Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 12:03, 13 Wrz 2012 Temat postu: Opony motocyklowe producenci |
|
|
Witam. Chciałem zebrać kilka informacji odnośnie producentów opon. Będę w zimę zmieniał opony w YBR 125 (rozmiar opon 2.75 18' przód i 90/90 18' tył) i teraz nie wiem na kogo się zdecydować. Czy na michelin, pirelli, continental czy metzeler.
Pod uwagę biorę te modele:
METZELER
[link widoczny dla zalogowanych]
MICHELIN
[link widoczny dla zalogowanych]
PIRELLI
[link widoczny dla zalogowanych]
CONTINENTAL
[link widoczny dla zalogowanych]
O michelin i pirelli słyszałem dobre opinie o metzeler już trochę gorzej a o continental prawie nic nie słyszałem. Chciałbym się w miarę możliwości zmieścić w 300zł na te opony ale 400zł max mogę dać. Głównie chodzi mi o to by oponka dobrze sprawdzała się w zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni oraz by wytrzymała kilka sezonów (czyli takie optimium jakości do ceny oraz wytrzymałości). Głównie jeżdżę po asfalcie ale zdarza się zjechać na pole dróżki. Fabrycznie zakładano pirelli oraz jakieś sakury (wtf?) mi się akurat sakury trafiły i tak tył potrafi uciekać a do przodu trzeba z respektem podchodzić. Pomoże mi się ktoś zdecydować? Z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Czw 12:10, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
DoM@R96
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Czw 15:39, 13 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mam ten model Continentala u siebie na tyle tylko, że 130/80 16'. Jak za te pieniądze oponka sprawuję się bardzo dobrze, zarówno na suchym jak i na mokrym. Przejechałem już na niej 2 sezony i nadal wygląda jak nówka. Po polnych dróżkach nie jeżdżę, więc na ten temat się nie wypowiem. Myślę, że będziesz z tego modelu zadowolony, tym bardziej, że kosztuje 130zł za sztukę, a nie jak w moim przypadku 240.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 7:54, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Na razie skłaniam się ku zestawowi przód continental/metzeler a tył metzeler.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Czw 10:32, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
jeszcze są np. Dunlop bardzo dobre opony,.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AmaSoft dnia Czw 10:32, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 11:08, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
wszystko zależy od konkretnego modelu i zastosowania, na pewno nie bierz opon różnych producentów jeśli chcesz kupić komplet, najlepiej żeby były tego samego modelu. Napisz na forum motocyklistów temat i określ dokładnie ile jeździsz, gdzie i w jakich warunkach, nie ma opon dobrych do wszystkiego, opona wytrzymalsza będzie słabiej trzymała na zakrętach ale... zależy też ile chcesz wydać na taką oponę bo są wielowarstwowe z różnymi strefami gdzie środek jest twardszy a boki miękciejsze (?)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 11:11, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
bardziej miękkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 6:50, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Próbowałem na forum o YBR ale to forum umiera i się nic nie dowiedziałem. Co do modelu to się powtórzę : YAMAHA YBR 125 (rocznik 2005 wersja ED pojemność 125 cm3 v-max 100km/h taki odpowiednik CBF 125 i ROMETA K 125) Wymiar przód 2.75 18' tył 90/90 18' - dla dokładnych. Roczny przebieg - w granicach od 4 - 5 tyś rocznie. Nawierzchnia jazdy 85 % asfalt miejski, 10 % asfalt trasowy (za miejski), 5% drogi polne. Jeżdżę w różnych warunkach od słońca, deszcz, grad bo jeżdżę nią do pracy. Cena kompletu powinna oscylować w granicach 300 zł. Co do konieczności tego samego modelu opon z przodu i tyłu to pierwsze słyszę. Sam mam 2 różne (z tym że już taki kupiłem). Bardziej niż na wszech ogólnej zajebistości opony zależy mi bardziej na takim kompromisie pomiędzy ceną, zużyciem i przyczepnością.
Pierwsze chciałem wsiąść Michelin pilot ale są za drogie to raz, dwa to że są różne "odmiany" takie jak activ czy sport a ja nie wiedziałem o których piszą na forum (tym o YBR). O dunlopach słyszałem że są fajne ale szybko się ścierają. Do tego dochodzi że nie każdy producent ma opony o tym rozmiarze. I teraz słyszałem że metzeler to takie najtajniejsze z najlepszych, ale czy to prawda i czy ten model się z zasady nie wyłamuje?
