Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 22:00, 06 Sty 2014 Temat postu: Instalacja Gazowa BRC I gen, nie działa na gazie |
|
|
Dzisiaj jadę sobie spokojnie do poznania, wyjeżdżam ze śremu i nagle samochód zaczął zwalniać. Okazało się że silnik przestał działać na gazie... Na benzynie wszystko ok, instalacja to BRC Blitz ze sterownikiem Start OK. Gdzie szukać przyczyny i w jaki sposób? Myślę że ten moduł Start OK sie zjarał, odpowiada on za opóźnione gaszenie silnika a ostatnio silnik praktycznie nie gasł na gazie tylko musiałem przełączać na benzynę. Na gazie po wyłączeniu stacyjki silnik chodził a obrotomierz skakał pod czerwone pole mimo że obroty były w granicach 2-3k (tak czy inaczej źle).
Edit: tak sobie teraz patrzę i chyba jednak mam 2 gen instalację, bo jest attuator ale bez silniczka krokowego tylko ze sterowaniem elektromagnesem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Pon 22:06, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 0:45, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
posprawdzaj podstawy. czyli czy po przełączzeniu masz napięcie na cewkach elektrozaworów , czy filtr się nie zabił syfem na amen , czy reduktor nie jest pełej olein w środku (widywałem takie przypadki).
na dolnej części reduktora powinien być koreczek wykręcany palcami , do spuszczania olein. warto to robić na ciepłym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 21:26, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
nieeee to jest kwestia elektryczna, już mniej więcej wiem ale potrzebuję kogoś kto zna się na instalacja BRC a konkretniej na sterowniku Blitz z modułem Start Ok opóźniającym wyłączenie silnika (i chyba coś jeszcze ale tego nie wiem)
Ale w ramach odpowiedzi, na elektrozaworach prądu zapewne nie ma, filtra nie mam i nigdy nie miałem, parownik może i dawno nie był otwierany ale raczej to odpada bo awaria stała się w trasie, poza tym samochód dzisiaj rano odpalił na chwilę a wieczorem chodził nawet 10 minut na gazie przy czym było słychać że się coś jara i załącza/rozłącza w module start ok [link widoczny dla zalogowanych]
na zdjęciu widać 3 kostki, hałas był z tej z prawej i pomarańczowe światełko...
podejrzewam że są to przekaźniki i po prostu się zużyły. Ten moduł, Start OK, nie był od początku i powinno się jakoś go obejść ale niestety na schematach do Blitza nie ma tego modułu uwzględnionego. Jutro postaram się zewrzeć na krótko te przekaźniki albo wymienić jak gdzieś znajdę (o ile to są przekaźniki...).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Wto 21:47, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Rezystor nad kondensatorem nie jest przypadkiem spalony? Wygląda podejrzanie, chyba że jest tak specyficznie ubrudzony ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 22:45, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Taa też podejrzewałem, jutro sprawdzę oporność ale już jestem prawie pewny, że to wina przekaźników, bo są to na pewno przekaźniki. Ten na prawo wygląda podobnie, tak czy inaczej chyba zrobię sobie jakieś obejście zanim zakleję tą puszkę z powrotem (bo była sklejona) i zrobię sobie włącznik omijający te przekaźniki albo wyprowadzę sobie jakąś zworkę. Takie jeszcze pytanie, na kiego wała tam jest (na dole) potencjometr?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 0:57, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
regulacja opóźnienia ?
