pytania w związku z remontem ogara200
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
demon1233211
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:28, 23 Cze 2008    Temat postu: pytania w związku z remontem ogara200

Witam mam ogara 200. Rozebrałem go rok temu na wakacjach odkręciłem pokrywe P(tam gdzie kopniak jest) i pokrywe L ( tam gdzie biegi sie zmienia)i gaźnik był zły bo na tym gaźniku dla mnie mój ogarek się dusił i nie chciał jeździć. Chciałem wymienić tarczki sprzęgła ale mi jedna ze sprężyn wyskoczyła i sie zgubiła taka zawleczka co trzyma te sprężyny i sie chciałem zapytać czy mogę tą zawleczkę zastąpić i jak te sprężyny nakładać bo strasznie ciężko jest w jedną osobę . teraz muszę wszystko odkręcać i czyścić bo w piachu jest bo rok stał nieruszany. Moje pytania są takie w wielkim skrócie: jak zakładać te sprężyny od tarcz sprzęgła, gdzie mogę kupić gaźnik i ile on może kosztować, i czy jak troszkę kurzu czy piachu naleciało do cylindra to czy coś sie stanie jak założę nowy gaźnik? proszę odpowiadać na moje pytania bo ja ie na tym nie znam. Dziekuję za odpowiedz i proszę o wyrosumiałaość sorki za błędy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pon 14:03, 23 Cze 2008    Temat postu:

demon1233211 napisal:

Cytat:
Moje pytania są takie w wielkim skrócie: jak zakładać te sprężyny od tarcz sprzęgła, gdzie mogę kupić gaźnik i ile on może kosztować, i czy jak troszkę kurzu czy piachu naleciało do cylindra to czy coś sie stanie jak założę nowy gaźnik? proszę odpowiadać na moje pytania bo ja ie na tym nie znam.


Odpowiedz 1: Mocujesz najpierw silnik w imadlo, jesli nie jest w ramie. Szerokim plaskim srubokretem dociskasz sprezyne, a druga reka zakladasz podkladke i zabezpieczenie. Jest to stary, sprawdzony sposob.

Odpowiedz 2: Gaznik mozesz kupic ode mnie. Razz

Odpowiedz 3: Jesli jest tylko kurz, to pol biedy; mieszanka wyplucze i bedzie ok.
Jesli jednak dostal sie piasek czy cos podobnego, to radze zdjac cylinder i dobrze go wyplukac w benzynie czy ropie. W przeciwnym razie cylinder porysuje sie,a co za tym idzie, straci kompresje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 15:33, 23 Cze 2008    Temat postu:

Niewiem czy ci to pomoze ale ja tez odpisze!

1. Silnik powinno sie gdzies polozyc(najlepiej jakby byl nieruchomo), nie polecam pracy z srubokretem bo mozesz pogubic sprezyne i inne czesci. Jak wszystko zlozyles, zakladasz te metalowe co, sprezyne i tu moj sposob Wink. Biore klescze i wkladam w nie podkladke, dociskam z calej sily i jak ten rowek na slupku jest widoczny wolna reka zakladam zabezpieczenie. Zabezpieczenie(segera) nie musi byc ale nie mozna jezdzic bez jednej chodzby sprezyny! Kiedy mi sie seger zgubil to zalozylem w odpowiedni sposob drut ale zrobilem to porzadnie i 500km zalozylem kupiony nowy seger!

2. Gażnik możesz kupic w internecie np. allegro.pl albo almot.pl zo-mot.pl idt., sklepow i hurtowni jest pelno, ale zanim masz wydac te 50zl sproboj zrobic cos z starym!

3. jak to napisal miniś kurz nic nie zmieni, ale jak masz piach, kamiki lub cukier Wink to musisz to usunac!

A teraz takie uwagi:
-Jak zaczynasz nie rozbieraj sam cylindra!
-Jak zakladasz gażnik wszystko musi byc szczelne
-Dawaj uszczelki w kazdym miejscu w jakim mozna dac!, wyjatkiem jest cylinder-glowica

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
demon1233211
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:56, 23 Cze 2008    Temat postu:

dzieki za wszystko. a może ktoś ma jakiś tutorial albo opis z instrukcją jak bez rozpoławiana silnika odkręcić cylinder i go wyczyścić od srodka tylko prosze żeby niebyła konieczność rozbierania załego śilnika. (poprostu w taki sposób co może niedoświadczony zrobić taki jak ja ja nic niewiem z motoryzacji ale musze sie kogoś zapytać co i jak z góry dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 20:17, 23 Cze 2008    Temat postu:

http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/wymiana-pierscieni,2879.html
masz tu wymiana piersćieni więc ściaganie cylindra też jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
demon1233211
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:22, 23 Cze 2008    Temat postu:

A czy ja sam niedoświadczony pierwsze raz odkrecam cylinder z wielką ostrożnością moge wymienić pierścienie i wyczyścić cylinder od środka a tak wogóle to poco ś te pierścienie czy jaksą zjechanie to może być mniejsza kompresja odpiszcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Pon 21:48, 23 Cze 2008    Temat postu:

moze być o wiele mniejsza kompresja
ja mialem juz zajechane pierścienie i w ogóle ogar mocy nie mial. teraz jak wymienilem na nowe to ogar lata jak malo kiedy ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
demon1233211
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:07, 23 Cze 2008    Temat postu:

