Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:39, 08 Lut 2017 Temat postu: Składanie połówek silnika |
|
|
Witam
Kiedy składam silnik, i podgrzewam łożysko wału śrubą nie mogę trafić za pierwszym razem wałkami skrzyni biegów w ich miejsce w drugiej połówce karteru przez co wał odbiera ciepło od łożyska które momentalnie się kurczy. Przez to nie mogę złożyć dwóch połówek. Jest jakaś metoda żeby sobie z tym poradzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mati_pl xD
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Czw 5:46, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Cześć,
Mój sposób jest następujący:
Dzień 1
Wkładasz wcześniej łożyska (wszystkie, które będziesz wkładał do karterów) do zamrażarki.
Wał korbowy również. (i ewentualnie wałki od skrzyni, chociaż one pracują w tulejkach dlatego nie powinny, aż tak ciężko wchodzić).
Dzień 2
Kartery do piekarnika (tak wiem, mało profesjonalnie) (około 100*C) podgrzewasz (oczywiście bez żadnych uszczelniaczy). Gdy wiesz, że kartery są dość mocno rozgrzane, zakładasz uszczelniacze, i wszystkie łożyska, które wcześniej zmroziłeś, (Wału nie wyciągasz jeszcze!). Po zabiegu umieszczenia łożysk w karterach delikatnie podgrzewasz kartery w jeszcze gorącym piekarniku (około 50 - 70*C), następnie gdy będą dostatecznie ciepłe (oczywiście kartery są z łożyskami i uszczelniaczami), wyciągasz je, wkładasz wszystkie wałki, na końcu wał (powinien wejść jak w masło), naciągasz jeszcze przed złożeniem sprężynę startera i skręcasz śrubami. Trzeba pamiętać jeszcze o odpowiedniej uszczelce pomiędzy karterami. Chyba nie muszę mówić o odpowiednich rękawicach do takich zabiegów?
Pozdrawiam
mati
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Nie 21:57, 05 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze najpierw wał do zamrażalki. Jak się zmrozi to łożyska na czopy wału. Wejdą bez problemu, ewentualnie lekko dobij pamiętając, że łożyska na wałkach nabijamy na bieżniach wewnętrznych.
Ładujesz graty w połówki. Nakręć kopkę tak, jakbyś kopał silnik i przy pomocy długiej śruby 13 mm wkręconej w miejsce śrub mocujących prawą pokrywę zablokuj kopkę aby sprężyna nie cofnęła kopki. Teraz delikatnie podgrzewasz kratery - czy to opalarką czy to w pierniku. Wcale nie musi mieć 100 stopni, w tym silniku 70 wystarczy. Zmrożony wał z łożyskami sam wskakuje na miejsce w jednej z połówek. Przykładasz drugą połówkę. Płaskim, cienkim śrubokrętem nakierowujesz wałki i prowadnicę wodzika w otwory i skręcasz silnik, tylko równo skręcaj połówki.
Dlaczego nie grzeje się łożysk? Bo granica odpuszczenia materiału łożyska zwykłego to wcale nie taka wysoka temperatura. Powyżej 100 stopni już może odpuścić materiał łożyska. Łożyska wału rzadko kiedy przekraczają podczas pracy 100 stopni. W dodatku stosuje się łożyska z teflonowym koszyczkiem, których nie wolno w ogóle grzać przy montażu na wałach korbowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|