Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:13, 10 Paź 2010 Temat postu: Spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku 2t |
|
|
Witam.
Troszkę dziwne pytanie, ale jest mi potrzebne. Mianowicie ile wynosi spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w 2t za jednym obrotem wału o pojemności 50ccm? Wiem, że prawidłowa mieszanka to 1kg paliwa na 14.7kg powietrza ( 1m3 to ok 1.2kg powietrza). I teraz jak to obliczyć? Ja się wykładam..
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdro All.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Nie 20:13, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
przyjmij pewnien zakres np. 3000 obrotów na minutę. Jweden obrót wału to cały cykl pracy silnika 2t Jeśli cylinder ma pojemność 50ccm to 3000x50=15l na minutę. Tak to wygląda w teori, w praktyce ciekawe, ile % cylindra jest zapełniane podczas cyklu ssania... Nie sądzę aby to było te książkowe 49,9ccm... Ale bardzo ciekawe zagadnienie poruszyłeś <b>plusminus</b>, doskonale wiemy jak ten silnik pracuje, jak go złożyć i rozłożyć, ale "ile wynosi spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w 2t za jednym obrotem wału o pojemności 50ccm? " - o tym jeszcze nie było na forum ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 20:56, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki Ci za odpowiedź. Co do obliczeń, hym.. nie pomyślałem o zakresie obrotów w takim silniku. Moje wstępne obliczenia wyglądały następujaco- zamienić kg powietrza na m3,czyli wychodzi 12.25m3 powietrza na 1l paliwa (1l to 1kg paliwa?) i teraz 50cm3\ 12.25m3=~0.041ccm i tak samo z paliwem 50ccm\1dm3=~0.005ml paliwa na jeden obrót wału, czyli cały cykl pracy silnika. Zapewne i tak jest to złe obliczenie i gdzieś też chyba pomyliłem zamianę jednostek..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|