Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:35, 11 Lip 2010 Temat postu: Mój pomysł silnika |
|
|
Witam Was.
Dziś chciałem opisać mój własny pomysł konstrukcji silnika na bazie silnika jawa 223. Chociaż jego konstrukcja będzie odbiegała od konstrukcji silnika czechosłowackiej produkcji, to z sentencji do tych moplików podstawami silnika- karterami będą kartery od tego właśnie silnika. Chociaż będę je poddawał modyfikacjom, to ich wygląd zewnętrzny się nie zmieni i dalej będziemy podziwiali podstawę z czeskich wehikułów. Ale może pierw opowiem o moim pomyśle na tą konstrukcję. Jak moja miłość sprzed 4 lat, czyli romet ogar 200 zakochałem się także we włoskich motocyklach, a mianowicie w firmie Ducati. Zafascynował mnie silnik, czyli L-twin. Cylindry w układzie V pod kątem 90 stopni. Taka konstrukcja i jej osiągi mnie bardzo ciekawią, a że bardzo lubię silniczki dwusuwowe przez ich osiągi zastosuję silnik L-twina, dwusuwowy, o pojemnosci 102 cm3(39x44mm). Moje pierwsze projekty ukazywały silnik w układzie V- 90 stopni, z cylindrami z silnika am6 i chłodzeniem cieczą , ale niestety, finanse oraz moja wiedza na temat mechaniki jest ograniczona i pozostaję przy chłodzeniu powietrzem. Zapewne pytacie jak zastosuję 2 cylindry w karterach z jawki? Otórz planuję oddać wały do znajomego tokarza, aby połączył jeden wał z półkulą drugiego wału oraz korbowodem, będzie to wymagało wycięcia jednego czopu wału oraz nawiercenie otworu na sworzeń korby o 90 stopni od drugiego w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek. Będzie to juz wymagało przeróbki karterów, a mianowicie przesunięcia ścianek komory korbowej o 23mm. Kolejna przeróbka karterów, czyli przesunięcie mocowań cylindrów, dolny cylinder zostanie przesuniety na prawą stronę, zaś górny na lewą. Co do zasilania tego silnika, będzie za to odpowiadał gaźnik 21mm z rozrządem membranowym obustronnym umieszczony miedzy cylindrami wprost w kartery. Z wydechem mam problem, ponieważ tego jeszcze do końca nie wymyśliłem, planowany jest dyfuzor, kolanka z cylindrów będą wychodziły pod silnik i łączyły się ze sobą wchodząc wprost do dyfuzora. Cylindry, które planuję włożyć będą również z silnika 223, lecz po przeróbce, tuleje będą rozwiercone do wartosci 39mm oraz będą posiadały 3 kanały wydechowe i 4 kanały płuczące. Tłoki firmy Piston Kit od jakiegoś skuterka honda pasują wymiarami oraz swoją trwałością. Zapłon zostanie przeszczepiony z silnika am5, zostanie dodany do statora jeszcze jeden impulsator, który będzie sterował wydawaniem iskry do drugiego cylindra. Sprzęgło będzie wzmocnione lecz oryginalne z silnika jawki/ogara. Dalej idąc w stronę skrzyni jak na razie nei mam pomysłu, zostawiam w planach tą oryginalną, lecz ze zmienionymi trybikami, dającymi dużą prędkość. Kickstarter zostanie wyrzucony z tego silnika, a na jego miejsce pójdzie wałek wrównwczy z silnika am5. Za to za start silnika będzie odpowiadał rozrusznik z silnika am6, napędzając koło zamachowe poprzez tryby przekładniowe. Jeszcze dodam, że w nagrodę za złożenie silnika dostanę od mojej luby szablony z moim nickiem i mam wygrawerować według nich napis na kapie od sprzęgła. No i raczej już opisałem cały mój pomysł konstrukcji silnika, będzie z tym trochę pracy, poświęcenia serca oraz nakładu finansowego, ale jestem bardzo ciekawy osiągów takiego czegoś, szczególnie, że chcę połączyć konstrukcje jednosktek, które najbardziej mi się podobają. Jeżeli nie wyjaśniłem czegoś, proszę pytać. pozdro.[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
piotr.m
Częsty bywalec
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Nie 18:47, 11 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
ciężko ci będzie z silnika jawki takie coś zrobić nie wiem czy uda ci się poszerzyć ten karter o te 23mm, ale jak to mówią "jak się chce to się da" życzę powodzenia w budowie tej bestii, zdaj nam od czasu do czasu relacje z jego budowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotr.m dnia Nie 18:51, 11 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziomal199412
Wymiatacz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 18:47, 11 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Panie,lepiej szykuj trochę $$$ na ten projekt. Pomysł w moim mniemaniu w dechę ! Sam bym tego spróbował,lecz nie znam żadnego tokarza między innymi. Może kiedyś.... Ja ze swojej strony czekam z niecierpliwością na efekty prac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:57, 11 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
piotr.m napisał: | nie wiem czy uda ci się poszerzyć ten karter o te 23mm |
To będzie tylko przesunięcie ścianki, na starym karterze próbowałem takiego czegoś i wycięcie tego frezarką ręczną zajęło mi nicałe 30 min. następnie przesuwam ją i łączę z karterem. pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alan890
Wymiatacz
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłakowo
|
Wysłany: Pon 8:45, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak Ci się uda to zrobisz dla mnie drugi! HEHE!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Pon 9:21, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dla mnie robi drugi Stań w kolejce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jablko
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Pon 9:43, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Powiem krotko.. pomysl piekny,wiec powodzenia zycze ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Pon 11:24, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
bez wiedzy na temat wytrzymałości materiałów długo to nie pochodzi .... Moim zdaniem pomysł szalony i prawie niewykonalny , tyle babrania z przeróbką karterów i wału może się skończyć na 1 odpaleniu .... Aha i raczej każdy cylinder powinien mieć swój oddzielny dyfuzor jeśli chcesz uzyskać jakąś moc dzięki wydechowi . Pooglądaj sobie wyścigowe kilku cylindrowe 2 suwy
Ja na twoim miejscu gdybym koniecznie chciał coś wymyślić to próbowałbym zrobić pierwsze LC z silnika jawki .... W polsce są chyba tylko 2 albo 3 LC na bazie simsona ......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 11:54, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak zawsze hakuj patrzy na wszystko pesymistycznie . Tak jak napisałem, co do wydechu nie mam jeszcze pomysłu, ale będę musiał się w najbliższym czasie temu wątkowi przyjrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 16:03, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
No bo jak ktoś się zna na konstrukcji maszyn, to będzie z zasady podchodził do tego sceptycznie. Pojęcia typu twardość tego wału, grubość czopa, ten "nowy" gwint, karby, czy wytrzymałość zmęczeniowa- z tego powinieneś sobie zdać sprawę. No ale dobra, załóżmy, że tokarz będzie to wiedział. Co dalej- jak przerobić kartery żeby zmieścić 2 cylindry. Frezowanie ścianek to niebezpieczna operacja jeśli chodzi o zdzieranie takiej ilości materiału...
Reasumując, problemów jest dużo, no ale życzę wytrwałości i powodzenia, a nóż widelec się uda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartezz
Wymiatacz
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 16:40, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
przemo napisał: | Dla mnie robi drugi Stań w kolejce |
Bo już jeden cylinder i silnik w jawce żebym nie wiem co nie daje rady już uciągnąć motorka pod twoim ciężarem ?
Przy odpowiedniej wiedzy i chęci to może się udać ale trzeba się dobrze znać na rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|