Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lkk1994
Częsty bywalec
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Wto 20:00, 30 Cze 2015 Temat postu: Działanie turbiny w samochodzie |
|
|
Czy dobrze rozumie działanie turbiny?
turbina napedzana jest przez spaliny, wraz ze wzrostem predkosci obrotowej silnika podcisnienie steruje gruszka ktora uchyla łopatki albo klapke ktore maja za zadanie zmniejszyc przepływ spalin przez wirnik w celu zmniejszenia jego predkosci by turbina pompowała mniej powietrza i nie wystepowało przeładowanie silnika i nie ma czegos takiego ze turbina zalacza sie przy powiedzmy 1900 obr/min
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 22:21, 05 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Masz rację, nie załącza się, bo pracuje cały czas tylko że dopiero od pewnych obrotów działa efektywnie, dlatego stosuje się zmienną geometrię lub kilka sprężarek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
niebieski-ogar
Początkujący
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:16, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Moskit, turbodziura nie zostanie wyeliminowana przez kolejną sprężarkę. W momencie gdy tzw. "turbodoładowany" silnik ma mieć wyeliminowaną turbodziurę montuje się w nim kompresor, który działa efektywnie od minimalnej prędkości obr silnika, niestety obciążając go. Turbina potrzebuje (w zależności od typu i ustawienia) różnych prędkości startowych. np. 3000 obr/min przy dynamicznym stylu jazdy.
Żeby nie przeładować silnika używa się tzw. zaworu "Blow off" (chyba tak na to mówią). Jest to po prostu zawór przeciążeniowy, który może zostać załączony na podstawie różnicy ciśnień i wtedy spaliny omijają wirnik napędowy turbosprężarki. Jest jeszcze kilka rodzai doładowań, ale to już temat na kilkudziesięciogodzinny wykład.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 16:18, 19 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
niebieski-ogar: kolega pisał inżynierkę z tego... tak, dwie sprężarki (różnej wydajności) są w stanie dość znacznie wygładzić wykres momentu na dole (nazywa się to twin turbo), tzw kompresor też jest sprężarką napędzaną mechanicznie (zwane twin charger w połączeniu z turbosprężarką), dużo zależy od tego czy silnik został zaprojektowany pod turbo czy nie, czy był odprężany. Dziurze po zejściu z obrotów (brak spalin) zapobiega się odpowiednim sterowaniem wtrysku (pisałem mapy pod to...), oczywiście nie stosuje się tego w seryjnych pojazdach bo ekolodzy by nas powiesili Sam obecnie zbieram fundusze na uturbienie ciekawego projektu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Czw 22:35, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
mała poprawka - nie tylko wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika ale też wraz ze wzrostem ciśnienia na podstawie MAP SENSORA (czujnika ciśnienia) oraz sygnału z przepływomierza powietrza np. MAF Sensor - informacja o obciążeniu silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|