Lakiernictwo na poważnie, ktoś się zajmuję?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 22:01, 03 Maj 2011    Temat postu: Lakiernictwo na poważnie, ktoś się zajmuję?

Proste pytanie, czy ktoś z forum zajmuję się profesjonalnym malowaniem? Mam trochę pytań ale muszę mieć komu je zadać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 8:41, 04 Maj 2011    Temat postu:

Ja już malowałem wiele... I rozpoczynam naukę w tym kierunku. Wal do mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 10:35, 04 Maj 2011    Temat postu:

Mam sprężarkę z ził'a (w końcu się dowiedziałem od czego to ustrojstwo), zamierzam ją wykorzystać do lakierowania, tłokowa, 2 cylindry, 2 zbiorniki od naczepy (pewnie grubo ponad100l), zawór bezpieczeństwa (grzyb wie czy działa), zawory spustowe, wyłącznik ciśnieniowy. Zamierzam na wstępie wymienić w niej olej i przystosować do lakiernictwa. W co powinienem taką sprężarkę wyposażyć? Trochę już czytałem ale na większości for jeden wielki chaos, z tego co wiem należało by zamontować blok przygotowania powietrza czyli reduktor z 2 zaworami, osuszacz i odolejacz. I teraz konkretne pytania, skąd to brać? jacy producenci? jak to dokładnie po podłączać? czy po jednym osuszaczu i odolejaczu wystarczy? czy ta sprężarka da radę (nie znam niestety parametrów)? gdzie należy postawić sprężarkę aby skraplała jak najmniej? czy na ssaniu jest potrzebny jakiś specjalny filtr, czy może gdzieś na wylocie się filtr montuje(mam na ssaniu jakiś od Volva)? Prosił bym o zdjęcia elementów czy też konkretne linki gdzie kupić. Jak się uporam ze sprężarką to pomyślimy o reszcie wyposażenia (pistolety, menzurki,kubki forda czy jak to tam...).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 13:08, 04 Maj 2011    Temat postu:

Spokojnie... Po kolei, za dużo pytań... Taka sprężarka potrzebuje napędu z silnika elektrycznego (najlepiej). Pod zbiornikiem powinien być odwadniacz. Reduktor jakiś tam super nie musi być bo to można na wyczucie jechać. Filtr powietrza na cylindrach powinien być oryginalny; najczęściej taka plecionka drutów pomoczona olejem. Ok ale to nie zdaje egzaminu w lakiernictwie, bo cząsteczki farby przy malowaniu bez problemu ominą filtr i wpadną do cylindrów. Można prowizorycznie uratować to kawałkiem chusteczki obwiązanej na tymże filtrze; jeśli jest jednak jakiś od samochodu to jak nie będzie ograniczał dopływu powietrza to spokojnie, ale bardzo bardzo szybko się zatka lakierem unoszącym się w powietrzu. Co do pistoletu, zaraz na początku węża powinniśmy zamontować jeszcze jeden odwadniacz. [link widoczny dla zalogowanych] Tu masz jeden z najtańszych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 14:29, 04 Maj 2011    Temat postu:

Z tym że ja chce zrobić konkret, na pewno nie jeden sprzęt będę tym malować. Sprężarka napęd oczywiście ma, nie uściśliłem. Ona działa już z 10 lat, co do filtra na ssaniu to już wiem dokładnie co mam zamontowane, jest to filtr od Volva i służy właśnie do oczyszczania zasysanego powietrza w układzie hamulcowym więc farby za bardzo wciągać nie będzie no i wydajnościowo powinien wystarczyć ale to nawet mało istotne bo sprężarka będzie na pewno w innym miejscu niż pomieszczenie do lakierowania tylko mnie interesuje czy sprężarka powinna stać w pomieszczeniu chłodniejszym czy cieplejszym tak żeby jak najmniej się woda kondensowała. Ogólnie sprężarka sama w sobie na moje oko zła nie jest bo bez problemu przy malowaniu przyczep rolniczych 20-30letnim pistoletem przy ciśnieniu 6-7bar spokojnie nadążała, ale motocykl to nie przyczepa. Dla mnie na chwilę obecną najważniejszy jest system przygotowania powietrza, tak żeby w nim ani oleju ani wody nie było (do narzędzi takich jak szlifierka kątowa, klucz udarowy mam osobne naolejacze). I tu właśnie potrzebuję wiedzy na temat separatorów wody i oleju konkretne modele, ceny i właściwości poszczególnych rozwiązań, na temat odwadniacza jaki podałeś naczytałem się że jeśli już to jedynie na koniec ale nie jest potrzebny jeśli mamy konkretny blok. Poza tym myślę że na dłuższą metę nie da rady, dlatego szukam konkretniejszego rozwiązania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 16:46, 04 Maj 2011    Temat postu:

