Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian953
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:31, 18 Cze 2013 Temat postu: Ustawianie zapłonu |
|
|
Jak się ustawia zapłon w jawie 50. Po cofnięciu tłoka o 1,8-2,0 od GMP powinny zacząć się otwierać platynki czy powinny być otwarte na 0,04 mm. Czytając różne tutoriale zobaczyłem tą rozbieżność
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 17:51, 18 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
W obydwu jest napisane, że maksymalne rozwarcie przerywacza ma następować w najwyższym położeniu krzywki, zaś rozwarcie przerywacza ma się zaczynać na 1,5-1,8mm przed gmp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Damian953
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:13, 18 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
1.5-1.8 to dla silnika odblokowanego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 18:23, 18 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, to wartość dla silnika odblokowanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 8:03, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
No i tą wartością można regulować nieco zachowanie silnika, przy późnym zapłonie (1,5mm) silnik lepiej pracuje na niskich obrotach (przez co jest nieco ekonomiczniej) ale może nie osiągać maksymalnej mocy, a przy wczesnym zapłonie (1,8-2mm) silnik lepiej pracuje na wysokich obrotach. Nie są to duże zmiany, ale wyczuwalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|