Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Pon 10:23, 13 Lip 2009 Temat postu: Jawa CZ 350 na co zwracac uwagę przy kupnie ? :D |
|
|
Jak w temacie mam zamiar kupic juz niedługo bo za tydzien fajną jawe cz 350 de lux .
Rama jest z de luxa a silnik z CZ wygląda ona identycnzie jak ta , tylko że ma 1 licznik i tłumiki prowadzone dołem
Kupuje ją za ok 300 zł + 2 kolo do tylu i nowa kostka Trzeba kupic tylnai detkę i ją naprawić . W czym rzecz jeśli chodzi o naprawe ? Aktualny włascieiel ( kumpel ) mówi ze komresja spier**la i nie mógł jej wogóle zapalić . Możliwe że to wina pewnego wiejskeigo mechanika który przyszedł do niego i powiedzial ze trzeba zdjąć garnki . I od tego chyba się zaczęło ... Poprzedni własciciel ( moj lepszy kumpel xD ) mówi mi że ta jawa byla tylko do regulacji i trzeba bylo przeczyscic gaźnik , ustawić zaplon bo gdy aktualny posiadacz tej jawy ją kupował to po paru kopnięciach coś sie odezwała i chwile popyrkała xD
Jak myślicie chyba się oplaca Chociaz inny kumpel kupil CZ 350 w super stanie po malowaniu zarejestrowana za 400 do tego dostal kupę części i drugi silnik
Napiszcie na co jeszcze zwrócić uwage przy kupnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hakuj dnia Pon 10:25, 13 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bartezz
Wymiatacz
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 13:37, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zobacz czy nigdzie nie jest rama zardzewiała no i stan silnika oczywiście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Pon 17:23, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
silnik nie bedzie na chodzie ... Cos mi sie obija o uszy ze tam sprzegło jest pół automat ze trzeba wciskac sprzeglo tylko przy wbijaniu 1 prawada to czy nie ? Szkoda ze bazi juz się na forum nie pojawia ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Goger
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:58, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Gówno prawda jakieś mity i jeszcze raz mity. Jeśli była jawa taka z tym silnikiem który miał takie sprzęgło to zwrócę honor ale niech ktoś da przykład i nazwę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juskief
Wymiatacz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świdnik k. Lublina
|
Wysłany: Pon 18:01, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
zauważ czy hamulce działają, świeca daje iskrę i czy koła nie są krzywe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 18:09, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jeśli była jawa taka z tym silnikiem który miał takie sprzęgło to zwrócę honor ale niech ktoś da przykład i nazwę. | Jawa 350 ma sprzęgło "półautomatyczne"- dzwignie zmiany biegow wciskamy noga w strone silnika i nie musimy uzywac dzwigni sprzegla do zmiany biegów. Fajna rzecz w trasie. Musisz zatem zwrócić hakujowi honor
Jawa 350 w takim stanie to jest jedno dno. Tam jest tyle rzeczy, które mogły się popsuć, że dobry remont to pochłonie ze 2x więcej kasy niż wartość sprzętu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Goger
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:40, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
macq napisał: | Cytat: | Jeśli była jawa taka z tym silnikiem który miał takie sprzęgło to zwrócę honor ale niech ktoś da przykład i nazwę. | Jawa 350 ma sprzęgło "półautomatyczne"- dzwignie zmiany biegow wciskamy noga w strone silnika i nie musimy uzywac dzwigni sprzegla do zmiany biegów. Fajna rzecz w trasie. Musisz zatem zwrócić hakujowi honor
Jawa 350 w takim stanie to jest jedno dno. Tam jest tyle rzeczy, które mogły się popsuć, że dobry remont to pochłonie ze 2x więcej kasy niż wartość sprzętu. |
Słuchaj to tu musimy trochę pogadać i teraz się dowiedzieć w jakich jawach to było bo może szło rocznikiem czy czymś innym a jeździłam na nie jednej i normalnie się biegi przełączało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 18:42, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
prawdopodobnie nigdy nie wpadłeś na to, by wajchę od biegów wcisnąć w stronę silnika, ot cała prawda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Goger
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:15, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Może w takim razie zwracam honor bo obiecałem. I dzięki za uświadomienie ale rok jeździłem jawą i mi do głowy nie przyszło wujek miał tez tak jeździł jak ja.i przez to byłem przekonany ze nie ma nic takiego a naprawdę dużo nią jeździłem dopóki policjanty po w wsi nie zaczęli się kręcić i koledze tez mieli i to samo nikt nie wiedział o tym ale będę teraz szpanował ty hahaha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Pon 21:56, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Moj dziadek jakos mial w 58 nowa jawe 250 i też mi mówil ze tam był półautomat ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 23:09, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Bo jest. Rozbierałem, widziałem. (w 250ccm)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Wto 16:21, 22 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Pytanie mam - podczas jazdy trzeba naciskac sprzdglo czy nie? I jak ja sie pali i biegi wbija?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Wto 17:25, 22 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
normalnie Kopniak pełni funkcje zmiieniacza biegów , po prostu przyciskasz kopniak do silnika i podnosisz do gory , po zapaleniu to przeskakuje na biegi i tyle ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 19:53, 27 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
[quote="macq"] Cytat: | Jawa 350 ma sprzęgło "półautomatyczne"- dzwignie zmiany biegow wciskamy noga w strone silnika i nie musimy uzywac dzwigni sprzegla do zmiany biegów. Fajna rzecz w trasie. Musisz zatem zwrócić hakujowi honor
. |
Dźwignię biegów dociskamy do silnika, gdy chcemy przestawić ją na pozycję rozruchu. W czasie jazdy biegi przerzucamy normalnie, a sprzęgło się samo rozłączy. W teorii nie trzeba używać klamki sprzęgła. W praktyce bez używania klamki szybciej skończą się tarcze sprzęgłowe.
A na co zwrócić przy kupnie uwagę?
Przede wszystkim, czy odpali z kopa. Jeżeli pali tylko na pych, to prawdopodobnie padł labirynt pomiędzy skrzyniami korbowymi i nie obędzie się beż rozbiórki silnika i rozkładania wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|