Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
demon1233211
Nowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:28, 23 Cze 2008 Temat postu: pytania w związku z remontem ogara200 |
|
|
Witam mam ogara 200. Rozebrałem go rok temu na wakacjach odkręciłem pokrywe P(tam gdzie kopniak jest) i pokrywe L ( tam gdzie biegi sie zmienia)i gaźnik był zły bo na tym gaźniku dla mnie mój ogarek się dusił i nie chciał jeździć. Chciałem wymienić tarczki sprzęgła ale mi jedna ze sprężyn wyskoczyła i sie zgubiła taka zawleczka co trzyma te sprężyny i sie chciałem zapytać czy mogę tą zawleczkę zastąpić i jak te sprężyny nakładać bo strasznie ciężko jest w jedną osobę . teraz muszę wszystko odkręcać i czyścić bo w piachu jest bo rok stał nieruszany. Moje pytania są takie w wielkim skrócie: jak zakładać te sprężyny od tarcz sprzęgła, gdzie mogę kupić gaźnik i ile on może kosztować, i czy jak troszkę kurzu czy piachu naleciało do cylindra to czy coś sie stanie jak założę nowy gaźnik? proszę odpowiadać na moje pytania bo ja ie na tym nie znam. Dziekuję za odpowiedz i proszę o wyrosumiałaość sorki za błędy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pon 14:03, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
demon1233211 napisal:
Cytat: | Moje pytania są takie w wielkim skrócie: jak zakładać te sprężyny od tarcz sprzęgła, gdzie mogę kupić gaźnik i ile on może kosztować, i czy jak troszkę kurzu czy piachu naleciało do cylindra to czy coś sie stanie jak założę nowy gaźnik? proszę odpowiadać na moje pytania bo ja ie na tym nie znam. |
Odpowiedz 1: Mocujesz najpierw silnik w imadlo, jesli nie jest w ramie. Szerokim plaskim srubokretem dociskasz sprezyne, a druga reka zakladasz podkladke i zabezpieczenie. Jest to stary, sprawdzony sposob.
Odpowiedz 2: Gaznik mozesz kupic ode mnie.
Odpowiedz 3: Jesli jest tylko kurz, to pol biedy; mieszanka wyplucze i bedzie ok.
Jesli jednak dostal sie piasek czy cos podobnego, to radze zdjac cylinder i dobrze go wyplukac w benzynie czy ropie. W przeciwnym razie cylinder porysuje sie,a co za tym idzie, straci kompresje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 15:33, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Niewiem czy ci to pomoze ale ja tez odpisze!
1. Silnik powinno sie gdzies polozyc(najlepiej jakby byl nieruchomo), nie polecam pracy z srubokretem bo mozesz pogubic sprezyne i inne czesci. Jak wszystko zlozyles, zakladasz te metalowe co, sprezyne i tu moj sposob . Biore klescze i wkladam w nie podkladke, dociskam z calej sily i jak ten rowek na slupku jest widoczny wolna reka zakladam zabezpieczenie. Zabezpieczenie(segera) nie musi byc ale nie mozna jezdzic bez jednej chodzby sprezyny! Kiedy mi sie seger zgubil to zalozylem w odpowiedni sposob drut ale zrobilem to porzadnie i 500km zalozylem kupiony nowy seger!
2. Gażnik możesz kupic w internecie np. allegro.pl albo almot.pl zo-mot.pl idt., sklepow i hurtowni jest pelno, ale zanim masz wydac te 50zl sproboj zrobic cos z starym!
3. jak to napisal miniś kurz nic nie zmieni, ale jak masz piach, kamiki lub cukier to musisz to usunac!
A teraz takie uwagi:
-Jak zaczynasz nie rozbieraj sam cylindra!
-Jak zakladasz gażnik wszystko musi byc szczelne
-Dawaj uszczelki w kazdym miejscu w jakim mozna dac!, wyjatkiem jest cylinder-glowica
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
demon1233211
Nowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:56, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
dzieki za wszystko. a może ktoś ma jakiś tutorial albo opis z instrukcją jak bez rozpoławiana silnika odkręcić cylinder i go wyczyścić od srodka tylko prosze żeby niebyła konieczność rozbierania załego śilnika. (poprostu w taki sposób co może niedoświadczony zrobić taki jak ja ja nic niewiem z motoryzacji ale musze sie kogoś zapytać co i jak z góry dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
|
Powrót do góry |
|
|
demon1233211
Nowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:22, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A czy ja sam niedoświadczony pierwsze raz odkrecam cylinder z wielką ostrożnością moge wymienić pierścienie i wyczyścić cylinder od środka a tak wogóle to poco ś te pierścienie czy jaksą zjechanie to może być mniejsza kompresja odpiszcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel93
Wymiatacz
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Pon 21:48, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
moze być o wiele mniejsza kompresja
ja mialem juz zajechane pierścienie i w ogóle ogar mocy nie mial. teraz jak wymienilem na nowe to ogar lata jak malo kiedy ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
demon1233211
Nowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:07, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A ciężko jest wymienić te pierścienie i wyczyścić ten cylinder z piachu? ile kosztują nowe pierścienie? a jak jechałem np na 1-biegu i wżucałem na 2 to zaczą mi się dusić i gas może to być spowodowane tymi pierścieniami albojakie przyczyny mogą być powodowane tym prosze o odpowiedz na wszystkie moje pytania ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
demon1233211
Nowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:49, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A czy moge rozkręcić cylinder bez rozkręcania śilnika z ramy a tak wogule to silnik wystarczy 3 śruby odkręcić i cały silnik wyjdzie nietrzeba rozpoławiać? bo chcem od ramy odkrecić bez rozpoławiania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Wto 6:19, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
demon1233211 Po pierwsze nie robimy double postów (podwójnego posta - jednego posta pod drugim) od tego jest opcja edytuj.
