Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyle
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Pią 22:38, 20 Sie 2010 Temat postu: Temp silnika Ogar 200 - Jawa 50 |
|
|
Witam! mam takie pytanie mam ogara 200 z silnikiem jawki, i tu pytanie mam do was jaka jest optymalna temp silnika? a jaka dopuszczalna? bo zamierzam sie wybrac w dluzsza trase i bede brał termometr elektroniczny przymocowany do cylindra i bede mial odczyt co 1 sek wiec chcialbym wiedziec do jakiej temp max mam jechac?
chodzi mi np ze zalozmy temp dopuszczalna to 200 stopni, to jak bede jechal i bede mial te 200 stopni to wtedy sie zatrzymuje gasze ogarka i czekam te pare min zeby ostyg troche i znow bym wznowil jazde.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyle dnia Pią 22:41, 20 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Sob 7:08, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A Ogarek na dotarciu czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pyle
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Sob 16:22, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
a co to ma do rzeczy?
chce po prostu wiedziec jaka jest optymalna temp silnika tak jak w samochodach np 70 -80 a jaka dopuszczalna np 110.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Sob 17:29, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
W Jawce nie ma reguły na temperaturę.
A ma to do rzeczy, że ja na dotarciu to się bardziej grzeje i trzeba się co jakiś czas zatrzymać żeby nie zatrzeć, a jak Jawka dotarta to możesz jeździć ile ci się żywnie podoba bez zatrzymywania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 18:10, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Co do dotarcia to się zgadzam z twoją teorią , ale że po dotarciu możesz jeździć bez końca to się nie zgodzę, faktem jest to że czas jazdy bez postojów gdy się dotrze silnik wydłuża się znacznie , ale bez końca też nie można jeździć bo na bank się przegrzeje w te upały jakie teraz panują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pyle
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Sob 18:54, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
wlasnie nie ma nic do rzeczy docieranie, bo jezeli bede znal opytmalna i dopuszczalna temp silnika to wtedy bede wiedzial kiedy sie zatrzymac zeby silnika nie zatrzec, bo jak tu pisalo o docieraniu, trzeba tylko pilnowac temp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Sob 18:54, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
No wiesz jak ktoś chce jechać 500km to tam parę razy powinien się zatrzymać ale tak do 200km to nie potrzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Sob 19:15, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
I co będziesz termometrem patrzył temperaturę ? Tego nikt chyba nie sprawdzał, bo i po co. To się po prostu czuje kiedy motor jest gorący.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pyle
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Sob 23:15, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
bede mial termometr cyfrowy, i sonde przyczepie do cylindra i bedzie robic mi pomiar co 1 sek a wyswietlacz lcd przymocuje do kierownicy wiec bede wiedzial jaka jest temp i temu sie pytam jaka jest temp optymalna a jaka dopuszczalna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 23:20, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Podam taki przykład- chłodzone cieczą am6 mają najczęściej termostat, który włacza się przy 65/75 stopniach, temperatura optymalna takiego silnika to ok 85 stopni, dopuszczalna w granicach 110 stopni, zależnie jeszcze od cieczy chłodzącej. Jak to się ma do zwykłego powietrzaka- nie wiem, ale na pewno te temperatury są zblizone, a co do jawki nikt nie sprawdzał na pewno tego.. pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pyle
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Sob 23:32, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
no to chyba musze sam na wlasnej skorze przetestowac, jakie sa objawy jak bedzie za duza temp silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Strzelba95
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 6:31, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
przegrzanie? zatarcie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 7:38, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | nie wiem, ale na pewno te temperatury są zblizone | Nieprawda! 130 stopni na powietrzaku nie robi żadnego wrażenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Nie 11:02, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Pyle napisał: | no to chyba musze sam na wlasnej skorze przetestowac, jakie sa objawy jak bedzie za duza temp silnika? |
ja ci podam prosty sposób po prostu jak będziesz chciał sprawdzić to splujnij na cylinder jeżeli ślina zacznie tylko leciutko wrzeć to znaczy że można jechać dalej a jeżeli ślina będzie tak wrzeć i syczeć że ze tak powiem "ucieknie z cylindra" to należy zrobić przerwę........ mam nadzieje że wiesz o co chodzi zrób sobie test na rozgrzanym piecu spuść na niego kropelkę wody i wtedy zaobserwujesz a objawy to zapewne ubędzie dużo mocy podczas przegrzania PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pyle
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Nie 21:27, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
no nie wiem, u mnie to ta slina tak zaczela wrzec i dym z niej zaczal leciec i bardzo szybko wyparowała i tak deczko skakała to co juz przegrzany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|