Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 21:09, 12 Sie 2010 Temat postu: wysokie obroty szkodzą? |
|
|
mam takie małe pytanko, bo zawsze mnie nurtuje taki problem, co sie dzieje jesli jade se na ogarze, i raz w tygodniu mu tak porzadnie docisne na 3-ce (na rozgrzanym silniku) na v-max. co sie dzieje wtedy z silnikiem? cos sie psuje? jak go nie przegrzeje to sie nie powinno nic stać, prawda?
albo co by się stało jak bym na luzie dał mu pełną manetke i by się wykręciły takie full obroty?? na chwilwę np? co sie może stać z silnikiem jeśli go nie przegrzeje?
juz ponad 3 lata jezde na ogarze i moim zdaniem silnik najlepiej chodzi gdy jest dosc mocno nagrzany, 2/3 w porywach do 3/4 maksymalnych obrotów silnika. wtedy ma dobre spalanie, wał tak nie cierpi, swieca sie nigdy nie zazuci olejem i wgl 2 suwy tak maja ze lubia dosc wysokie obroty.
co o tym sądzicie? pisac jak najwiecej doswiadczen i wgl!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 22:26, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
co ma sie psuć? silnik jest po to by sie kręcił, fabryka przystosowała elementy do określonych obrotów i w takich ma pracować, kręć go do oporu zawsze nic mu nie bedzie
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 22:46, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dwusuwy tak lubią
Zresztą przy tak małej mocy nie da się inaczej jeździć, ja w Simsonie też daję cały czas na opór.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez zuzia dnia Czw 22:48, 12 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 8:19, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak koledzy mówią , dwusuw lubi wysokie obroty i to mu nie szkodzi
Dla porównania np : Piła łańcuchowa czy kosa oczywiście spalinowa , praktycznie cały czas pracuje na maksymalnych obrotach i nic sobie z tego nie robi
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez JAWASAKI RIDER dnia Pią 8:21, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 8:48, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
a mocno sie nie zuzywa wtedy?
bo to jest zylowanie!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Pią 8:50, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 9:03, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jak napisał kolega Bazalt podzespoły są do tego przystosowane przez fabrykę. Na pewno bardziej zużywają się gdy jak to napisałeś są żyłowane , ale na dłuższą metę nie skraca to za bardzo czasu żywotności silnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JAWASAKI RIDER dnia Pią 9:04, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Pią 13:25, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Raz na tydzień jak dasz to nic, jak dajesz takiej jawce/ ogarkowi cały czas do obuchu na trójce to już mniej wytrzyma
Do tego to nie crossy w 2T żeby tak je piłować... ten sprzęt nie jest od tego ale co tam, każdy lubi se pofrezować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 13:50, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dla silnika najlepsze obroty, to są obroty, gdy osiąga największy moment obrotowy, lecz w 2t wkrecanie jego na wyższe obroty nic u zbytnio nie robi, chyba, ze konstrukcja jest tak pierwotna, ze zabrania się tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 20:25, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ok dzieki wszystkim, ale jak chcecie jeszcze to mozecie sie "poklucic" (podyskutowac) na ten temat bo to ciekawa sprawa ja mysle...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|