnie do 0 czyli z wykresu wynikałoby ze jest to te 8700rpm |
ludzie moc silnika nie spadnie wam do zera jak minęła swój najwyższy punkt. to nie miałoby sensu i prawa działania.
na przykładzie mojej bety. mam max mox przy 7650 obrotów/minute ale silnik kręci się do 9tyś obr. . i co ? powyżej 7650 ma mi lecieć moc do zera na łeb na szyje ?
każdy silnik osiąga max moc na danych obrotach , powyżej nich może minimalnie się obniżyć , ale nie spadnie do zera
a silnik jawowski fizycznie nie ma możłiwości kręcić się szybciej niż 8.5k obr
skrzynia biegów mu nie pozwoli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Wto 13:46, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
holipa napisał: | jawek 50 napisał: | hondansr70 napisał: | ja tu widzę max 8tyś a nie jakieś 8700rpm |
Spójrz na wykres i powiedz mi, w którym miejscu kończy się wykres... Powinien się skończyć kiedy moc spadnie do 0 czyli z wykresu wynikałoby ze jest to te 8700rpm |
ludzie moc silnika nie spadnie wam do zera jak minęła swój najwyższy punkt. to nie miałoby sensu i prawa działania.
na przykładzie mojej bety. mam max mox przy 7650 obrotów/minute ale silnik kręci się do 9tyś obr. . i co ? powyżej 7650 ma mi lecieć moc do zera na łeb na szyje ?
każdy silnik osiąga max moc na danych obrotach , powyżej nich może minimalnie się obniżyć , ale nie spadnie do zera
a silnik jawowski fizycznie nie ma możłiwości kręcić się szybciej niż 8.5k obr
skrzynia biegów mu nie pozwoli |
Tak leci na łeb na szyje, zatrzymuje się przy 9k obrotów bo nie ma mocy żeby wyżej zakręcić.
Niby czemu skrzynia w Jawce nie pozwoli na wykręcenie 8700prm?? ciekawi mnie to bardzo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|