jeśli nie masz działającego atutatora to możesz wywalić to tałatajstwo , dać + na cewkę elektrozaworu i odcięcie wtrysków na przekaźniku. też będzie jeździć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 21:47, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Atuator podobno jest bezawaryjny w blitzie bo nie jest na krokowcu tylko na elektromagnesie, czy by to jeździło to pewnie słabo. To jest silnik ecotec więc nie tak prosto z gazem i sterowanie wolnymi obrotami podciśnieniem. Do tego by trzeba to dokładnie przeregulować co by zaworów nie wypalić, no i jeszcze dochodzi lambda i inne badziewia. Tak czy inaczej przekaźniki wymieniłem, coś jeszcze wariowało. Posprawdzałem na krótko i przy sprawdzaniu zaczęła się jarać jedna linia, zjarała się a po zrobieniu obejścia wszystko działa jak trzeba tylko dioda nie świeci,w sumie nie wiem kiedy powinna świecić... I nadal nie wiem za bardzo od czego ten potencjometr bo kręcenie nim nie robi żadnej różnicy jak na razie w pracy silnika i gaszeniu, a gaśnie obecnie praktycznie od razu. Szkoda że nie mam schematu i nie wiem jak to działa to by się posprawdzało jeszcze trochę a tak to jeszcze tylko przejrzę kable zasilające bo jest mały spadek napięcia na wejściu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Śro 22:50, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ogólnie weź to wyczyść z brudu spadki mogą być z tego powodu albo i zwarcia między ścierzkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 22:52, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
pokaż jakieś foty , bo nic tutaj nie widzę , a snikers coś gada o brudzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Czw 7:13, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
W pierwszym poście masz zdj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 12:51, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
dopiero na drugiej przeglądarce pokazało link z drugiego posta moskita. niestety reduktora tam nie widać ani tego co jest na wężu między nim a dolotem też nie.
Moskit wrzucisz takie fotki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 21:09, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
snickers1991: to teraz jest całkiem czyste w porównaniu do tego jak tam było jak otworzyłem ale fakt jeszcze czymś to wyczyszczę ale wątpię czy coś tam się dzieje bo to jest lakierowane po lutowaniu, przed wlutowaniem nowych przekaźników musiałem najpierw zedrzeć cieniutką warstwę lakieru bo cyna się nie topiła. Podejrzewam jeden kabelek na klemie że może być w słabym stanie, w ogóle do tych klem to po 7 kabli jest podłączonych...
holipa: więcej zdjęć chyba nie będę wrzucał za bardzo bo to chyba nie ma sensu, drugi dzień działa wszystko ok tylko dioda nie świeci i nie wiem od czego potencjometr. Może dioda zapala się tylko gdy odpalam? albo tylko przy gaszeniu? nie wiem tego ale może jeszcze trochę pomyślę co jak i gdzie tam idzie, szkoda tylko że tam jest ten mikroprocesor bo to bardzo komplikuje mi dochodzenie gdzie jaki sygnał idzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 21:18, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
chce żebyś pokazał bo nie wiem co tam siedzi pod maską. jak masz na wężu register to można wyp****** tą całą elektrykę i zrobić tak jak pisałem wyżej. na 2 przekaźnikach i przełączniku dowolnym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 22:03, 10 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Co siedzi, to napisałem. BRC Blitz, czyli sterownik Blitz, 2 moduły Modular Hi Odłączające po 2 wtryski, moduł Start Ok i włącznik trójpozycyjny w kabinie. Z elektromechaniki są 2 elektrozawory na parowniku i atuator (oparty na elektrozaworze). Z mechaniki parownik, mikser, klapka przed filtrem i zawór na wężu (który wg instrukcji jest niepotrzebny). Jeśli zrobił bym to na krótko to pewnie zaczęło by mi wywalać check'a, do tego wyrzucenie atuatora i już mamy źle dobraną dawkę gazu. Mogę dać bogatszą ale wtedy będzie więcej palił i tym bardziej wywalał błędy od lambdy. Jak dam uboższą to ryzykuję strzały w filtr powietrza. Do tego obecnie ten silnik nie działa za dobrze na gazie bo wolne obroty są sterowane podciśnieniowo (znaczy się, ja akceptuje jego działanie bo tak było od początku, ale mogło by być znacznie lepiej choćby gdybym miał sekwencje)więc podejrzewam że gdybym obciął instalację gazową to by chodził jeszcze gorzej. Powtarzam to jest ecotec a nie 8v... Tak czy inaczej, najważniejsze że jak na razie wszystko działa ok po wymianie przekaźników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|