Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawencjarz
Bywalec
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:16, 27 Gru 2011 Temat postu: Jawka dziwnie pali |
|
|
Moja Jawka jakoś dziwnie pali przekręcam manetkę do oporu a ona raz głośno a raz cicho w gaźniku jest chyba wszystko OK
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawencjarz dnia Wto 16:52, 27 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Wto 18:26, 27 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
yyy... możesz to jakoś jaśniej opisać bo nie rozumiem twojego toku myślenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawencjarz
Bywalec
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 6:52, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
No jest tak że jak manetka na oporze to Jawa raz ma najwyższe obroty i zaraz odrazu najniższe (tak jakby miała zgasnąć) i tak pare razy aż zgaśnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 11:08, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
tak jakby "odcinała"?
podstawa, regulacja zapłonu. Ściśnij też gumę od filtra która idzie do gaźnika,tylko nie tak mocno ale po trochu ją ściskaj i zobacz czy jawka zacznie się wkręcać. Możesz też mieć zasyfiały filtr powietrza,sprawdź i uszczelnij puszkę od filtra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawencjarz
Bywalec
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:54, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko że ja mam stożek. A regulacja zapłonu chyba nie będzie konieczna bo niedawno działała to tam chyba jest dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 12:12, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Każda jawka jest inna i niepowtarzalna więc u jednego stożek się przyjmie u innego nie. A gaźniki żyją własnym życiem więc wypadało by go na nowo wyregulować. Po prostu musisz sprawdzać wszystko po kolei. Jeśli to wygląda tak: niskie obroty ładnie pali wszystko ok, średnie dalej ok, wysokie buuu i schodzi z obrotów tak jakby zapłon zgubiła a przy tym sporo pali to sprawdź simmeringi jeszcze nie spotkałem się z b. dobrymi simmami. Wszystko do 5 zł to szajs a lepszych nie ma, mi się wycierały co 100km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 16:53, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
yyy to ile Ty byś chciał płacić za kawałek blaszki zalany gumą i sprężynkę? max 7zł przy dobrym uszczelniaczu dwuwargowym, jeśli warga się wyciera po 100km to porysowałeś wał przy demontażu. Stożek jest zły! ten gaźnik nie ma prawie żadnej regulacji, jak ktoś montuje takie wynalazki (często wątpliwej jakości) to robi to na własną odpowiedzialność. W jawkowym dolocie masz wszystko policzone pod konkretny gaźnik regulacji prawie nie ma więc jak ktoś chce koniecznie bawić się w tuning to trzeba by zacząć od zmiany gaźnika i ewentualnego kupna dobrego stożka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 18:02, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
To ci powiem że dobre simmeringi np cergo (jeśli dobrze pamiętam) to kosztują 12 zł, a wał był nie porysowany. Ten gaźnik ma sporą regulację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 18:25, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
"spora regulacja"
Regulacja dawki paliwowo-powietrznej i poziomu paliwa i to by było na tyle.
Jeśli gaźnik się raz dobrze wyreguluje to później już go nie ruszasz bo nie ma takiej potrzeby. W mojej Jawce gaźnika nie ruszałem od ponad roku, co najwyżej czyściłem dysze, bo czasem jakiś "włos' czy coś wpadnie.
A wracając do tematu, jak tak czytam to wydaje mi się że za dużo paliwa dostaje, ew. miałem coś podobnego kiedyś, dodaje pomału gazu i w pewnym zakresie łapała "muła" i zdychała. Pomogła wymiana iglicy, ponieważ stara się wydarła w kilku miejscach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 20:40, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Jawencjarz napisał: | Tylko że ja mam stożek. A regulacja zapłonu chyba nie będzie konieczna bo niedawno działała to tam chyba jest dobrze. |
ta ta.. właśnie posrany stożek, przysłoń go ręką i zobacz czy się wkręci wyżej. jak na moje dostaje za dużo powietrza i się dławi.
A co do zaplonu... powiadasz niedawno "regulowany" a uwierz mi że może się przestawić nawet po odpaleniu. Jawka to jawka.. Sprawdź z tym filtrem i z zapłonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 1:34, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Nowicjusz napisał: | To ci powiem że dobre simmeringi np cergo (jeśli dobrze pamiętam) to kosztują 12 zł, a wał był nie porysowany. Ten gaźnik ma sporą regulację. |
jakoś nie znam tego producenta, chyba że masz na myśli corteco a takie właśnie kosztują tyle co napisałem przy jawkowych rozmiarach, takie kasetowe na piastę od naczepy to owszem i 40zł ale te maleńkie uszczelniacze to kosztują grosze, no i nawet te najbardziej badziewne prędzej stwardnieją niż się zetrą co jednoznacznie mówi że masz porysowany wał
mówiąc o sporej regulacji co masz na myśli? blaszkę na pływaku, iglicę, śrubkę przepustnicy i wymienne dysze?
no fakt sporo... szkoda tylko że nie idzie tego rozdzielić na różne zakresy prędkości obrotowej, śrubka wyreguluje obroty na ciepłym silniku ale na zimnym będzie gasnąć, zmiana dysz jest dość utrudniona ze względu na ich brak (chyba że masz gdzieś na zapasie 10 różnych rozmiarów), zmiana poziomu w komorze wpływa na cały zakres pracy gaźnika ale brak ssania czy regulowanego obwodu wolnych obrotów sprawią że albo będzie jawka dobrze paliła ale przylewała na wysokich (i nie odpalała gorąca) albo będzie słabo paliła zimna ale za to dobrze paliła na wysokich (i dała się gorąca odpalić)
a wracając do problemu, owszem regulacja daje radę... właściwie ten zakres regulacji daje radę ale przy oryginalnym dolocie, jak ktoś montuje stożek o niewiadomej przepustowości to już jego wina i jego zmartwienie, jeśli stożek będzie przepustowością zbliżony do oryginału to jest szansa jeśli nie to zapewne w jakimś zakresie obrotów silnik będzie spalał źle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawencjarz
Bywalec
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 7:48, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Może i dostaje za dużo powietrza, tylko że ja jak kupowałem jawkę to nie było oryginalnego filtru a stożkowy kupiłem od kolegi. Oryginalnego patrzyłem w sklepach ale nie było. Bo już lepiej ze stożkowym niż bez co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|