Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 16:22, 21 Maj 2013 Temat postu: Kilka pytań co do wymian po kupnie auta. |
|
|
Witam wszystkich, w niedzielę kupiłem fiestę 1.3 benzyna 60km ma najechane 128tyś jest z 99 roku od pierwszego właściciela przebieg udokumentowany i faktura na wszystkie elementy zawieszenia, ale mam kilka pytań po mimo tego że miałem kilka "samochodów" to nic w nich nigdy nie robiłem to było na zasadzie zepsuje się to na złom a mianowicie
1) jeżeli jest łańcuszek rozrządu to czy muszę go wymienić
2)czy muszę wymieniać jakieś płyny chłodniczy/hamulcowy i jak się do tego zabrać (jak spuścić itp)
3)jaki olej lać do takiego silnika
4)czy muszę wymienić cheble po mimo tego że pedał nie wchodzi głęboko
5)czy trzeba wymienić olej w skrzyni (w instrukcji jest napisane że wymiana nie jest konieczna)
6)jakie opony kupić oryginalne są 165/70/r13
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 20:44, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
olej w skrzyni warto wymienić. koszt niewielki , a napewno na plus będzie.
opony takie same jak były. po co kombinować.
hamulce trzeba przejżeć.
sprawdź grubość okładzin ciernych klocka i grubość tarczy hamulcowej.
warto wymienić płyn hamulcowy.
olej lać tej samej klasy co był.
płyn chłodniczy też warto wymienić.
najprościej ściągnąć dolny wąż od chłodnicy (chyba że jest korek spustowy gdzieś).
łańcuszek jeśli nie grzechocze to nie ruszać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 7:29, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie wymiana wszystkich płynów po zakupie to jest podstawa. Opony takie jakie były (rozmiar) hamulce co najmniej do sprawdzenia. Jeśli zostało tam jeszcze sporo klocka i tarczy (a tarcza krzywa nie jest) to nic robić nie trzeba. Wiadomo co do płynów jak nie wiadomo jaki to taki jak producent zaleca lub taki jaki był.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Śro 8:05, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
a opony już mają koniec?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 15:45, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
opony przednie do wyrzucenia są bo już spękane tylne z resztą też ale jeszcze do zimy stykną, przednie hamulce ładnie hamują nawet pedał nie wchodzi głęboko (jak sprawdzić klocki trzeba tarcze zdjąć??) lecz przy hamowaniu tak jak by piszczą (nie wiem jak to nazwać), holipa nie wiem jaki był płyn chłodniczy można lać obojętnie jaki???, a płyn hamulcowy dla czego trzeba wymienić ??? Zadaje te pytania ponieważ chce zadbać jakoś o ten samochód i nie chce go zniszczyć nie odpowiednią eksploatacją.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateusz1230 dnia Śro 15:46, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 16:39, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
płyn chłodniczy w zasadzi obojętne jaki.
byleś wlał cały nowy , a nie mieszał starego z nowym.
płyn hamulcowy trzeba wymieniać bo absorbuje wilgoć i po paru latach traci swoje właściwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16:46, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
dzięki za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lkk1994
Częsty bywalec
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Śro 18:56, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
płyn hamulcowy jak napisał holipa jest higroskopijny czyli pochłania wilgoć w lato tworzą się w przewodach korki powietrzne a w zimie może Ci płyn zamarznąć dlatego zaleca się jego wymiane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 7:21, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Druga sprawa że duża ilość wody może powodować "miękki pedał" i może (w skrajnym przypadku) doprowadzić do zniszczenia układu hamulcowego, By sprawdzić klocki musisz zdjąć koło, i w zasadzie tam masz wszystko na wierzchu, tarcza to ewidentnie odsłonięta a klocki dotykają jej bezpośrednio. Płyn hamulcowy dzieli się na 4 "kategorie" DOT 3, DOT4, DOT5 I DOT5.1, Tutaj DOT5 jest wyjątkiem i jest przygotowany specjalnie dla pojazdów rodem z ameryki (chyba) bo jest na innej bazie robiony, pozostałe można lać zamiennie z tym iż im wyższy DOT tym płyn jest lepszy, dla ciebie zalecałbym (ze względu że nie wiesz dobrze na czym stoisz) DOT4 (bo słyszałem że z DOT3 na DOT5.1 się nie przechodzi tak jak z mineralnego oleju na full syntetyk).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Czw 7:27, 23 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16:25, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
to mam powiedzieć w sklepie żeby mi dał płyn hamulcowy dot4 ok a z tymi klockami to nie mam pojęcia czy są dobre czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 16:51, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
zdejmij koło i przyjrzyj się.
zobacz ile zostało na klocku okładziny ( w zacisku jest otwór rewizyjny przeważnie).
jak jest mało okładziny to do wymiany. przez mało rozumiem poniżej 3mm okładziny
tarczę zmierz suwmiarką i porównaj wynik z tym:
minimalna grubość dla tarcz litych 10mm
minimalna grubość dla tarcz wentylowanych 18 mm
zalecany przez producenta płyn do tego auta to DOT 4
w tylnych kołach jeśli bębny mają wyczuwalny próg to trzeba przetoczyć , ale nie może ten wymiar wyjść poza 181mm lub 204mm (wersja z ABS i wersja Courier).
jeśli tak jest to bębny też kwalifikują się do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Czw 16:54, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
holipa jeżeli producent zaleca płyn DOT4 a wleję DOT 5 to będzie źle? Mi się wydaje że minimum DOT 4? <--- pytanie czysto teoretyczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 17:48, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
czysto teoretycznie DOT 5 różni się od pozostałych tym że jest na bazie silikonów i nie działa żrąco na skórę , lakier itp.
jeśli producent zaleca DOT 4 należy lać DOT4 i tyle.
w przypadku zalania innego mogą wystąpić problemy ze szczelnością (inny skład płynu może spowodować zeżarcie uszczelnień)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lkk1994
Częsty bywalec
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Czw 19:11, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
holipa zapomniałeś dodać o podkładkach do suwmiarki a mam pytanie ten miękki pedał samochód opel corsa hamulec na zgaszonym jakby się nie blokuje wchodzi miękko cały czas nie ma żadnych wycieków czy stary płyn może to powodować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 21:05, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Z płynami jest tak DOT3 jest najgorszy, DOT4 jest takim średniakiem, DOT5 jest płynem specjalnym więc go pominiemy, a DOT5.1 jest najlepszy. Więc łatwo zauważyć że można zawsze wlać płyn z wyższym DOT ale nie niższym (czyli jak zalecają DOT3 to można wlać zarówno 3,4 jak i 5.1, ale jak zalecają DOT4 to już można wlać tylko DOT4 i 5.1).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|