Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 15:57, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Prawda, nie lubi, ale jeżeli zmiana dotyczy oleju syntetycznego na mineralny lub odwrotnie. Ten olej z tego co wiem jest półsyntetyczny. Ma dobre właściwości mieszalne z benzyną, dzięki czemu jego spalanie jest całkowite i nie zapycha nam nagarem części wydechu, co ma miejsce w przypadku pospolitego oleju mineralnego jakim jest miksol. Zmiana oleju z miksolu na taki olej jak zaprezentowałeś nie niesie żadnych skutków ubocznych. Powiem wam ze nawet jest wskazane przy docieraniu silnika stosowanie olei mineralnych dzięki ich właściwościom smarniczym, a dopiero po dotarciu części przejściu na olej półsyntetyczny.
debata widzę przybiera nowy obrót, "miksol jest najlepszy". W latach gdy produkowano te wehikuły nie było innych dostępnych olei jak te o podobnych właściwościach do miksolu i na takich ludzie jeździli, jak widać aż tak bardzo im to nie przeszkadzało, bo jeździli latami bez czyszczenia części wydechowych oraz bez wyraźnego spadku mocy. Teraz dysponujemy wieloma rodzajami olei i mamy wybór i powinniśmy się kierować zamiłowaniem do tych silników, ochroną silnika oraz środowiska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Czw 16:07, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
plusminus heh sie rozpisal troche racji masz ale w tamtych casach byl inny olej niz mixol bodajze lux ale nie jestem pewien ten olej np jak postal troche w zbiorniku osiadal na dno i trzeba bylo potrzasnoc troche bakiem za kazdym razem no a po 2 to przeciez niebylo tych benzyn 95,98 oktanowych tylko 75 a to odgrywalo dosc duza role.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 16:13, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Napisałem, że o podobnych właściwościach jak miksol. Ano osiadał, taki jest to żywot olei ropopochodnych. Właściwości oktanowe benzyny to jest druga sprawa, ale można jeszcze zwrócić uwage na to iż oleje mineralne się troszkę dłużej spalają niż reszta olei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Czw 17:59, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
tez prawda ale ogulnie to chyba bym radzil jezdzic na jednym wybranym oleju ale zwrudzcie uwage na cene ;p za tego shtila za 100 ml jakies 6 zl za za 10 zl masz 1l mixolu ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 18:38, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ale oleju nie kupujesz co dzień. Te 40 zł raz na jakiś czas za porządny olej chyba nie jest takim dużym wydatkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Pią 5:20, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No nie wiem jak dla mnie to jest bo tankuje np 4 litry co jakis tydzien albo i co 3 dni i po 5zl do tego dokladac to sie niezla sumka zbiera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 10:10, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No wiec pomyśl sobie jaką ja mam sytuację, spalanie ok 5l/100km, + do tego olej, litr ok 60zł. Ale oleje takie jak są przedstawione leje się w innym stosunku jak miksol.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alan890
Wymiatacz
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłakowo
|
Wysłany: Pią 12:38, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A więc jak było napisane wcześniej lejemy go w stostnku 1:50 tak? A jeśli chodzi o opinie to kumpel też leje do piły i mówi, że czuć różnice!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Pią 17:59, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Pewnie ze czuc roznice na czerwonym shtilu a le co ty za maszyne masz ze ci 5 l pali Kombajn ?? plusminus napisał: | No wiec pomyśl sobie jaką ja mam sytuację, spalanie ok 5l/100km, |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 18:19, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kombajn jest na rope.. Mam plastika pierdzącego co potrafi tyle zeżreć, ale ja lubię go kręcić pod czerwone pole..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Pią 18:24, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm duzo tracisz na tym plastiku ze kombajn na rope to sa malo wazne szczeguly
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez [Pro][Boszcz] dnia Pią 18:25, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWOWICZ
Bywalec
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:42, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
kolega jeździł na mixolu jakis pół roku, ostatnio wlał stihla, i co sie stało?? - ogar stracił na mocy i to dosc sporo, zaczął sie grzac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
robaki30
Początkujący
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 5:31, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ehhh po pierwsze... Po ch** lać olej syntetyczny do jawki ? Pytam się po co? Przecież to zwykła pierdziawka i taki lux czy mixol i tak jest lepszy niż potrzeba...
A po drugie.. Też mi koszta... Jawa spali te 2 - 4 litry, aż taki duży wydatek na ten olej? Postawcie się w MOJEJ sytuacji. Moja DT po przeróbkach,tuningu pali spokojnie 10 - 12 litrów, do tego litr oleju syntetycznego kosztuje ponad 40zł... I jakoś nie płaczę.
Lejcie luxa,mixola i tyle...
PS. A i oczywiście ten czerwony (czerwony nie jest tylko od piły tylko ogólnie do 2T) jest o niebo lepszy bo to syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|