Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qczi
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Śro 11:20, 27 Cze 2007 Temat postu: zaleznosc silnika |
|
|
mam pytanie na temat silnikow wysokoobrotowych i niskoobrotowych kto sie na tym zna niech cos napisze
powiedzcie mi czym sie roznia owe silniki (tylko nie mowcie mi ze jeden sie czuje lepiej na wyzszych obrotach a drugi na nizszych, bo to wiem)
chodzi mi o to czym roznia sie one konstrukcyjnie i ktory z nich jest lepszy ?
PS. pytanie zadalem z ciekawosci ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ziggas666
Wymiatacz
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 1189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Piekło
|
Wysłany: Śro 12:39, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
No wysoko obrotowe to chyba takie co montuje sie nap. w scigaczach które aż brzęczą bo takie obroty mają,są one na prędkość wysilone a nie na moc a nisko obrotowe to te chooperowe nie ma nacisku na prędkość ale na utzrymywanie tych wolnych obrotów i elastyczność.Diesle sa też wysokoobrotowe bo nie posiadają swiec zapłonowych tylko żarowe i zapłon samom kopmpresją wyrabiają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Śro 13:15, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
diesel to silnik wolno obrotowy. róznica pomiedzy silnikiem wysoko a wolnoobrotowym polega głównie na stosunku skoku tłoka do jego średnicy. czyli d/s d średnica podana w mm i s to skok też w mm. jeżeli wychodzi nam liczba większa od 1 jest to silnik wysoko obrotowy a jezeli mniej to wolno. proste
zigas diesel ma świce żarowe tylko9 do podgrzania powietrza. poytem one są juz zbędne i następuje samozapłon mieszanki od sprężonego powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiooreck
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: Śro 17:44, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
ziggas666 napisał: | Diesle sa też wysokoobrotowe bo nie posiadają swiec zapłonowych tylko żarowe i zapłon samom kopmpresją wyrabiają. |
He he, diesle nie są wysokobrotowe, tylko wysokoprężne (inna ich nazwa) co samo mówi za siebie że mają bardzo duży stopień sprężania, bo ropa pali się przy pewnym ciśnieniu wybuchając.
Ale tak jak było napisane, silniki niskoobrotowe są elastyczne i moment obrotowy jest duży już przy niskich obrotach. Są to przede wszystkim ropniaki. Niespotkałem się jeszcze z "niskoobrotowym" benzyniakiem .
A wysokoobrotowe są to silniki, w których moment obrotowy jest największy przy pewnych wyższych obrotach, po których przekroczeniu jest taki sam. Największa moc jest przy najwyższych obrotach silnika.
Np: mam ładę 2107, w której maxymalny moment obrotowy (116 Nm) jest przy 3500 obr./min, a max moc (76 KM) jest przy 5800 obr./min
mam też opla astrę w dieslu, w którym max moment obrotowy (niby 168 Nm) jest przy 2400 obr./min, a max moc (85 KM) przy 4400 obr./min (tylko że mam turbinke)
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 12:40, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
podział u mnie na wykładach:
silniki z zapłonem samoczynnym:
wolnoobrotowe do 5 obr/s
średnioobrotowe do 20 obr/s
szybkoobrotowe powyżej 20 obr/s
silniki z zapłonem iskrowym
średnioobrotowe do 80 obr/s
wysokoobrotowe powyżej 80 obr/s
O prędkości obrotowej silnika decyduje skok tłoka oraz średnia prędkość tłoka. Przyjmuje się, że średnia prędkość tłoka (Cśr.) powinna być nie większa niż 12,5 m/s dla samochodów. Dla motocykli przekracza ona wartość 20 m/s ale tu stosowane są już inne materiały (ceramika, tytan itp.)
Oblicza sie ją ze wzoru: Cśr.=2*S*n
gdzie:
S- skok tłoka
n - obroty na sekundę
Jak widać dla tej samej wartości Cśr. może być albo duży skok i małe obroty albo odwrotnie mały skok i duże obroty.
Im mniejsze Cśr. tym trwalszy silnik.
Koniec wykładu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiooreck
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: Czw 12:56, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Brawo !!!
Myślę teraz że nikt nie będzie miał już wątpliwości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qczi
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Czw 17:54, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
no <b>Mandos</b> zaspokoiles moja ciekawosc ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 6:11, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
No to jeszcze jedno pytanie do ciebie bo widzę że wiesz o co chodzi
Dlaczego dwusuwy są mniej trwałe od 4T ??
Czy to przez system smarowania czy może przez to , że przy każdym obrocie następuje zapłon ??
pozdrawiam
Sorki za mały OT
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Nie 8:25, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
przede wszystkim to sposob smarowania... P.S tam zigass napisal ze np z choperach naklada sie nacisk na moc i elastycznosc... no nie wiem czy choppery sa takie elastyczne elastyczny to jest dopiero scigacz porownaj ktory motor sie lepiej wkreca i reaguje na dodanie gazu.. z ta elastycznoscia wieksza w niskoobrotowym silniku sie nie zgodze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 8:57, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Według mnie elastyczny silnik to taki który ciągnie od dołu czyli ma max moment obrotowy dostępny od dołu. Nowoczesne turbodiesle są przykładem elastyczności gdzie silnik ma np. 150 km a ponad 300Nm momentu obrotowego.
Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba żeby zwiększyć moment to należy zwiększyć skok tłoka. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 10:47, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Elastyczność to zdolność przystosowania sie silnika do zmieniającego się obciążenia. W silniku możemy wyróżnić dwie elastyczności: prędkości obrotowej i momentu obrotowego. elastyczność prędkości obrotowej to stosunek obrotów mocy maksymalnej do obrotów momentu maksymalnego. Elastyczność momentu to stosunek momentu maksymalnego do momentu przy mocy maksymalnej. elastyczność całkowita to iloczyn elastyczności prędkości obrotowej i momentu. Obecnie w silnikach wartość ta wynosi ponad 2, kiedyś było to ok 1,6.
In większe wykorbienie wału korbowego tym większym momentem będzie dysponował silnik (przy tych samych warunkach spalania).
Piwko2006 małe dwusuwy są mniej trwale właśnie przez system smarowania. Duże dwusuwy okrętowe, które maja normalne smarowanie obiegowe (a nie mieszankowe) są bardzo trwałe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qczi
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Nie 13:04, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
proponuje dac <b>Mandosowi</b> przed nickiem mgr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 15:03, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie Ale może za rok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|