W pomieszczeniu zimniejszym będzie się mniej woda kondensowała. [link widoczny dla zalogowanych] Seria Eac010, tylko nie wiem który dokładnie by tam pasował. Byś musiał dane sobie przybliżyć. Na oko to te pierwsze modele. Jeśli nie to zawsze na tej stronce możesz poszukać czegoś dla siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 20:43, 04 Maj 2011    Temat postu:

czym różnią się poszczególne serie? nie ukrywam że nie będzie problemu żeby wydać większa sumę na sprzęt, na przyszłość się przyda a każdy pojazd remontuję bardzo drobiazgowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:36, 04 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
Reduktor jakiś tam super nie musi być bo to można na wyczucie jechać
pomaluj coś bazą metaliczną czy perłą na oko, przy latającym ciśnieniu. Zmienisz wtedy zdanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 21:47, 04 Maj 2011    Temat postu:

Ok, tam przy latającym cisnieniu ;p wiem wiem. ok ok ;p może być ;pp
Te serie, hmm. jest tak, że mówisz, że nie potrzebujesz oleju bo masz osobne... ale te lepsze bloki mają to wbudowane, najwyżej tego nie będziesz używać. To wybierz sobie sam z tej stronki jakiś, taki, aby pasował pod parametry do sprężarki. i szukaj taniej gdzie indziej, np w sklepie gdzie mieszają lakiery; tam mają dostęp własnie do hurtowni i producentów i na pewno ci doradzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 22:12, 04 Maj 2011    Temat postu:

Chyba trochę się nie rozumiemy... odolejacz jak najbardziej jest mi potrzebny do malowania, za to naolejacza głównego nie potrzebuję czy raczej nie chcę bo przy narzędziach typu szlifierka, klucz udarowy mam naolejacze osobno. Dlatego chce zrobić sprężarkę i cały układ żaby dawał jak najlepszej jakości powietrze, czyste, suche a w razie użytku z narzędziami które potrzebują oleju podepnę naolejacz bezpośrednio przed narzędziem. Latające ciśnienie nie wchodzi w grę, odłącznik ma coś koło 0.5bar'a tolerancji a to dużo, wolał bym ustawić na sprężarce 3-4 bary więcej niż trzeba a reduktorem ustawić żeby było tyle ile trzeba na wyjściu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 13:46, 05 Maj 2011    Temat postu:

No to tak jak mówie, żebyś sie zapytał w sklepie gdzie mieszają lakiery.
Tak, w tych 'dobrych' blokach jest wszystko, odolejacze oczywiście też. Najwyżej naolejaczy do narzędzi typu szlifierka nie będziesz używał i możesz jak najbardziej podpinać swój naolejacz; ale po co, jak jest już wbudowany? (chyba, że ten twój osobny jest już lepszy).
Co mówisz o tym ciśnieniu - to bardzo dobre rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 19:35, 05 Maj 2011    Temat postu:

Naolejacz znalazłem drugi, chodzi o to że naolejacza nie chcę gdzieś przy sprężarce bo będzie przewody syfił, lepiej żebym zamontował bezpośrednio przed narzędziem tak jak ten filterek który zaproponowałeś i tak właśnie zrobię. Dzisiaj znalazłem 2 szlifierki kątowe, klucz udarowy i mam do tego 2 naolejacze, jeden przy kluczu a drugi powędruje do jednej ze szlifierek, oj zacznie się robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 20:21, 05 Maj 2011    Temat postu:

No to stary życzę powodzenia ;pp Tylko na prawde mnie nie pytaj o te bloki jaki model konkretnie, ja sie na tym zbyt mało znam, a poza tym nie wiem jakie ta sprężarka ma parametry; jak byś dokładnie podał w sklepie gdzie lakiery mieszają to by ci doradzili myśle :p
I z tym syfieniem przewodu to też się zgadzam, ale to nakładasz na końcówke przewodu np szlifiere i również pistolety też? Na jeden wąż rozumiem.. Niby powinno sie robić tak, że zmieniasz razem z całym przewodem, ale ja nie widze co w tym niby jest takiego. Wgd mnie zmieniaj tylko tak jak mówisz, że końcówke a wąż zostawiasz taki sam, bo w sumie nie jest to jakieś tam profesjonalne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 22:38, 05 Maj 2011    Temat postu:

Ale po co cały przewód zmieniać skoro powietrze w nim będzie dokładnie oczyszczone? Przewód będzie wtedy czysty tylko do narzędzi "obrotowych" naolejacz na końcu podam żeby więcej wytrzymały.
Będziem patrzeć, będziem myśleć, jak ktoś jeszcze obeznany by tu zajrzał to chętnie poczytam opinie.
Co do parametrów sprężarki to postaram się na dniach policzyć bo obecnie nie stoi ona u mnie z racji braku miejsca ale jak podjadę do kumpla to postaram się z tabliczek odczytać obroty silnika i wydajność sprężarki. Wiem tylko ze jest od Ził'a i ma dwa cylindry, silnik chyba w okolicy 2.5kW ale nie wiem jak z obrotami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 10:47, 06 Maj 2011    Temat postu:

Obroty to tam mało mają do znaczenia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin