stopień spręzania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek124212
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wiśniewo

PostWysłany: Sob 12:02, 17 Mar 2012    Temat postu: stopień spręzania

Słuchajcie stopień sprężania jawki to 1:9,5, ile to atmosfer. Jak ktoś wie to niech napisze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 21:48, 17 Mar 2012    Temat postu:

do czego Ci taka informacja?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek124212
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wiśniewo

PostWysłany: Nie 8:23, 18 Mar 2012    Temat postu:

bo mam kompresje 4 atmosfery a na trójce słabo jedzie zębatke mam 12 z

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 9:31, 18 Mar 2012    Temat postu:

NA pewno dobrze przeprowadziłeś pomiar? Z manetką otwartą na maxa? Bo coś strasznie mało wykazało Ci..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 10:24, 18 Mar 2012    Temat postu:

4 atm to ma przedmuchy niezłe na pierścieniach. koło 8 chyba powinno być

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek124212
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wiśniewo

PostWysłany: Nie 11:54, 18 Mar 2012    Temat postu:

mierzyłem przyżądem do mierzenia ciśnienia (chyba manometr) mierzyłem bez gazu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 12:58, 18 Mar 2012    Temat postu:

Przyrządem..
Wykonaj pomiar jeszcze raz, ale teraz zrób to prawidłowo..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 13:04, 18 Mar 2012    Temat postu:

więc tak, zazwyczaj ciśnienie powinno wyjść powyżej stopnia sprężania, jest wzór na to: stopień sprężania * 0,125 = ciśnienie sprężania[MPa]
wychodzi 1,1875MPa czyli ponad 11barów
oczywiście to są wyliczenia orientacyjne bo dane nt. ciśnienia powinien podawać producent ale w zupełności to wystarcza do zorientowania się w kondycji silnika, powyżej 8-9 jest jeszcze do zaakceptowania (spadek mocy), niżej sugeruje zużyte, zapieczone lub pęknięte pierścienie (i ewentualnie nieszczelność w komorze korbowej jeśli mówimy o dwusuwie), wyższe ciśnienie zazwyczaj oznacza dużo nagaru (rzadko się zdarza, prędzej pierścień się zapiecze i przepuszcza niż jest szczelniejszy)
no i prawidłowo pomiar powinien być robiony na rozgrzanym silniku, przy otwartej przepustnicy (sugeruje nawet zdjęcie filtra powietrza bo zapchany będzie zaniżał pomiar, czy też można porównać wyniki z i bez filtra).
Jeśli masz 4 i silnik działa to musiałeś gdzieś popełnić błąd przy pomiarze bo taki silnik nie powinien już nawet odpalać a jeśli już by odpalił to wolno by się wkręcał na obroty z charakterystycznym opóźnieniem, o normalnej jeździe nie ma mowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek124212
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wiśniewo

PostWysłany: Nie 13:10, 18 Mar 2012    Temat postu:

mierzyłem na rozgrzanym silniku na maskymalnie otwartej przepustnicy i to samo a cylinder pierścienie tłok są nowe . Co to jeszcze może być ?. Może zmieżcie swoje ciśnienie w cylindrze i podajcie w temacie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek124212 dnia Śro 9:25, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin