Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Sob 19:32, 03 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Dobrze wiedzieć. A czy usuwa ten płyn też drobne ogniska rdzy z chromu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 19:42, 03 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Nie mam rdzy, więc nie wiem Dzisiaj rozebrałem silnik na części pierwsze, bo jak zwykle mi się zepsuł Łożyska wału się zatarły i brał olej ze skrzyni. Rozbierając okazało się, że simmeringi są dwuwargowe i prawdopodobnie przez to brał olej, no i były już mocno wyeksploatowane. Tarczki extra zjechane. Znowu poprzedni właściciel namieszał w motorze. Poszerzył wycięcie między nóżkami tłoka tak, że tłok cały czas odsłaniał okno ssące. To było powodem zalewania świecy. Teraz wszystko naprawiam. Kupuje części na agmocie, czyli:
Cylinder wzmocniony kpl
uszczelni
cewki
tarczki sprzęgła
itd... itp...
Ale nie kupuje łożysk i simmeringów, bo nie są dokładnie opisane i zdjęcia są niewyraźne. Łożyska muszę kupić otwarte z luzem C3, aby po zagrzaniu dobrze się spasowały, a otwarte dlatego, że jak by były zamknięte to spadła by trwałość na skutek gorszego smarowania. Simmeringi z jedną wargą, bo tak było w oryginale i będę miał pewność, że nie będzie silnik brał oleju ze skrzyni. Planuję jeszcze tuning, czyli plan głowicy, korekta progów, zwiększenie okien, podpiłowanie i wypolerowanie tłoka, rozwiercenie gaźnika na 18 mm oraz polerka czego się da Postępy pracy ze zdjęciami będę opisywał na forum Pozdrawiam Jawkowicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Sob 22:02, 03 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
O w morde, ambitne plany... A o gaźniku z WSK zapomniałeś Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matti_92
Częsty bywalec
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z Najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City
|
Wysłany: Nie 8:06, 04 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
no no pozazdroscic takiej jawy niezle utrzmana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adek755
Wymiatacz
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Nie 10:06, 04 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Faktycznie piękna ta twoja jawka. Widać, że o nią dbasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:18, 04 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Jawkowicz ty to ambitny jesteś... tylko żebyś czasem wpadał na forum w czasie tej kapitalki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 6:09, 05 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No to się wziąłem ostro do roboty. Wypolerowałem komorę korbową na lustereczko, dekielki i kartery (oto fotki):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Narobiłem się jak wół, ale się opłacało. Efekt moim zdaniem EXTRA Zrobiłem zdjęcia wszystkich praktycznie części silnika, więc jak ktoś będzie miał problem, to zdjęcie pokażę i wytłumaczę Kupiłem okazyjnie nowe kartery i nowiutki wał za bardzio niską cenę (50zł) od znajomego. Zdjęcia nowych podam jak je ładnie wypoleruje i wogóle Super, teraz mam tyle części, że moge złożyć drugi silnik Pozdrawiam Jawkowicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Czw 20:20, 08 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ładnie;) Widzę ze zainspirowała Cię moja polerka;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 20:23, 08 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Owszem, ale również chcę, aby mój silnik pracował jak najlepiej Pozdrawiam Jawkowicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adek755
Wymiatacz
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Czw 20:24, 08 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Bardzo dzięki za foty. przydały mi się naprawdę. Miło, jak ktoś wrzuca zdjęcia na forum, bo to wszystko obrazuje. Widzę, że jesteś kolejnym godnym kandydatem na moderatora )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 20:29, 08 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
DzięX Jeżeli nie wiecie jak coś wygląda, albo macie z czymś problem to walcie na forum, niekoniecznie w tym temacie, a wrzucę foty i wytłumaczę o co biega Pozdrawiam Jawkowicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Pią 14:08, 09 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
BTW polerki, czy polerowałeś po wszystkim silnik pasta polerską?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 14:41, 09 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, TEMPO - pasta woskowa lekko ścierna. Dzisiaj wypolerowałem kartery i komorę korbową w tych nowych. Zrobiłem również zdjęcia nowego wału (oto fotki)...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Chciałbym jeszcze poruszyć temat simmeringów wału. Czasami jest dylemat, czy wziąć z jedną, czy dwoma wargami. Z jedną wargą były stosowane fabrycznie, dlatego powinno się kupić z jedną. Z dwoma wargami lepiej nie kupować, ponieważ czop wału przechodzi w stożek i druga warga może już nie łapać i będzie puszczać olej. Oto fotka simmeringa z jedną i dwoma wargami. Ten z lewej jest z dwoma, ten z prawej jest z jedną...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartek_00
Wymiatacz
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 14:34, 10 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Widze , ze kolega ma duze pojecie na temat mechaniki ;] Fajnie , ze robisz zdjecia , bo tego potrzebuje przy rokladaniu mojego silnika ... polerujesz na zasadzie tylko nakladania pasty i scierania ? Czy bierzesz wiertarke lub cos w tym stylu i polerujesz dlugo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 14:25, 11 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Najpierw papierek wodny. Ja robiłem dwoma rodzajami. Najpierw grubszym, a później drobniutkim polerowałem i później nakładałem pastę polerską TEMPO i tarłem ściereczką czystą Pozdrawiam Jawkowicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|