Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 9:01, 05 Cze 2013 Temat postu: Regeneracja łożyska stopy korbowodu |
|
|
Witam. Jak wiadomo przy regeneracji zużytego wału korbowego najczęstszą przypadłością jest regenracja łożyska w stopie korbowodu. Można oczywiście kupić naowy krobowód w komplecie z łożyskiem i tuleją ale można też próować regenerować stary oryginalny. Największe zużycie występuje na bieżni korbowodu. Czytałem że niektórzy przetaczają stopę na lekko większy wymiar i wbijają tuleję. Jednak nie znalazłem informacji z czego może być wykonana ta tuleja aby łożysko miało należytą trwałość. Najlepiej byłoby podebrać z jakiegoś łożyska i przetoczyć beżnię wewn. tego łożyska ale ze względu na twardość łożyska to nie da się nic z nim zorbić ( tak mi się wydaje). Macie jakieś pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomekwozniak98
Bywalec
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:27, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To ci się nie opłaci kup nowy korbowód i zrób normalnie regenerację wału to dobrze pracuje ja mam 2 lata temu zrobiony i jeszcze się nie tłucze a jak zaczniesz kombinować to sezon minie i motor dalej będzie stał nie mówiąc o dodatkowych kosztach takie jest moje zdanie a ty rób co chcesz pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 9:41, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wiem, że tak można, tylko trzeba kupić porządny korbowód. Tutaj jednak interesuje mnie kwestia tulejki jaką można by zastosować żeby pozosotać przy orginalnym korbowodzie i czy wogóle taki materiał isteniej któy można by wykorzystać i nie mieć problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 12:44, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
W ogóle stać cię na takie kombinowanie? Ile ci zejdzie na samego tokarza który ci to wszystko dotoczy i spasuje odpowiednio. Taniej prościej i pewniej jest wymienić całą korbę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Śro 13:25, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
przerost formy nad treścią temat podobny jak ten o olejach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 14:29, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wiadomo że najlepiej kupić nowy korobow ale mam dostep do tokarki i mógłbym sam to ogarnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 14:41, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Toczenie stopy, bieżnia do stopy, nowe łożysko, nowy sworzeń stopy a wcale nie zwiększysz żywotności wału jawki. Nie warte zachodu nawet, skoro można takowe rzeczy kupić za 30zł..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 15:24, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
to chyba nie do jawki tylko wsk, łatwiej ci będzie kupno nowego wału, jak rozbijesz stary i wymienisz korbę to dzisiejsza produkcja jest bardzo nie dokładna i będziesz musiał się bawić z podnoszenie cylindra bądź samej głowicy, kolega robił tak w swojej wsk i nic z tego nie wyszło. Albo kupuj używkę (na złomie albo allegro tablica.pl tam często są jakieś sprzęty)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 16:11, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
rozumiem Was. tutaj akurat mam na mysli wał i korbowód jawki bo już mam rozłożony, ale w wuesce też by się regeneracja tego łożyska przydała. Mam ogólnie 3 wały do regenracji i dlatego myslałem że może sam to zrobię. Korzystał ktoś z Was z tych tanich korbowodów do jawki ( ok30 zł) z allegro? Czy polecacie wziąć ten duels za 50 zł?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 20:07, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że masz czym to wyważyć i wycentrować...
Można przetoczyć i dać nadwymiarowe rolki łożyskowe jeśli jest tam tyle miejsca, raczej wątpie czy była tam jakaś warstwa utwardzona (można by to nawęglić...), mogę też poszukać Ci co dokładnie można by tam zastosować ale pewnie będzie problem z kupnem konkretnego stopu no i oczywiście będzie to raczej nieopłacalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekwozniak98
Bywalec
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:27, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem wcześniej 2 lata temu robiłem wał na tym korbowodzie z allegro i wszystko chodzi do dziś i nie słyszę stukania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|