Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek124212
Bywalec
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wiśniewo
|
Wysłany: Sob 12:02, 17 Mar 2012 Temat postu: stopień spręzania |
|
|
Słuchajcie stopień sprężania jawki to 1:9,5, ile to atmosfer. Jak ktoś wie to niech napisze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 21:48, 17 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
do czego Ci taka informacja?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartek124212
Bywalec
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wiśniewo
|
Wysłany: Nie 8:23, 18 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
bo mam kompresje 4 atmosfery a na trójce słabo jedzie zębatke mam 12 z
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 9:31, 18 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
NA pewno dobrze przeprowadziłeś pomiar? Z manetką otwartą na maxa? Bo coś strasznie mało wykazało Ci..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 10:24, 18 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
4 atm to ma przedmuchy niezłe na pierścieniach. koło 8 chyba powinno być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartek124212
Bywalec
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wiśniewo
|
Wysłany: Nie 11:54, 18 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mierzyłem przyżądem do mierzenia ciśnienia (chyba manometr) mierzyłem bez gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 12:58, 18 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Przyrządem..
Wykonaj pomiar jeszcze raz, ale teraz zrób to prawidłowo..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 13:04, 18 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
więc tak, zazwyczaj ciśnienie powinno wyjść powyżej stopnia sprężania, jest wzór na to: stopień sprężania * 0,125 = ciśnienie sprężania[MPa]
wychodzi 1,1875MPa czyli ponad 11barów
oczywiście to są wyliczenia orientacyjne bo dane nt. ciśnienia powinien podawać producent ale w zupełności to wystarcza do zorientowania się w kondycji silnika, powyżej 8-9 jest jeszcze do zaakceptowania (spadek mocy), niżej sugeruje zużyte, zapieczone lub pęknięte pierścienie (i ewentualnie nieszczelność w komorze korbowej jeśli mówimy o dwusuwie), wyższe ciśnienie zazwyczaj oznacza dużo nagaru (rzadko się zdarza, prędzej pierścień się zapiecze i przepuszcza niż jest szczelniejszy)
no i prawidłowo pomiar powinien być robiony na rozgrzanym silniku, przy otwartej przepustnicy (sugeruje nawet zdjęcie filtra powietrza bo zapchany będzie zaniżał pomiar, czy też można porównać wyniki z i bez filtra).
Jeśli masz 4 i silnik działa to musiałeś gdzieś popełnić błąd przy pomiarze bo taki silnik nie powinien już nawet odpalać a jeśli już by odpalił to wolno by się wkręcał na obroty z charakterystycznym opóźnieniem, o normalnej jeździe nie ma mowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartek124212
Bywalec
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wiśniewo
|
Wysłany: Nie 13:10, 18 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mierzyłem na rozgrzanym silniku na maskymalnie otwartej przepustnicy i to samo a cylinder pierścienie tłok są nowe . Co to jeszcze może być ?. Może zmieżcie swoje ciśnienie w cylindrze i podajcie w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartek124212 dnia Śro 9:25, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|