Ogar 200b6 by doman30
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 22:46, 15 Sty 2012    Temat postu: Ogar 200b6 by doman30

Witajcie oto mój Ogar który kiedyś był zwykłym ogarem 200 a teraz nazywam go po wielu przeróbkach Ogar 200 B6. Fajnie śmiga, zarejestrowany.
Przeróbki wizualne:
*Przednie zawieszenie od WSK (przerobione)
*Amortyzatory tylne od WSK
*Hamulec tylny na linkę. Niestety nie zdaje to egzaminu i jak dostanę od kolegi oryginalną wajchę to robię oryginalny hamulec na sztywne cięgno.
*Tłumik Simson (przerobiony)
*Zmieniony kolor
Przeróbki techniczne silnika
*Cylinder 40,50mm czeski 60/4 (na wiosnę leci cyl. tłok, sworzeń prosto z czech - 2 szlif - bo co oryginał to oryginał Smile )
*Łozysko igiełkowe na wale
*Poprawione sprzęgło (wzmocnione i rozwiązałem wieczny problem jawek z pełnym wysprzęglaniem)
*Zapłon posiada dwie dodatkowe cewki (będą na ładowanie aku.)
*Czujnik bezstykowy (brak przerywacza. żeby było lepiej "to coś" ma zmienny kont wyprzedzenia zapłonu - automatycznie Very Happy żyć nie umierać)
Oczywiście przerobiona elektryka - stacyjka na kluczyk. W lampie też już jest (gdy robiłem zdjęcia była uszkodzona). Tak samo na zdjęciach nie ma stopki którą muszę pospawać, ale i tak motor stoi więc nie pali sie. Inaczej poprowadzone kable, w przyszłości planuję wstawić CDI z jakiegoś skuterka... no i oczywiście akumulator i kierunki ale sam nie wiem bo już coraz mniej używam tego ROMETA a przeróbki wykonywałem w czasie kiedy jeździłem nim non-stop - jedyny środek transportu a teraz popylam sobie czymś znacznie lepszym a romecina to taka atrakcja, więc nie wiem czy jest sens sie bawić w większe przerobki. Tylko cylek już zajechałem (z 10 tys nabiłem i to ostrą jazdą hehe) i troche słaby sie robi. Ogólnie mi się całość bardzo podoba a do oryginału nie da sie wrócić. No chyba że bym zakupił nową ramę bo tutaj jest pospawany ogranicznik stopki nieco inaczej, zmienione mocowanie teleskopów i przerabiana główka ramy. Wszystko to poprawianie wad fabrycznych... Bywały historie tego typu że po jeździe po dołach pękła szpilka mocująca teleskop tylny u góry ... no co... jechałem dalej ale było jakoś tak za miękko i zrobilem bardziej niezawodny patent - no i nie zawiódł Smile Tak samo ogranicznik stopki, który notorycznie się wyginał i lamał. Teraz stopka została przedłużona, wzmocniona i nie ma tego problemu.
Jeśli chcecie poczytać jakie mialem "wpadki" z moim Ogarem a było tego sporo bo jeździlem naprawdę długo i dużo, to piszcie w temacie to co jakiś czas dodam jakąś anegdotkę hehe. A teraz zdjęcia. Robione jakiś czas temu. Sorry ze takie "niewyjściowe" ale w sumie to robiłem je na szybko. Komentujcie mojego przecinaka młodości. Sorry ze sie rozpisałem, ale maszyna ta wywoluje u mnie miliard wspomnień na minute.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 18:13, 17 Sty 2012    Temat postu:

Ciekawe przeróbki, tylko brakuje mu trochę "blasku" Wink Tylne amory mógłbyś wypolerować, lakier przetrzeć pastą polerską i byłby dużo ładniejszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 18:36, 17 Sty 2012    Temat postu:

A bo pochmurnych dni takie zdjęcia wychodzą. Lakier ?? hehe jakaś farba (olejna). Ale i tak go woskuję czasem i jest świecący. szkoda mi tego sprzętu na lakiernika, bo dużo jest tu pozmieniane lub uszkodzone (np bak)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:37, 17 Sty 2012    Temat postu:

Jak wzmocniłeś (przerobiłeś) sprzęgło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 14:48, 18 Sty 2012    Temat postu:

Lepsze tarcze, grube podkładki pod segery, dwie kulki między popychaczami i mamy super sprzęgiełko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:29, 18 Sty 2012    Temat postu:

Gdzie zakupiłeś takie tarcze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 16:31, 18 Sty 2012    Temat postu:

Cytat:
Czujnik bezstykowy (brak przerywacza. żeby było lepiej "to coś" ma zmienny kont wyprzedzenia zapłonu

A rozwiń mi tą wypowiedź. Bo zaciekawiłeś mnie tym jak to rozwiazałeś w 2t.. ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 17:17, 19 Sty 2012    Temat postu:

Tak jak jest to rozwiązane np w charcie lub stelli tej najnowszej z cewką na wierzchu. Nie wiem jak to sie dokładnie nazywa. Wziąłem to coś ze złomu z jakiegoś silnika hondy 50 lub 80 .

Bo chcę aby wszyscy go zobaczyli. Dałem dwie kulki między popychacze i grube podkładki pod segery.
Wkrótce pod moje 60/4 montaż gaźnika 16N 3-5. Właśnie skończyłem wykonywać kruciec. Jutro to zmontuje a kiedy odpale nwm bo ostatnio wyjeździłem calutki bak i ogara pchać 2 km musiałem Sad
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nawet fajnie wyszło. Bez spawania bo to egzemplarz próbny Very Happy Może rurkę będzie trzeba przerobić tzn wygiąć, może coś innego sie zrobi dlatego nie chciało mi sie tego spawać... Musze jeszcze uszczelki wyciąć

A oto jeszcze taki trup stoi u mnie. Chętnie bym kupił do tego wynalazku koła kompletne (mogą być zniszczone, pordzewiałe, pomalowane) i stopki pod silnikiem.
A sam silnik to sobie poskładam z części jakie mam w domu a troche tego jest.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Waldi
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Przedbojewice

PostWysłany: Czw 15:19, 26 Sty 2012    Temat postu:

Trochu się zmieniło odkąd widziałem go na innym forum. Jakim wozidłem się ruszasz że ogar jest mniej używany? Nie myślałeś może nad zmianą błotnika na ogarowski? Bo ten z WSK trochę przyduży się wydaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Czw 16:48, 26 Sty 2012    Temat postu:

Ogar jak Ogar ale wizualnie brakuje mu tego czegoś Very Happy taki smutny się wydaje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 18:41, 26 Sty 2012    Temat postu:

Czym spawałeś ten króciec?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 19:12, 26 Sty 2012    Temat postu:

doman30 napisał:
[...]
Nawet fajnie wyszło. Bez spawania bo to egzemplarz próbny Very Happy
[...]


chłopcze czytaj ze zrozumieniem..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Czw 19:12, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 19:25, 26 Sty 2012    Temat postu:

A no fakt nie zauważyłem. Ogarzysta200 dzięki. Tylko to chłopcze troche nie na miejscu. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 20:07, 26 Sty 2012    Temat postu:

Piotrek napisał:
A no fakt nie zauważyłem. Ogarzysta200 dzięki. Tylko to chłopcze troche nie na miejscu. Wink


Nie no nie miało to być obraźliwe dla Ciebie, tak jakoś może dziwnie to zabrzmiało, w każdym bądź razie sory jeśli Cię uraziłem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 20:21, 26 Sty 2012    Temat postu:

To się bardzo cieszę Smile. Wracając do tematu króćca bardzo istotne jest aby był bardzo szczelnie pospawany. Najlepiej pospawać to tig-iem Wink Też robiłem podobny króciec i wiem jak bardzo ważnym elementem jest szczelność spawu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin