Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Wto 17:50, 17 Kwi 2012 Temat postu: Kontrolka rezerwy [RS GS '95] |
|
|
Witam, wiem że to nie jest forum od Aprilii,ale nóż widelec ktoś będzie wiedział jak się z problemem uporać.
Mianowicie mam mały problem z moją GS'ką z 95r.. Odkąd ją kupiłem nie działa mi rezerwa paliwa. Przewody wychodzą z kranika, łączą się w kostce i idą dalej pod zadupek, sprawdzałem już czy nie są przetarte/czy dobrze się łączą w kostce i wszystko z nimi ok, a mimo tego kontrolka nie świeci ;/
Jedynie gdy chciałem sprawdzić czy jest prąd na przewodzie, to jak przypnę kontrolkę do masy i dotknę nią do obudowy metalowej kranika to "lampka" od rezerwy mi się zapala (nieważnie czy pełno czy sucho w zbiorniku).
Więc chciałbym się Was poradzić co z tym zrobić/w czym szukać problemu.
Z góry dzięki.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Wto 19:10, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
może to wcale nie musi być przyczyna "elektryczna" z tego co się orientuję to jest taka jakby rurka z pływakiem i jeżeli pływak się zablokuje to czujnik rezerwy się nie zaświeci. Wgl działa Ci poziom paliwa czy tylko kontrolka rezerwy śpi? Może jeszcze być uszkodzony czujnik i dlatego nie świeci. Natomiast jak łączysz przewód z masą to widocznie zamykasz obwód i żarówka świeci.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 22:20, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
pytanie czy rezerwa ma osobny obwód czy jest liczona na podstawie wskazań pływaka? wskaźnik paliwa wskazuje dobrze od początku do końca? poszukaj jakiegoś schematu do swojego sprzętu to będziemy ćwiczyć.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 15:01, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tam nie ma właśnie wskaźnika paliwa, jest jedynie sama kontrolka od rezerwy. Sprawdzę to z tą rurką i pływakiem.
Jak coś zdziałam to dam znać..
No i wielkie dzięki za jakikolwiek odzew bo na forum od Aprilii to śpią ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 16:55, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
hmm to musi działać 0-1, ale najlepiej daj zdjęcie pływaka może. Bo jak jest wskaźnik to poziom mierzy się oporem na przewodniku, pływak przesuwa się na drucie oporowym i w zależności w jakiej odległości od początku się zatrzymuje tym większy jest opór i według tego powstaje wskazanie ale jak nie ma wskaźnika tylko kontrolka to może być inaczej, zazwyczaj jak źle wskazuje zegar to znaczy że jest przerwana ścieżka na pływaku ale w Twoim wypadku może być inaczej jeśli nie jest tak jak opisałem. Gdybyś miał jakiś schemat elektryczny (wiem, wiem, nie chce mi się szukać... to było by łatwiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 19:05, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jedyne co zauważyłem to że w przewodzie "+", który idzie do kranika dany jest jakiś opornik...
Wydaje mi się jednak że to będzie wina kranika/pływaka.. nie rusza się ta część w rurce..
Mam jeszcze drugi fant, a dokładnie światło "krótkie" . Trochę słabe ono jest, nie wiem czy to czasem nie przez soczewkę, żarówkę mam nową,philips +30% światła. Czytałem (rozmawiałem z kilkoma osobami), że rski i sr (które mają soczewki) cierpią właśnie na taką bolączkę. Jak można temu zaradzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Śro 19:24, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
zanim obstawiłbym na soczewkę wyczyściłbym styki może zaśniedziały? a nie masz kumpla by przemienić soczewkę i rezerwę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 19:40, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ze światłami to możesz sprawdzić jakie napięcie jest po plusie i po minusie, czy po prostu prąd nie ucieka gdzieś po drodze, jeśli ucieka to albo złączki/kable do sprawdzenia albo można puścić nowy kabel z prądem (oczywiście przez przekaźnik)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 19:42, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dziś całą czachę rozebrałem, lampę,wszystkie złączki,kostki i inne... Nie wiem co z tym zrobić, a z pożyczeniem będzie problem bo nie wszystkie rs miały kontrolkę rezerwy, nowsze tam gdzie rezerwa mają kontrolkę rozłożonej stopki bocznej..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Nie 11:57, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ogarzysta200 napisał: | ... kontrolkę rozłożonej stopki bocznej.. |
że co proszę? chyba sobie jaja zrobili w fabryce:twisted:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 13:30, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
a czemu? aprilia rsv1000 też ma kontrolkę, przynajmniej widzisz że stopka jest wysunięta i ją schowasz a nie dopiero się połapiesz jak silnik zgaśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pon 19:37, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
dla mnie to głupota ... no ale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 20:46, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
no nie, jak masz ciężki motocykl i zahaczysz stopka to przyjemnie nie jest, większość motocykli ma takie zabezpieczenie że jak wrzucisz bieg mając wystawioną stopkę to silnik zgaśnie, a jak jest kontrolka to przynajmniej widzisz że jeszcze coś zostało i nie trzeba będzie znów odpalać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Śro 6:23, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
moskit122 napisał: | no nie, jak masz ciężki motocykl i zahaczysz stopka to przyjemnie nie jest, większość motocykli ma takie zabezpieczenie że jak wrzucisz bieg mając wystawioną stopkę to silnik zgaśnie, a jak jest kontrolka to przynajmniej widzisz że jeszcze coś zostało i nie trzeba będzie znów odpalać |
heh. OK póki nie będę miał takiego sprzęta to pewnie będzie gadał jak wyżej czas pokaże czy to się przydaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 11:20, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
przydaje i to bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|