Na forum scigacz.pl nie chciałbym się pytać bo słyszałem że jest tam sporo pajaców, którzy specjalnie okłamują ludzi. A tu już trochę jestem i wiem kto się zna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 9:26, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
bo modele opon są tak pasowane żeby przednia opona rozchylała strugę wody a tylna odprowadzała resztę gdy wpadniesz w większa kałużę, jeśli jeździsz głównie po mieście prędkości masz praktycznie żadne (...), przebieg też nie jest imponujący to zadowoli Cie praktycznie każda markowa opona, jak by się uprzeć to nawet jakiś leżak roczny czy dwuletni. Z tego co pamiętam dunlop dawał do szosowych modeli opon dość twardą mieszankę więc powinna wytrzymać dłużej, conti i michelin są dość miękkie, metzeler w miarę zużycia zaczyna wariować. Na zimę warto skołować jakieś torówki chociaż przy twoich przebiegach i masie kumarka nie szalał bym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 13:18, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Dziś spojrzałem i dunlop nie ma w ofercie tych rozmiarów. W zimę (to dla mnie poniżej -10 C) to nie jeżdżę, albo gdy śnieg leży. Skoro michelin i continental są miękkie to raczej odpadają bo szybko się zetrą. Czyli zostaje w sumie pirelli i metzeler. Z tym że pirelli kosztuje tyle co michelin a dla mnie to za dużo. Czyli chyba zostanę przy metzeler. Mam zamiar kupować w sklepie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podobno fajny. U mnie niby są felgi dętkowe ale z tyłu wygląda na to że jest założona bezdętkowa i pytanie czy na felgę dętkową można (nie czy się da bo da się zawsze tylko czy można założyć z dobrym skutkiem oponę bezdętkową?
Poza tym luknołem na ceny dętek do niego i 120 zł za 2 to chyba sporo.
I jeszcze jedna sprawa czy jest sens wyważać koła przy tak małym moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 15:46, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
raczej na dętkową felgę bezdętkowej opony nie założysz, czy też raczej po prostu nie napompujesz jak zamontujesz dętkę to też nie zawsze będzie ok, to jest ryzyko bo rant jest trochę inaczej profilowany, napisz do sklepu to powinni Ci dać odpowiedź czy da radę. Ten metzeler jak cena będzie ok (a to tez tanie opony nie są) powinien Ci spokojnie wystarczyć, tylko jak już będzie stary (choć z bieżnikiem) to uważaj na wibracje kierownicy bo to będą pierwsze objawy kończenia się tej opony. No i... poszukaj na allegro jakiegoś leżaka rocznego, może akurat się uda, przy Twoich preferencjach spokojnie Ci starczy a będzie dużo tańszy. Ja zawsze kupowałem od gościa z lipna koło leszna (Składnica Opon Zatorze Krzysztof Płonka - akurat allegro się skopało ale znajdziesz). Gość ma duża wiedzę i chętnie pomoże, warto zapytać czy czasem czegoś nie ma. Ja przy okazji zawsze wyważałem, ale... ja tam z większymi kumarkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 5:49, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Co do zakładania opon bezdętkowych z dętką. Wydaje mi się że przypasuje bo teraz tak naprawdę nie ma już opon dętkowych, a jak są to jakieś słabe. Więc tak czy inaczej jestem skazany na nie. Poszukamy może będzie jakiś leżak. Z tym wyważaniem to jak zobaczyłem to to trudna robota nie jest (zdaje mi się albo łatwiejsza niż centrowanie). Skoro niewyważone koło zawsze zatrzyma się w tym samym miejscu a ciężarek trzeba dać na przeciwko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 11:02, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
ha z wyważaniem jest duży problem bo większość warsztatów nie ma śmigiełka (przystawki pod koła motocyklowe) ale przy masie Twojego koła i Twoich prędkościach jak nie wyważysz to nic nie powinno sie stać (metoda z zatrzymaniem się koła nie ma sensu bo opór łożysk spokojnie zatrzyma Ci koło w innym miejscu, chyba że by brakowało pare dziesiąt gram to może wtedy...), co do opon dętkowych to jest ich bardzo dużo, głównie w sprzętach terenowych bo jednak w razie przebicia z dętkową oponą sobie poradzisz bez problemu podczas przejażdżki a bezdętkowej raczej już nie napompujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 19:28, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie w sprzętach terenowych ze względu na szprychy, to jeszcze są ale w szosowych już jest znacznie gorzej no może w chopperach. Ale to za szerokie laczki jak dla mnie. U nas w Toruniu niby jeden warsztat się chwali że niby wyważają koła motocyklowe ale zobaczy się. Niby dętkową oponę można samemu wymienić (a mam łyżki) ale wole jednak to komuś zlecić bo felga z alu to eksperymentować nie chce. Dętki niby są ale chyba wymienię je bo podejrzewam że są od nowości (7 lat).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 12:48, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
więc tak... odpuść wyważanie, nie przekraczasz 130km/h nie robisz ostrych dohamowań, według mnie nie odczujesz różnicy między wyważoną a niewyważoną oponą, a jeśli juz koniecznie chcesz to żebyś nie jechał z motocyklem bo połowa ceny to demontaż koła, druga rzecz, jak masz łyżki małe (bo samochodowe sa trochę dużawe) to szmata na felgę i spokojnie z cierpliwością oponę wymienisz (znów oszczędność) a co do dętek, niech mają nawet 10 lat jeśli są szczelne i nie były wcześniej klejone to nie warto wymieniać, co innego gdyby było już z 10 łatek i jedna na drugiej to wtedy ma to jakiś sens ale jeśli nie były robione to powinny spokojnie wytrzymać, oczywiście obejrzyj je dokładnie przed montażem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzewek
Nowy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:13, 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
polecam continental
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|