Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 4:50, 29 Sie 2012 Temat postu: Silniki 2T wyprą z produkcji 4T? |
|
|
Witam. Przeglądając internet wpadłem na taki artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wg niego silnik 1.2 ma moc ok 80KM, pali 5l/100km (w mieście) i jest elastyczniejszy. Czyli by wychodziło że jest lepszy od podobnego czteropaka właściwie w każdym calu. Tylko ciekawe jak z żywotnością, uważam że dobrze zrobiony silnik 2T jest bardziej żywotny niż 4T podobnej klasy. Jak uważacie przyjmą się takie silniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 8:10, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem kto pisał ten tekst, ale znalazłem w nim 4 błędy.. ;]
Pomysł bardzo prosty i dużo łatwiejszy niż JJ2S (dla tych co nie wiedzą, silnik 2t z ruchomymi zaworami przytwierdzonymi do tłoka otwierającymi i zamykającymi okna przepłukujące komorę spalania). Konstrukcja jest już znana z silników wysokoprężnych 2t, dodane jest tylko kilka ulepszeń do nich. Nie rozumiem tutaj jednych rzeczy co do rozwiązań konstrukcyjnych, jakby ten artykuł pisał jakiś człowiek nie znający się w ogóle na silnikach. Tłok nie jest pokryty nicasilem, zaś cylinder, brak fachowej nazwy komory spalania.. Do tego projekty przydałby się jeszcze kompresor na dolocie i dyfuzor(y) na wylocie. Dziwi mnie też pominięcie sondy lambda w tym układzie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 10:40, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
W sumie to był prototypowy silnik więc może to o czym pisałeś jeszcze dołożą/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 12:25, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Swoją drogą bardzo ciekawa konstrukcja, gdyby ją usprawnić tak jak napisałem wyżej i dodać jeszcze system ECU (system przepustnic wydechowych) aby dodać ciśnienia do wydechu w czasie gdy zawór przy cylindrze będzie zamknięty, to owa jednostka miałaby moc o wiele wyższą niż ma obecnie.
Jakby ktoś był zainteresowany zrobieniem prototypu, to ja jestem chętny do skonstruowania podobnej jednostki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 15:15, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
W ogóle stosunek mocy do spalania jest niezwykły 5l/100km (w mieście) przy mocy 81KM to dobry wynik (wg mnie) taki silnik przy tej mocy mógłby łykać nawet 7-8 l/100KM a to spora różnica. Ciekawe czy Ford wprowadzi te silniki do masowej produkcji. No i jak z żywotnością i odpornością na idiotów (pałowanie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 16:19, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
5l ale w jakim nadwoziu ? kartonowym ?
w sumie są już auta o trochę mniejszej mocy i takim spalaniu w mieście
lupo 1.2 TDI pali max 4,5l ON na 100km i to w mieście , w mieszanym 3,7/100, a w trasie idzie zejść do 3-3,1l/100km
jeśłi chodzi o moc to ma 61KM , co wg mnie jest dobrym wynikiem.
VW UP 1.0 75KM pali też około 5l/100km po mieście
fiat 500 1.3 multijet 5,3l/100km po mieście (95KM)
0.9 benzyna 4.8l/100km miasta (85KM)
Seat Arosa 1.2 TDI też w 5l/100 się mieści
Skoda citigo 1.0 75KM też się zmieści
to tak na szybko , znajdzie się jeszcze kilka ze starszych aut które też dadzą radę.
choćby stary citroen AX w dieslu , który palił 4-4,5l/100km miasta , może słabszy ale jednak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 17:54, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ale podajesz głównie diesle a to jednak benzyniak to odrobinę inna klasa zważywszy że diesle zwykle mniej spalają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 20:21, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
nie licząc ax przytoczonego na dole to jest pół na pół.
ale zauważ jedną ważną rzecz. podaję turbo diesle , a jak umiesz TDI'kiem dobrze startować to wolnossąca benzyna o tej samej mocy zostanie w tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 20:32, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko, ze już schodzicie na plan 4t, gdzie są one juz w pełni ulepszone, a nie jak tutaj powstaje dopiero prototyp. Ciekawi mnie jego dalszy rozwój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 21:15, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
ja wymyśliłem coś konkretniejszego już coś wspominałem, jak będzie czas to w końcu narysuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|