A ciężko jest wymienić te pierścienie i wyczyścić ten cylinder z piachu? ile kosztują nowe pierścienie? a jak jechałem np na 1-biegu i wżucałem na 2 to zaczą mi się dusić i gas może to być spowodowane tymi pierścieniami albojakie przyczyny mogą być powodowane tym prosze o odpowiedz na wszystkie moje pytania ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
demon1233211
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:49, 23 Cze 2008    Temat postu:

A czy moge rozkręcić cylinder bez rozkręcania śilnika z ramy a tak wogule to silnik wystarczy 3 śruby odkręcić i cały silnik wyjdzie nietrzeba rozpoławiać? bo chcem od ramy odkrecić bez rozpoławiania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Wto 6:19, 24 Cze 2008    Temat postu:

demon1233211 Po pierwsze nie robimy double postów (podwójnego posta - jednego posta pod drugim) od tego jest opcja edytuj.

Cytat:
A ciężko jest wymienić te pierścienie i wyczyścić ten cylinder z piachu?

Jeśli nigdy na oczy nie widziałeś co jest w cylindrze, to nie radzę się za to zabierać bez pomocy kogoś doświadczonego.

Cytat:
ile kosztują nowe pierścienie?

około 3zł za sztukę?

Cytat:
a jak jechałem np na 1-biegu i wżucałem na 2 to zaczą mi się dusić i gas może to być spowodowane tymi pierścieniami albojakie przyczyny mogą być powodowane tym prosze o odpowiedz na wszystkie moje pytania ok


Wydaje mi się, że może to być spowodowane za małym poziomem paliwa / zasyfionymi dyszami/ filtrem powietrza
Cytat:
A czy moge rozkręcić cylinder bez rozkręcania śilnika z ramy a tak wogule to silnik wystarczy 3 śruby odkręcić i cały silnik wyjdzie nietrzeba rozpoławiać? bo chcem od ramy odkrecić bez rozpoławiania


Normalnie wykręcasz 3 śrudy i silnik wychodzi. Wcześniej odczep wężyk z paliwem, ściągnij łańcuch i wszystkie linki, oraz kable od instalacji elektrycznej. Hmm w Ogarze 205 kumpla wymieniałem cylinder, tłok, pierścionki z silnikiem w ramie. W Ogarze 200 cylinder wymieniałem podczas remontu więc silnik nie był w ramie, nie jestem pewien czy nie będzie kolidował z błotnikiem.

I jeśli chcesz wymienić pierścienie to najlepiej zrobić szlif cylindra i dopasować nowy tłok z pierścieniami. Wymiana samych pierscieni duzo nie da.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Wto 6:31, 24 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Wto 7:47, 24 Cze 2008    Temat postu:

Nie ma potrzeby nawet z ramy go wyjmowac.
Odkrecasz 4 szpilki i kolejno zdejmujesz glowice, cylinder;
Najwyzej bedziesz musial robic to przy skreconej kierownicy, zeby miec lepsze dojscie. Tylko rzeczywiscie, jesli nigdy tego nie robiles, to nie polecam grzebania z pierscionkami. To juz lepiej sprobuj te zanieczyszczenia wydmuchac sprezarka - byc moze sie uda..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 7:55, 24 Cze 2008    Temat postu:

Rzeczywiscie nie warto samemu zdejmowac pierscieni. Ja je wszystkie polamalem 3 razy zanim sie nauczylem! Tak samo uwazaj na zdejmowanie cylindra! Kiedys mi tez przy jego wkladaniu popekaly, no a potem mi jeszcze poszla szpilka przy karterze... masakra... Wiec na tych szpilkach co cylinder tzrymaja to tak z wyczuciem. Ja polecalbym jednak bys silnika nie wykrecal, jak jest w motorku to jest wygodniej.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
demon1233211
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:02, 24 Cze 2008    Temat postu:

Ale wyczyścić głądź to moge tylko wiem ostrożnie zeby nie polłamac i porysować a jak wyczyścić tą gładź jakieś sposoby są i jak ten szlif cylka zrobić. A tak pozatym to jak wyczyszcze i bende spowrotem wkładał tłok na cylka to trzeba cylinder od środka olejem posmarować czy tłok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 12:06, 24 Cze 2008    Temat postu:

Nie wim jak mozna gladz polamac, no ale dobra Wink A mozna ja wyczyscic byle czym, tylky by na sucho to bylo! Np. szmata albo sprezonym powietrzem. Dopiero zaczynasz a chcesz szlif cylindra robic! Wybij to sobie z glowy! Co do smarowania obojetnie co posmarujesz, najlepiej jakbys posmarowal obie czesci. Bez smarowania tez sie da obejsc... Choc uwazam ze dobrze jest naniesc troche miksolu na cylinder i tylko na cylinder. Wtedy mozna chwycic tlok reka i sie nie slizga w niej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
demon1233211
Nowy
Nowy



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:42, 24 Cze 2008    Temat postu:

demon1233211 napisał:
Sory że jeszcze raz zaqwracam czyjąś d......e ale ja nic nie wiem Sad żal. Jak ktoś może to niech da mi jakiś tutorial albo instrukcje krok po kroku jak zakładać tarcze sprzęgłowe łańcuch od sprzęgła i te zasrane sprężynki proszę to ważne przepraszam że was tak męczę ale cóż zrobisz jak ktoś nie wie co ma robić no cóż dopiero sie ucze:( ale jak ktoś cos znahjdzie na ten temat niech wżuci tutaj przyda mi sie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin