Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 16:31, 19 Lut 2009 Temat postu: ciekawostka: za mocna iskra |
|
|
Witam
Mam do podzielenia się z Wami pewną zagwozdką. Otóż jak pewnie część wie, składam silnik w swoim trabancie. No i wczoraj go po remoncie uruchomiłem, ale pojawiła się dość ciekawa rzecz- CHOLERNIE mocna iskra na świecach. Mam platynki, a iskry są takie, że po prostu razi. Nie widziałem jeszcze nigdy czegoś takiego, nawet z wysokiej klasy zapłonami. Tylko, że jest problem. Oczywiście zapłon jest świetny do czasu aż nie padnie świeca- po prostu materiał elektrod eroduje w zastraszającym tempie- na 100km pali 5 litrów benzyny i 4 świece. Jak myślicie, co się popieprzyło, że jest tak dobrze? (a jednocześnie tak źle). Dodam, że w zapłonie nic nie wymieniałem, przed remontem iskra była ledwie zadowalająca. Aha, akumulator mam dużo większy jak w serii, no ale nie sądzę, by 55Ah powodowało takie skutki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Czw 16:40, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
hmmm to jest 2suw a w tych konstrukcjach iskra bierze się z aku, dlatego nie można np odpalić rozładowanej etz'ki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 16:57, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze musze dodac, ze zwiekszona kompresja + te ogromne iskry powoduja, ze silnik cholernie wibruje, ale ma sakramenckiego buta. Wywalil mi uszczelke spod glowicy i kolektora na poczatku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Czw 17:21, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
wow, a trabant ma ile cylindrów? a moze weź załóż świece 2 albo 4 elektrodowe może się iskra "rozejdzie"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motór
Nowy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:39, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a nie planowałeś przypadkiem głowicy ja w WSk tez tak mam nic nie było przy silniku nic robione oryginal zaplon nowy niema mowy o jakimkolwiek przebiciu a świece pali moze za słabe swiece wkladasz i dlatego albo jakieś mocniejsze cewki zapłonowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 21:09, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Planowane głowice mam owszem, ale związku z tematem nie widzę
Świece też dobre, skoro jara nawet irydówkę za 50zł...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Czw 21:10, 19 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Czw 22:38, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A przewody zaplonowe wymieniales albo rozpuszczlnikiem przypadkiem nie potraktowales? ;]
Btw, dla sprostowania; MZ odpalisz nawet z rozladowanym akumulatorem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 0:06, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Przewody wymieniałem (dostałem od kumpla, ale one mają podejrzewam więcej lat jak ja- oryginalne z kanta).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Pią 6:17, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
mz kuzyna nie dało się odpalić z rozładowanym aku dlatego tak napisałem, ale skoro się da to sory za błąd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Pią 7:12, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Na popych się da, na kopkę nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Pią 14:21, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
chyba to za mocny akumulator , iskra oslepiajaca znam to po wmyianei kondensatora i swiecy kadet KTM mial taka sama xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 20:19, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Macq a mógłbyś mi zrobić fote tej iskry?? ;D
zauważyłem że na seryjnej przerwie na świecy jest ładna iskierka ale za mała ;/ miałem większe przerwy na świecach "iskra" i była duużo większa iskra.
czy ta seryjna przerwa 0.4mm jeśli dobrze pamiętam może być za mała,tzn na niej jest mniejsza iskra niż na większej ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 21:22, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jutro spróbuję zrobić foto, acz nie obiecuje (komórka jest lekko mówiąc dość wolna jeśli chodzi o fotki).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|