Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niebieski-ogar
Początkujący
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:45, 31 Sie 2014 Temat postu: Naprawa skrzyni biegów. Koszty? |
|
|
Nie wiem, czy dobry dział, ale ile was wyniosły koszty wymiany/naprawy/remontu (czy jak wolicie skrzyni). Aczkolwiek pytam o te wytrzymalsze części, nie byle podróbki, tylko żeby przejechać kilkanaście tyś. Robotą się zajmę sam, więc pytam tylko o to. A i czy zębatka na kopniaku jest elementem wliczanym w skrzynię?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 8:59, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Pytanie co chcesz wymieniać, czy dosłownie wszystko (wtedy koszy to już setki zł o ile uda ci się dorwać oryginalne części, bo współczesne nawet te niby wzmocnione to do oryginału się nie umywa.) Czy tylko naprawić, wtedy zwykle nie trzeba by specjalnie nic wymieniać (no może poza półksiężycem od kopniaka). Często wystarczy tylko zregenerować automat zmiany biegów. Tryby i wałki to elementy które niemal nie ulegają zużyciu (o ile ktoś nie był rzeźnikiem). Podobnie prowadnice itp. Wg mnie taki "remont" powinien ograniczyć się do regeneracji automatu i wymiany półksiężyca, jak bardzo chcesz to możesz wymienić jeszcze łożyska i tulejki, w sumie mniej-więcej by wyszło ze 100-120 zł max.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gosza
Nowy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:59, 19 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Raczej wysokie. Mechanicy zara biają na takich usterkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 23:02, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Nowicjusz: podaj namiar na ślusarza, który rozwierci mi tulejki rozwiertakiem stałym na płycie wiertniczej osiowo w karterach, dolicz koszt porządnej rozbiórki silnika i złożenie i zmieść się w ramach które podałeś... Ostatnio zgłosił się do nas klient z Yamahą XJ 550 za której remont wraz z przeróbką na cafe zapłacił w autoryzowanym serwisie 1500zł. Przyjechał do nas bo podobno serwis nie miał odpowiednich urządzeń aby wyregulować poprawnie silnik... Po rozbiórce wyszło że silnik nadaje się praktycznie do wymiany pomijając zupełne partactwo przy poprzednim składaniu. Za samą rozbiórkę z weryfikacją części klient zapłaci 1000zl, jeśli się zdecyduje na dalsze działania to na pewno przekroczy 3000zł a to praktycznie tylko wyciągnięcie silnika, rozbiórka, złożenie, montaż i regulacja a w serwisie zapłacił 1500zł za całość...
Dwa wnioski: jak ktoś chce mieć zrobione dobrze to trzeba zapłacić i jak ktoś oszczędza to płaci dwa razy(więcej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 16:40, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Podałem koszt gdy wymienia się tylko półksiężyc i regeneruje się automat (we własnym zakresie). A nie dając do wyspecjalizowanych fachowców którzy bawią się głównie w wysilonych japończykach. Poza tym czy jawka to sprzęt który wymaga tak wielkiej precyzji jak mówisz? Rozumiem że ktoś jest pasjonatem i wtedy ok. Ale pamiętajmy że jawka to nie ścigacz, można zrobić remont we własnym garażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 20:09, 07 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Pisze o normalnym remoncie skrzyni w polsko-czeskim motorowerze. Czy potrzeba takiej precyzji? Przejrzyj instrukcję napraw to zobaczysz czy potrzeba, z resztą wątek obok na forum są efekty braku precyzji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|