Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pon 15:04, 17 Lis 2008 Temat postu: Pytanie do elekryka. |
|
|
OD dawna nurtuje mnie pytanie odnośnie masy. Powiedzcie mi elektryczny, po co podłączać akumulator do masy i potem łączyć minusy z rama motoru? Czy jest jakaś różnica w tym czy prąd płynie przez ramę czy prosto przez przewód do akumulatora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
peo2299
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 15:37, 17 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Według mniue jest o wiele łątwiej podczepic od razu do ramy kabel niż np. Ciągnąć go przez cały moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 15:42, 17 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Oszczędność czasu, pieniędzy, mniej rzeczy może się zepsuć. No i czasem odpowiednie podłączenie akumulatora pozwala uzyskać mniejsze śniedzienie zacisków, czy wolniejsze zużywanie się styków przerywacza- ale to tylko w starych konstrukcjach. W takich to systemach czasem dawano plus na masę (ale to nie dotyczy w zasadzie motocykli).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pon 16:19, 17 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
aha już rozumiem, dziękuje bardzo za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 23:09, 17 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
macq starsze jawy np. 250 (353) miały "+" na ramie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 15:53, 18 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
macq napisał: | Oszczędność czasu, pieniędzy, mniej rzeczy może się zepsuć. No i czasem odpowiednie podłączenie akumulatora pozwala uzyskać mniejsze śniedzienie zacisków, czy wolniejsze zużywanie się styków przerywacza- ale to tylko w starych konstrukcjach. W takich to systemach czasem dawano plus na masę (ale to nie dotyczy w zasadzie motocykli). |
Na potwierdzenie dodam, ze w skuterach z powodu braku jako takiej konstrukcji ramy zwykle masa(wszystkie bieguny "-") jest ciagnieta przewodamy. One maja za duzo plastikow. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Wto 15:54, 18 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
można już zamknąć temat szanowni moderatorzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|