Cytat: | A ciężko jest wymienić te pierścienie i wyczyścić ten cylinder z piachu? |
Jeśli nigdy na oczy nie widziałeś co jest w cylindrze, to nie radzę się za to zabierać bez pomocy kogoś doświadczonego.
Cytat: | ile kosztują nowe pierścienie? |
około 3zł za sztukę?
Cytat: | a jak jechałem np na 1-biegu i wżucałem na 2 to zaczą mi się dusić i gas może to być spowodowane tymi pierścieniami albojakie przyczyny mogą być powodowane tym prosze o odpowiedz na wszystkie moje pytania ok |
Wydaje mi się, że może to być spowodowane za małym poziomem paliwa / zasyfionymi dyszami/ filtrem powietrza
Cytat: | A czy moge rozkręcić cylinder bez rozkręcania śilnika z ramy a tak wogule to silnik wystarczy 3 śruby odkręcić i cały silnik wyjdzie nietrzeba rozpoławiać? bo chcem od ramy odkrecić bez rozpoławiania |
Normalnie wykręcasz 3 śrudy i silnik wychodzi. Wcześniej odczep wężyk z paliwem, ściągnij łańcuch i wszystkie linki, oraz kable od instalacji elektrycznej. Hmm w Ogarze 205 kumpla wymieniałem cylinder, tłok, pierścionki z silnikiem w ramie. W Ogarze 200 cylinder wymieniałem podczas remontu więc silnik nie był w ramie, nie jestem pewien czy nie będzie kolidował z błotnikiem.
I jeśli chcesz wymienić pierścienie to najlepiej zrobić szlif cylindra i dopasować nowy tłok z pierścieniami. Wymiana samych pierscieni duzo nie da.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Wto 6:31, 24 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Wto 7:47, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Nie ma potrzeby nawet z ramy go wyjmowac.
Odkrecasz 4 szpilki i kolejno zdejmujesz glowice, cylinder;
Najwyzej bedziesz musial robic to przy skreconej kierownicy, zeby miec lepsze dojscie. Tylko rzeczywiscie, jesli nigdy tego nie robiles, to nie polecam grzebania z pierscionkami. To juz lepiej sprobuj te zanieczyszczenia wydmuchac sprezarka - byc moze sie uda..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 7:55, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiscie nie warto samemu zdejmowac pierscieni. Ja je wszystkie polamalem 3 razy zanim sie nauczylem! Tak samo uwazaj na zdejmowanie cylindra! Kiedys mi tez przy jego wkladaniu popekaly, no a potem mi jeszcze poszla szpilka przy karterze... masakra... Wiec na tych szpilkach co cylinder tzrymaja to tak z wyczuciem. Ja polecalbym jednak bys silnika nie wykrecal, jak jest w motorku to jest wygodniej.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
demon1233211
Nowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:02, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Ale wyczyścić głądź to moge tylko wiem ostrożnie zeby nie polłamac i porysować a jak wyczyścić tą gładź jakieś sposoby są i jak ten szlif cylka zrobić. A tak pozatym to jak wyczyszcze i bende spowrotem wkładał tłok na cylka to trzeba cylinder od środka olejem posmarować czy tłok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 12:06, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wim jak mozna gladz polamac, no ale dobra A mozna ja wyczyscic byle czym, tylky by na sucho to bylo! Np. szmata albo sprezonym powietrzem. Dopiero zaczynasz a chcesz szlif cylindra robic! Wybij to sobie z glowy! Co do smarowania obojetnie co posmarujesz, najlepiej jakbys posmarowal obie czesci. Bez smarowania tez sie da obejsc... Choc uwazam ze dobrze jest naniesc troche miksolu na cylinder i tylko na cylinder. Wtedy mozna chwycic tlok reka i sie nie slizga w niej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
demon1233211
Nowy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:42, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
demon1233211 napisał: | Sory że jeszcze raz zaqwracam czyjąś d......e ale ja nic nie wiem żal. Jak ktoś może to niech da mi jakiś tutorial albo instrukcje krok po kroku jak zakładać tarcze sprzęgłowe łańcuch od sprzęgła i te zasrane sprężynki proszę to ważne przepraszam że was tak męczę ale cóż zrobisz jak ktoś nie wie co ma robić no cóż dopiero sie ucze:( ale jak ktoś cos znahjdzie na ten temat niech wżuci tutaj przyda mi sie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|