Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekwrc
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Czw 17:13, 02 Wrz 2010 Temat postu: Jawa 50- cross project |
|
|
Zawsze interesowałem się wyścigami jawek, rozmawiałem o tym z paroma czechami na ICQ (nadal z nimi utrzymuję kontakt) itp. Już w tym roku chciałem wystartować ale nie zrobiłem jawki na czas ;/ wcześniej myślałem tylko o wyścigach na zamkniętych drogach, a do stworzenia crossa zainspirował mnie ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=B4YY54UVs2U . Jeśli będę miał dobre oceny w szkole xD to może pojadę w następnym roku startować w fichtl cup. Na dzień dzisiejszy cross wygląda tak:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 18:34, 02 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Na razie to nie ma szału z tymi przeróbkami , ale jak włożysz w niego trochę pracy to może wyjść całkiem niezła maszyna czekam na efekt końcowy i życzę powodzenia w tych wyścigach jeśli wystartujesz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JAWASAKI RIDER dnia Czw 18:35, 02 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek2000
Bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Czw 18:51, 02 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Siemanko
Ja teraz też robie taką przeróbkę i powiem Ci że zawieszenie z MZ daje fajny efekt. 180 mm skoku i tłumienie olejowe to fajna sprawa. Ja musiałem zmienić kąt główki ramy żeby to wyglądało jakoś sensownie. Proponuję Ci abyś dospawał górną rurę i na niej umieścił bak. Wzmocni to też całą konstrukcję bo przy tak dużum widelcu ta jedna rura nie wystarczy. Planuje założyć błotnik od KTM-a, bo widziałem już takie zestawienie i nie wygląda to źle. Muszę jeszcze popracować nad tyłem i kupić przednie koło 16" bo osiemnastka będzie chaczyć o cylinder przy maksymalnym ugięciu widelca. Może ktoś ma do sprzedania takie koło to byłbym chętny.
Pozdrawiam i powodzenia z Twoim projektem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maniek2000 dnia Czw 18:56, 02 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekwrc
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Czw 19:33, 02 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mam kompletne zawieszenie od yamahy DT z wahaczem itp., ale centralny amortyzator i wogóle dużo przeróbek, a przednie troche zgięte (nie wiem jak to wyprostować, macie jakiś pomysł?) xD Z tyłu jest na razie zębatka z 45 zębami, jaki rozstaw śrub od zębatki ma ogar? Raczej nie będę robił baku przed siedzeniem, a poprzeczkę mogę wspawać, tylko czy będzie to dobrze wyglądało. Mam jeszcze głowicę z dużym użebrowaniem i komorą spalania identyczną jak w słoneczkowej, oraz już ją dopasowałem do jawki, przerobię cylinder, tłok, i jakaś moc będzie. Mam jeszcze problem z wydechem, macie jakiś pomysł jak zrobić wysoki wydech, ale żeby silnik nie stracił na mocy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek2000
Bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Czw 19:42, 02 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o zawieszenie to są ludzie którzy oferują jego prostowanie (chociaż nie wiem ile to będzie kosztowało). Poprzeczka wg mnie nie wygląda żle, sam mam tak zrobione i mi pasuje. Ale to zależy od gustu. W sprawie wydechu umyśliło mi się żeby z kształtek i rurek miedzianych zrobić tą rurę i wyprowadzić na górę, a sam tłumik od motoryny lub innego wechikułu.
Zobacz jak tutaj gość jawke zrobił:
http://www.youtube.com/watch?v=UEorqkOaxPc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maniek2000 dnia Czw 19:44, 02 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alan890
Wymiatacz
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłakowo
|
Wysłany: Pią 13:21, 03 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Gratuluję podjęcia decyzji!!! Ja tez chciałem z Ogara zrobić crossa ale wszyscy na forum piszą
-"co ty wymiśliłeś"
-"zawieszenie jest za twarde"
-"a co z silnikem"
-"lepiej kup se MZ"
Ja też tak później myslałem ale Wy znowu mnie obudziliście. Najpierw zrobię jednego Ogara na podpbny do fabrycznego a z drugiej ramy i mnóstwa pozostałych uruchomię silnik, podniose moc prostymi sposobami i rozpocznę projek OTB(Ogar The Best)
Zaraz obejrzę se reszte filmików i obmyśle plany. Powodzenie w wyścigu!!!
Błoto zawsze wydawało mi się lepsze niż nasz polski asfalt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek2000
Bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Sob 8:43, 04 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też mam jedną jawke w orginale a drugą (która była już troche przerobiona) robie na crossa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekwrc
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Wto 18:16, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wkurzyłem się na zawieszenie i wkładam tył od yamahy DT na centralnym amortyzatorze, a z przodu od ogara (wyższe niż jawoskie xD). Zmiany w silniku to inna głowica (odczuwalny bardzo duży przyrost mocy), nacinany, odchudzony i skrócony od strony dolotu tłok, polerowane kanały no i na razie to na tyle. Buduję do niej drugi silnik od podstaw tylko do wyścigów. Chcę zrobić krótszą skrzynię. Macie jakiś pomysł które zębatki przełożyć?jak wam się podoba evo I (EVO II już w budowie ;p ) Jutro może dam tutorial w innym dziale o planowaniu głowicy domowym sposobem xD.
EVO I:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtekwrc dnia Wto 18:17, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Buczko
Wymiatacz
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: Wto 18:42, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Fajne, Fajne Ja bym dał mniejsze koła i oponę kostkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek2000
Bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Śro 19:32, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Im mniejsze koła tym bardziej będzie telepało i mniejszy prześwit będzie więc ja bym ich nie zmieniał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bochenek
Nowy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:22, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wygląda ciekawie zaraz postaram się pokazać moje cacko :] idę pstryknę z 5 fotek :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mięta
Częsty bywalec
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:41, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Hehe pewnie fajna zabawa będzie na tych wyścigach jawek
Z czego jest ta głowica? Wrzucisz poradniczek o tym planowaniu? bo jestem bardzo ciekawy.
Pozdrawiam i życze cierpliwości przy dalszych modyfikacjach tego sprzęta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|